A-omegan 3.0 24v koneeseen peltipakosarja
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Muistin muuten että noissa evoissa ja Irmscherin 4-litraisissa koneissa pitäisi olla isompi tuon putken alkupää pakosarjan jälkeen. Noin oon ainakin jostakin lukenut.
Kilpa-evoissa on näkynyt aika hienoja pakosarjoja, että sellainen varmaan olis hyvä (tai ainakin hieno, ei se välttämättä matalakierroksiseen katumoottoriin niin sovellu) mutta saatavuus varmaan on aika lailla nollissa
Ja se on kyllä totta että imusarja peittää aika hyvin sen pakosarjan niin ei oo niin tarkkaa mitä sieltä löytyy. Mekin ollaan tehty vaan rosterista uudet lämpösuojalevyt pakosarjan päälle kumpaankin senuun ja omegaan niin peittää aika hyvin vanhan ruosteisen pakosarjan.
Luulisi sen vaikiopakosarjan riittävän remmiahtimen kanssa. Itse ainakin vaihtaisin vaan sen yhtenä menevän osan isompaan, vaikka suoraan 3" jos 400hv:n tehija tavoittelee.
Kilpa-evoissa on näkynyt aika hienoja pakosarjoja, että sellainen varmaan olis hyvä (tai ainakin hieno, ei se välttämättä matalakierroksiseen katumoottoriin niin sovellu) mutta saatavuus varmaan on aika lailla nollissa
Ja se on kyllä totta että imusarja peittää aika hyvin sen pakosarjan niin ei oo niin tarkkaa mitä sieltä löytyy. Mekin ollaan tehty vaan rosterista uudet lämpösuojalevyt pakosarjan päälle kumpaankin senuun ja omegaan niin peittää aika hyvin vanhan ruosteisen pakosarjan.
Luulisi sen vaikiopakosarjan riittävän remmiahtimen kanssa. Itse ainakin vaihtaisin vaan sen yhtenä menevän osan isompaan, vaikka suoraan 3" jos 400hv:n tehija tavoittelee.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
P. Lanttola kirjoitti:Ilman katteja menee laihalle. Mikä toisaalta kertoo siitä että kyllä kattien poistamisella jotakin vaikutusta on...
Mistä tämä johtuu? Huilaa putki paremmin, joten huuhtelee sylinterit tehokkaammin, vai mistä?
Voiko aiheuttaa nykimistä, jos katit poistettu? Veljen bemari on alkanu nykimään n2000-3000rpm:n kohdilla. Bimmeristä on siis juurikin katit korvattu suorilla putkilla.
Perskeles, onneks on pari ylimääräistä noita alkuputkia jos rupeisi vaikka soveltamaan. Mites se kollektorin jälkeinen putki? Onko järkeä suurentaa vai onko riittoisa tuollaisenaankin?
Ja se pidennyskö on tasan se 10cm, vai onko kuinka tarkka?
Onko se kollektorin muoto sitten paljonkin vaikuttava?
Ja se pidennyskö on tasan se 10cm, vai onko kuinka tarkka?
Onko se kollektorin muoto sitten paljonkin vaikuttava?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3678
- Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Joo, se on tosi tarkka, pitäisi olla millilleen se 10cm ettei mene vaan huonompaan suuntaan koneen käytös.
Tuossa vielä lainaus edelliseltä sivulta, kannattaa lukea tarkkaan:
Tuossa vielä lainaus edelliseltä sivulta, kannattaa lukea tarkkaan:
J Turunen kirjoitti:muutimme vakiopakosarjan toisioputket yhtä pitkiksi sekä pidensimme niitä siten, että toisioputkille tuli lisää mittaa yli 10 cm (en muista tarkkaan) vakioputkiin nähden.
P. Lanttola kirjoitti:Jos tarkoitat että siitä tuli kuten tuo peltisarjakin niin kyllähän sitten kollektori siirtyi vähän enemmän kuin 10cm taaemmas.
J Turunen kirjoitti:Joo kuten sanoin en muista tarkkaan kuinka paljon kollektori siirtyi taaksepäin. Mutta on suurin piirtein kuvan mukaisesti.
P. Lanttola kirjoitti:Joo, se on tosi tarkka, pitäisi olla millilleen se 10cm ettei mene vaan huonompaan suuntaan koneen käytös.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio