A-omegan 3.0 24v koneeseen peltipakosarja

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Muistin muuten että noissa evoissa ja Irmscherin 4-litraisissa koneissa pitäisi olla isompi tuon putken alkupää pakosarjan jälkeen. Noin oon ainakin jostakin lukenut.

Kilpa-evoissa on näkynyt aika hienoja pakosarjoja, että sellainen varmaan olis hyvä (tai ainakin hieno, ei se välttämättä matalakierroksiseen katumoottoriin niin sovellu) mutta saatavuus varmaan on aika lailla nollissa :)

Ja se on kyllä totta että imusarja peittää aika hyvin sen pakosarjan niin ei oo niin tarkkaa mitä sieltä löytyy. Mekin ollaan tehty vaan rosterista uudet lämpösuojalevyt pakosarjan päälle kumpaankin senuun ja omegaan niin peittää aika hyvin vanhan ruosteisen pakosarjan.

Luulisi sen vaikiopakosarjan riittävän remmiahtimen kanssa. Itse ainakin vaihtaisin vaan sen yhtenä menevän osan isompaan, vaikka suoraan 3" jos 400hv:n tehija tavoittelee.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3179
Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

kannataako tossa evossa olla noi katit paikoillaan vaiko laittaako noi katin korvausputket paikoilleen. tehojen kannalta ajattelin.
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Jari79 kirjoitti:kannataako tossa evossa olla noi katit paikoillaan vaiko laittaako noi katin korvausputket paikoilleen. tehojen kannalta ajattelin.
paremmin se pelaa kattien kanssa
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3179
Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

Mutta jos laittaa säädettävän lastun niin varmaan saa säädettyä paremmin ku ottaa katit pois ? vaiko eikö...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

Juzzi kirjoitti:
Jari79 kirjoitti:kannataako tossa evossa olla noi katit paikoillaan vaiko laittaako noi katin korvausputket paikoilleen. tehojen kannalta ajattelin.

paremmin se pelaa kattien kanssa

Miten nuo katit sitten vaikuttaa koneen toimintaan?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ilman katteja menee laihalle. Mikä toisaalta kertoo siitä että kyllä kattien poistamisella jotakin vaikutusta on...
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

P. Lanttola kirjoitti:Ilman katteja menee laihalle. Mikä toisaalta kertoo siitä että kyllä kattien poistamisella jotakin vaikutusta on...

Mistä tämä johtuu? Huilaa putki paremmin, joten huuhtelee sylinterit tehokkaammin, vai mistä? :o
Voiko aiheuttaa nykimistä, jos katit poistettu? Veljen bemari on alkanu nykimään n2000-3000rpm:n kohdilla. Bimmeristä on siis juurikin katit korvattu suorilla putkilla.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1983
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Mitään faktaa ei ole osoittaa mutta omassa 4.0 vanhalla putkistolla(Sutii) kun otti katit pois niin äänistä tuli rumat ja pers tuntumalla ala vääntöä puuttui. viikon päästä ruuvasin katit takas.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Perskeles, onneks on pari ylimääräistä noita alkuputkia jos rupeisi vaikka soveltamaan. Mites se kollektorin jälkeinen putki? Onko järkeä suurentaa vai onko riittoisa tuollaisenaankin?
Ja se pidennyskö on tasan se 10cm, vai onko kuinka tarkka?
Onko se kollektorin muoto sitten paljonkin vaikuttava?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Joo, se on tosi tarkka, pitäisi olla millilleen se 10cm ettei mene vaan huonompaan suuntaan koneen käytös.

Tuossa vielä lainaus edelliseltä sivulta, kannattaa lukea tarkkaan:
J Turunen kirjoitti:muutimme vakiopakosarjan toisioputket yhtä pitkiksi sekä pidensimme niitä siten, että toisioputkille tuli lisää mittaa yli 10 cm (en muista tarkkaan) vakioputkiin nähden.
P. Lanttola kirjoitti:Jos tarkoitat että siitä tuli kuten tuo peltisarjakin niin kyllähän sitten kollektori siirtyi vähän enemmän kuin 10cm taaemmas.
J Turunen kirjoitti:Joo kuten sanoin en muista tarkkaan kuinka paljon kollektori siirtyi taaksepäin. Mutta on suurin piirtein kuvan mukaisesti.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

P. Lanttola kirjoitti:Joo, se on tosi tarkka, pitäisi olla millilleen se 10cm ettei mene vaan huonompaan suuntaan koneen käytös.


:whack:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Vastaa Viestiin