2l. OHC:n stroukkaus 2,4l
2l. OHC:n stroukkaus 2,4l
Tervehdys kaikille oopel hulluille
En onneton löytänyt juttua tämmöisestä ja homma junnaa paikoillaan
Onko joku tehnyt tuollaista strouk operaatiota?
En tiedä löytyykö autoista valmiina 2,4l. ohc koneita 100mm. iskulla?
Nyt kuitenkin olisi tarjolla tuollainen uusi kampura ja ajattelin kysyä että mahtuukohan pyörimään 2 litraisen lohkossa, vai pitääkö hommata lohko myös.
En nyt edes muista minkä kokoiset runkolaakerikaulat on 2l. moottorissa no eiköhän se sentään selviä omatoimisestikin.
Jos joku muukin on tuollaisesta 100mm. kampurasta kiinnostunut voin selvitellä tarkat hinnat, mitat ym...
En onneton löytänyt juttua tämmöisestä ja homma junnaa paikoillaan
Onko joku tehnyt tuollaista strouk operaatiota?
En tiedä löytyykö autoista valmiina 2,4l. ohc koneita 100mm. iskulla?
Nyt kuitenkin olisi tarjolla tuollainen uusi kampura ja ajattelin kysyä että mahtuukohan pyörimään 2 litraisen lohkossa, vai pitääkö hommata lohko myös.
En nyt edes muista minkä kokoiset runkolaakerikaulat on 2l. moottorissa no eiköhän se sentään selviä omatoimisestikin.
Jos joku muukin on tuollaisesta 100mm. kampurasta kiinnostunut voin selvitellä tarkat hinnat, mitat ym...
Eikös se kakslitrasen ohc:n kampura ole noista opelin osista pitkäiskuisin... Kannattaahan sitä kampuraa kokeilla jossain kakslitrasen lohkossa, jos mahdollista. Kiertokanget varmaan joutuu vaihtaan lyhyempiin ja ehkä jotkut matalammat männät.
Ihan mielen kiintonen operaatio, oon tuota joskus itekin hahmotellu, en kyllä ihan noin isolla iskulla. Onko tämä tarjolla oleva kampura teetetty jostain opelin kampurasta?
Ihan mielen kiintonen operaatio, oon tuota joskus itekin hahmotellu, en kyllä ihan noin isolla iskulla. Onko tämä tarjolla oleva kampura teetetty jostain opelin kampurasta?
Olishan tuo kyllä aika MÖLÖLLÄ iskulla .otto82 kirjoitti:Eikös se kakslitrasen ohc:n kampura ole noista opelin osista pitkäiskuisin... Kannattaahan sitä kampuraa kokeilla jossain kakslitrasen lohkossa, jos mahdollista. Kiertokanget varmaan joutuu vaihtaan lyhyempiin ja ehkä jotkut matalammat männät.
Ihan mielen kiintonen operaatio, oon tuota joskus itekin hahmotellu, en kyllä ihan noin isolla iskulla. Onko tämä tarjolla oleva kampura teetetty jostain opelin kampurasta?
GM:n alkuperäinen 2,4 litraisen koneen akseli on kyseessä.
Ilmeisesti ei löydy autoista tuollaista?
Itsellä ei ole tällä hetkellä mitään lohkoja missä kokeilis eikä se akselikaan ihan halpa ole
Tehdas uusi lohkokaan ihan niitä kaikkein järkevimpiä sijoituksia.
16 valve versiona tuo olisi vielä kiintoisampi.
Mutta en perehtynyt vielä niin paljolti ohc ja 16v eroavaisuuksiin.
Hyvin löytyy ainakin juttua
Mistäs tämä akseli on kotoisin?
Pikaisesti laskettuna 100 mm iskulla tulee 2.3l
Eli onkos tämä nyt niitä akseleita mitä on saksassa myyty ainakin Völkl:in toimesta 8v ja 16v koneisiin.
2.0 > 2.3 vai kenties joku brasilian mallin 2.4l G-Astran akseli?
Ja onko tuo isku juurikin 100 mm vai sinnepäin?
Kyseessähän voi olla 2.2 B-omegan akseli.
Pikaisesti laskettuna 100 mm iskulla tulee 2.3l
Eli onkos tämä nyt niitä akseleita mitä on saksassa myyty ainakin Völkl:in toimesta 8v ja 16v koneisiin.
2.0 > 2.3 vai kenties joku brasilian mallin 2.4l G-Astran akseli?
Ja onko tuo isku juurikin 100 mm vai sinnepäin?
