Kadett E tekniikanvaihto

Keskustelua tekniikan vaihdoista
Avatar
iso.kunkku
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4472
Liittynyt: 26 Marras 2007, 14:24
Paikkakunta: Kannus

Re: Kadett E tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja iso.kunkku »

Timo.A kirjoitti:Ja jos otat tuon vectran taka-akselin niin sinne pitää laittaa vakaajan tanko sisään. näin jouduin itse tekemään kun kadetin akseli on kahdella vakaajan tangolla.
Hmmm... onkohan näisäki eroja ? Itellä on sielä akselin sisällä kadetisa vakaaja, mutta ulkopuolella ei. Sinänsä tuohan on helppo toimenpide ku heittää sen vakaajan vecun taka-akselin sisälle vaan ku se vectran alkuperänen on muutenki siinä akselin ulkopuolella.
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: Kadett E tekniikanvaihto

Viesti Kirjoittaja Sämä »

|777| kirjoitti:
Timo.A kirjoitti:Ja jos otat tuon vectran taka-akselin niin sinne pitää laittaa vakaajan tanko sisään. näin jouduin itse tekemään kun kadetin akseli on kahdella vakaajan tangolla.
Hmmm... onkohan näisäki eroja ? Itellä on sielä akselin sisällä kadetisa vakaaja, mutta ulkopuolella ei. Sinänsä tuohan on helppo toimenpide ku heittää sen vakaajan vecun taka-akselin sisälle vaan ku se vectran alkuperänen on muutenki siinä akselin ulkopuolella.
Täsmennykseksi, eli se Kadett GSI 16V on kahdella vakaajalla ja jos haluaa verrokiksi ottaa tuon niin pitää olla sellanen taka-akseli jossa on toinen vakaaja sisällä (kuten Kadetteissa) ja toinen ulkona (kuten Vectrassa).
Itse käsitin että Kadettin akselissa (8 tappisen) ei ole valmiina paikkaa sille ulkopuoliselle vakaajalle. Ja ei kai se mahdoton juttu (=lue työläs) laittaa se Kadettin vakaaja sinne Vectran akseliin.

Lainattua Timo.A:n YV:stä kun kysyin tätä samaa asiaa kesän tienoilla:
akseliin pitää tehä muutoksia, että sen tangon saa siihen kiinni, ainakin porata sille tangolle reikä sen akselin läpi. Käsijarrulle piti vaihtaa toisenlaiset kiinnitys kohdat että saat tuon GSI:n vaijerin kiinni
Timo.A oli tehnyt tuon vakaajan vahvemmasta tavarasta (käsittäkseni) mutta samat muutokset varmaankin joutuu käymään läpi ihan Kadettin omalla vakaajalla.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Vastaa Viestiin