c16nz ja ekoissa c16se moottoreissa "sileä" vauhtipyörä,
vanhemmissa c16se moottoreissa "kuppimainen" vauhtipyörä, kytkin siis upotettu.
Tietääkö kukaan mitä tällä kytkimen upotuksella on haettu?
Onkohan esim. asetelmaan saatu lisää puristusvoimaa...?
Kytkinlevyt kuitenkin samat.
c16nz/se vauhtipyörä ja kytkin
Joo taitaa olla toi paino.... ei tullu ite paljon aateltua...
Otin pyörät pöydälle vierekkäin ja vähän tutkailin asiaa, ovat muuten mitoiltaan identtiset poislukien tuo ulkokehän korotus. Eli jos aikoo alkaa keventelemään se koneen pyörää niin kannattaa suosiolla viskata se nurkkaan ja käyttää nz koneen pyörää.
Otin pyörät pöydälle vierekkäin ja vähän tutkailin asiaa, ovat muuten mitoiltaan identtiset poislukien tuo ulkokehän korotus. Eli jos aikoo alkaa keventelemään se koneen pyörää niin kannattaa suosiolla viskata se nurkkaan ja käyttää nz koneen pyörää.
En tiedä sitten paljonko tuon olakkeeton versio painaa, mutta tämä olakkeella oleva painoi mulla 8,6kg. Sitä on vaan todella helppo keventää kun ulkokehän reunus on jätetty aika massiiviseksi, 1,4kg lähti helposti ja ei tarvinnut mennä lähellekään pultin reikiä sorvin teräs kanssa.
Saisi helposti vielä ½kg pois jos haluaisi, mutta nykyinen riittää hyvin minulle, enää ei pysty liikenne valoissa nostamaan kytkintä raakana ylös tyhjäkäynnillä koneen sammumatta.
Saisi helposti vielä ½kg pois jos haluaisi, mutta nykyinen riittää hyvin minulle, enää ei pysty liikenne valoissa nostamaan kytkintä raakana ylös tyhjäkäynnillä koneen sammumatta.