Kyseessähän voi olla 2.2 B-omegan akseli.
Tottakai erehdys on mahdollista.
Moottori löytyy työkoneesta.
Tarkennettakoon vielä etten todellakaan tiedä onko akselin mitoituksessa muitakin eroja kuin iskunpituudella.
Tiedän että GM tekee 2,4 litraista konetta joka on hyvin samankaltainen kuin ohc kone.
Jos jollain tietoa kuvailemastani "stroukki" koneesta ja 2l ohc:n eroista otan tiedon kiittollisena vastaan.
Jaa että brassi astra vois olla liki...
Moottori löytyy työkoneesta.
Tarkennettakoon vielä etten todellakaan tiedä onko akselin mitoituksessa muitakin eroja kuin iskunpituudella.
Tiedän että GM tekee 2,4 litraista konetta joka on hyvin samankaltainen kuin ohc kone.
Jos jollain tietoa kuvailemastani "stroukki" koneesta ja 2l ohc:n eroista otan tiedon kiittollisena vastaan.
Jaa että brassi astra vois olla liki...
telwin kirjoitti:Etelä-amerikassa astraa on saanut/saa 2.4l 16v koneella.
Merkkinä Chevrolet Astra.
Onkos se dieseli?
Jos on niin tod näköisesti kyseessä on isuzun kone.
Tuo sopivuus ei varmaankaan selviä kuin kokeilemalla.
Vaikka työkoneesta onkin tuo kone on kyseessä silti ottomoottori.
Todellakin hyvin saman näköinen/oloinen kuin tuo vanha ohc maamoottori
No joo kyllä se kokeilu on varmin tapa selvitellä nämä hommat
Siis jos tarkoitat sitä Ascona/Manta konetta niin se ei todellakaan ole OHC
Se on CIH ja siihen jos saa 100 mm iskun niin jopas tuli rajunkokoinen mosa...
CIH Koneesta tulee 100mm iskulla 2.8l
Ja vahvasti epäilen että lohkoa koneistamatta ei käy.
Ja voipi joutua kampurastakin limppuja pienentämään.
Eihän olis kuvaa siitä moottorista?
Se on CIH ja siihen jos saa 100 mm iskun niin jopas tuli rajunkokoinen mosa...
CIH Koneesta tulee 100mm iskulla 2.8l
Ja vahvasti epäilen että lohkoa koneistamatta ei käy.
Ja voipi joutua kampurastakin limppuja pienentämään.
Eihän olis kuvaa siitä moottorista?
Kyllä tuosta ossista todella löytyy tollanen 100 millin iskulla oleva ja kyseessä on todellakin isuzuissa käytetty kone. Aiemmin sitä googlailin joskus.telwin kirjoitti:Siis jos tarkoitat sitä Ascona/Manta konetta niin se ei todellakaan ole OHC
Se on CIH ja siihen jos saa 100 mm iskun niin jopas tuli rajunkokoinen mosa...
CIH Koneesta tulee 100mm iskulla 2.8l
Ja vahvasti epäilen että lohkoa koneistamatta ei käy.
Ja voipi joutua kampurastakin limppuja pienentämään.
Eihän olis kuvaa siitä moottorista?
Tässä jotain:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DG
http://images.google.fi/imgres?imgurl=h ... i%26sa%3DG
Vähän pitkät linkit mut en noita arvannut lyhentääkään.
Todennäköisesti väärässä.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuolta löytyy jotain juttua > http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_II_engine ja tuosta lisää > http://media.gm.com/eg/chevrolet/en/dow ... series.pdf
Mut jos toi on tosiaan ohc niin kiinnostusta moiselle akselille on...toki hinta pitää olla sopiva.
Ja tuota 2.4 ohc konetta on Holden rodeossa,Isuzu D-Maxissa ja Chevrolet Luv:issa
Koneen tyyppi on c24se ja kone on holdenin tuotantoa ja saataa sitä olla tehty brasiliassakin tai sitten ei.
Tuo 2.4 16v on tyypiltään x24xe ja löytyy ainakin Chevrolet Astrasta > http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 056ea7.jpg
Ja tuota 2.4 ohc konetta on Holden rodeossa,Isuzu D-Maxissa ja Chevrolet Luv:issa
Koneen tyyppi on c24se ja kone on holdenin tuotantoa ja saataa sitä olla tehty brasiliassakin tai sitten ei.
Tuo 2.4 16v on tyypiltään x24xe ja löytyy ainakin Chevrolet Astrasta > http://img292.imageshack.us/my.php?imag ... 056ea7.jpg