ascoon paremmat jarrut ja ratin puistaminen 120:n nopeudessa

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
ari s
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja ari s »

sopiiko 1.6 ascoon gsi:n jarrusatulat ja levyt???
tai jokin muu parempi satula kuin delco?

toisen ongelman olen huomannut monessakin asconassa on ratin puistaminen kovemmissa nopeuksissa. varsinkin moottori jarrutuksen tehdessä ratin vispaaminen on aika "rajua".
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

On 2002-08-02 10:40, ari s wrote:
sopiiko 1.6 ascoon gsi:n jarrusatulat ja levyt???
tai jokin muu parempi satula kuin delco?
GSI:n? Mitäköhän mahdat tarkoittaa?

Jos tolppasi ovat 16SH versiota niin niinhin pitäisi passata 236x20mm, 256x20mm yms yms levyt ja satulat.

Perus 236x20mm levyt löydät 1.8 sekä 2.0 ascoista.
Isommat 256-levyt löydä GT Asconasta sekä GSI Kadeteista. Myös kaikista A-mallin kaksilitraisista Vekuista löytyypi 256 jarruja.
Jos isompia haluat vielä niin laita Turbo Calibran 284x24mm-levyt.

Hyviä levyjä ja satuloita löytyy ainakin ATE-powerdiskiltä.

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2002-08-02 11:08 ]</font>
rav
OCF Member 2015
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rav »

On 2002-08-02 10:40, ari s wrote:
sopiiko 1.6 ascoon gsi:n jarrusatulat ja levyt???
tai jokin muu parempi satula kuin delco?

toisen ongelman olen huomannut monessakin asconassa on ratin puistaminen kovemmissa nopeuksissa. varsinkin moottori jarrutuksen tehdessä ratin vispaaminen on aika "rajua".
Ite tein moisen modifikaation n. kuukausi sitten. Ainakin ATEn alkuperäisten satuloiden kanssa helppo homma. Tosin mulla oli alkuperäiset satulat ATEn valmistamat, samoin kuin uudet (yleensäkin olen ymmärtänyt, että ATEt on paremmassa maineessa kuin Delcot). Delcon satuloiden kyseessä ollessa voipi joutua vaihtamaan jarruletkut - tosin varma en ole;) Jos jotain pitää sanoa niin vihdoin asconassa on hyvät jarrut - alkuperäiset hidastimet on kyllä surkeat:(

Ravistukseen en osaa kyllä neuvoa antaa, ei mulla oo ollu koskaan ongelmia, ei kiihdytettäessä, ei jarruttaessa, ei milloinkaan. Vehje istuu tiessä varsin kiitettävästi. Tosin yli 190km/h nopeuksista ei oo kokemusta - sattuneesta syystä;)

Olli.
Astra G 2.2i Sport Caravan
Vectra B2 2.2i Sport CC
Kadett B 1.1
Nando
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Nando »

Mulla oli E Kadetissa Delcot.Ei tarvinnu vaihtaa letkuja kun pistin ATE-satulat tilalle.
Vastaa Viestiin