Miten ootte toteuttanu sytytyksen tuplilla varustettuun ohariin? Muita vaatimuksia ei ole kuin et ennakkokäyrää pääsis ropaa jousilla ja rajottimilla. Ohjelmoitava suorasytty ei tule nyt kyseeseen
Minkä mosan syttyhilut miun kannattaa siis metsästää? Oma motronic lähtee mäelle ja sopiva kärjetön jakaja tilalle - mutta mistä sopivin?
Helpoimmin toteutettu 18E moottorin jakajalla,vaatii tosin tuon 18E nokka-akselin tai ko moottoriin tarkoitetun virinokan.
Ja nokkapukkikin menee vaihtoon tai ainakin jakajalle on tehtävä kiinnitys tuohon 2.0 nokka pukkiin.
Selevyys! Pitää laittaa ostoilmo 18e syttyhiluista. Onko vakiokäyrä muuten mimmonen? Lähinnä kiinnostaa perusennakon ja täyden ennakon välinen ero ja millä kierrosluvulla ottaa täydet (ilman alipaineohjausta)?
Moista ennakoista en osa sanoa mitään,noita jakajia on sitten muistaakseni kahta eri mallia.
Erot on siinä kuinka se tulee nokkaan kiinni,toisessa on sellainen pyöreä tappi.
Jiska kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa perusennakon ja täyden ennakon välinen ero ja millä kierrosluvulla ottaa täydet (ilman alipaineohjausta)?
Silloin kun itse pelailin noiden tuplien ja jakajien kanssa niin tyhjäkäyntiennakot pidin jotain 10-12 nurkilla ja totaali 32-37. Jouset virittelin siten että täydet ennakot tuli jo jossain 2000-2500rpm paikkeilla. Noihin vaikuttaa niin moni asia ettei tietysti voi suoraan kopioida eli kokeiluksihan se menee. Ite oon ollu aina sitä mieltä että rohkeesti vaan ennakkoa niinkauan kun ei nakuta.
Ihan arvauksena menee mut oliskohan vakiokäyrässä tyhjäkäyntiennakko jotain 8 paikkeilla ja totaali korkeintaan 30.
Nuo voi kestää hyvinkin ennakkoa tarpeen vaatiessa...kaverin ahdettua 2-litraista ohc-konetta säätelin ja nakuttamatta meni 32-astetta 0,6 barin ahdoilla. Puristus oli 9 paikkeilla. Säätö oli just tolla 1,8:n jakajalla. Oli aika miellyttävä käytöksinen kone sen jälkeen ja kulutus tippui reilusti.