Moi,
Minulla on Omega 2,5 v.2000. Siinä on ihan sama huohotinputkiongelma! Pakkasraja näkyy olevan -20.
Viime viikolla lähdin reissuun suoraan huollosta, missä huohotinputket oli juuri putsattu. 80 km moottoritiellä 100 km/h ja taas öljyt savusivat moottorin kyljessä. Loppureissun ajelin 80:ä, missä automaatti käyttää 2000 rpm. Sillä saa matkaa juuri ja juuri tehtyä.
Merkkihuolto levittelee käsiään. Autolla on ajettu 295000, mutta se on vallan kukava kärry. Olen kommenteista ymmärtänyt, että keinot ovat seuraavat:
- huohotinputkien eristäminen
- pahvia keulalle
- juoksevammat öljyt
Eikös ne putket ole ne neljä, jotka lähtevät moottorin päältä taakse?
Mutta sitten vielä kysymys: Huohotusongelmaan näyttää aina liittyvän myös kaasuläppien jumittaminen. Ne siis kerrassaan jäätyvät aukiasentoon. Ei auta muu kuin ohjata bussipysäkille jarrua painaen ja sammuttaa auto. Sitten konepellin alle ja vipua vääntäen. Se ihan risahtaa vapautuessaan. Tietäisikö kukaan, mistä tämä johtuu ja miten sen voisi eliminoida?
Autoa on oikeasti "vaarallinen" pakkasella - ainakin sellaisen käsissä, joka ei älyä, mitä pitää tehdä kun kaasu hirttää.
Aarno
3.2 V6 -koneen huohotin ja talvipakkaset
- AarnoJunkkari
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Helmi 2011, 09:42
Re: 3.2 V6 -koneen huohotin ja talvipakkaset
eikös tossakin moottorissa ole nuo venakopat muovia? ettei vaan olisi ottaneet itseensä ajan saatossa ja vääntyneet hieman, jonka takia sitten kuseksii öljyä.
näin kävi meidän omegassa, koneena tosin 2.6 V6.
näin kävi meidän omegassa, koneena tosin 2.6 V6.
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
- AarnoJunkkari
- 'Agila'
- Viestit: 3
- Liittynyt: 24 Helmi 2011, 09:42
Re: 2.5 V6 -koneen huohotin ja kaasun hirttäminen pakkasella
Enpä tiedä, onko muovia. Jos 2.6:ssa on muovia, niin sitten varmaan 2.5:ssakin. Viime talvena se meni ilmeisesti enempikin rikki, ja Opel-huollossa korjattiin, luultavasti vaihdettiin tiivisteineen. Eli ei sen ikä voi nyt painaa.
Tänä talvena, tuossa vajaa 2 viikkoa sitten, annoin puhdistaa putket, ennen pakkasia, mutta niin vain taas laski alleen. Tällä hetkellä auto toimii, kun ajelen vain lyhyitä työmatkoja pienin kierroksin, 2000 rpm tai alle.
Onko sulla koskaan ollut kaasun hirttämisongelmaa (siis pakkasella)?
Tänä talvena, tuossa vajaa 2 viikkoa sitten, annoin puhdistaa putket, ennen pakkasia, mutta niin vain taas laski alleen. Tällä hetkellä auto toimii, kun ajelen vain lyhyitä työmatkoja pienin kierroksin, 2000 rpm tai alle.
Onko sulla koskaan ollut kaasun hirttämisongelmaa (siis pakkasella)?
Re: 3.2 V6 -koneen huohotin ja talvipakkaset
Mulla ainakin 2.6 on muovi venakopat. Mulla kusi venakopan tiivisteestä öljyt pihalle, huohotinputki puhas ei täynnä kuraa. Nyt uusi tiiviste liimalla kiinni saa nähä kuin pitkään kestää.
Re: 2.5 V6 -koneen huohotin ja kaasun hirttäminen pakkasella
vaihdettiinko kopat uusiin, vai olisiko vain vaihdettu tiivisteet?AarnoJunkkari kirjoitti: luultavasti vaihdettiin tiivisteineen.
Onko sulla koskaan ollut kaasun hirttämisongelmaa (siis pakkasella)?
meillä ei ole esiintynyt kaasun hirttämistä.
voisko muuten joku mode vaihtaa otsikoksi V6 -koneen huohotin probleemat tai jotain vastaavaa, koska kaikkihan ei nyt koske tota Z32SE -konetta.
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
Re: 3.2 V6 -koneen huohotin ja talvipakkaset
Vanha topicci mutta jos joku vielä painii näiden ongelmien kanssa:
http://www.crateenginedepot.com/pdfs/55558592.pdf
- Jouni
http://www.crateenginedepot.com/pdfs/55558592.pdf
- Jouni
Commodore GS V6 1974 ja Insignia CT 2.0T 4x4 2018
Re: 3.2 V6 -koneen huohotin ja talvipakkaset
Mulla on tollainen kitti ylimääräisenä, pitänee laittaa myyntipalstalle..