Chernobyl

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Avatar
OH2KV
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Elo 2007, 13:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Chernobyl

Viesti Kirjoittaja OH2KV »

Kyssäri kaikille paikassa käyneille? Oletteko bonganneet tämän, tietojen mukaan suunnilleen näköhavaintomatkan sisällä reaktorista on valtava kylmän sodan aikainen OTH-radar radioasema myös hylättynä, mutta antennipatteristo edelleen pystyssä.

Tuolla olisi oikeasti pakko päästä käymään, ennen kuin koiranputkea kasvatetaan.
Kuvista näkee. että on ryssät osanneet tuulikuormiakin laskea, kun kerran vielä pystyssä tuo hökötys....
http://englishrussia.com/2008/04/28/dug ... chernobyl/
Datsun 100A 1,2 projekti, Datsun Violet (160J)- 78 käyttis, huililla. Datsun 140Y- 79, käyttöauto. Datsun Sunny 150Y -82 Rottalook käyttis.
Opelkin ollut. / Esso. o4oysikuusnelikuus888
Avatar
kaakana
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3824
Liittynyt: 17 Maalis 2005, 22:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Chernobyl

Viesti Kirjoittaja kaakana »

^
Minä kyllä lueskelin tuosta ennen reissua, mutta sille tasolle se jäikin. Reaktorilla ja Pripyatissa ollessa taas pysyttiin maan tasalla eikä tuota "antennia" päässyt näkemään. Varmaan olisi näkynyt jos olisi päässyt jonkin kerrostalon katolle.

Google mapsista näkyy hyvin nuo etäisyydet. Se olis ollu ihan pienen koukkauksen päässä kun ajettiin Chernobylin kylältä Pripyattiin... Liekköhän vielä niin "top secret" ettei tuolla saa käydä tavan kuolevaiset.

https://maps.google.fi/maps?q=Russian+W ... ecker&z=11
OCFormulatietäjä 2012 & 2019

My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Avatar
OH2KV
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1133
Liittynyt: 24 Elo 2007, 13:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Chernobyl

Viesti Kirjoittaja OH2KV »

Mielestäni tuolla on käynyt moniakin ryhmiä eri kansallisuuksia edustaen.
Molemmat olisivat mun listalla, ehkä jopa ensisijaisena tuo "tikka" olin sentään parikymppinen vuonna 86, enkä hiekkalaatikkokieltoa saanut reaktorionnettomuuden vuoksi. Enkä asunutkaan vanhenpien nurkissa enää. Samoihin aikoihin alkoi radioharrastus vaihtelevalla aktiviteetin sisällöllä ja määrällä.

Joku oli muuten laskenut tuon metallikasan arvon romurautanakin, oli ihan merkittävä kasa euroja.
Datsun 100A 1,2 projekti, Datsun Violet (160J)- 78 käyttis, huililla. Datsun 140Y- 79, käyttöauto. Datsun Sunny 150Y -82 Rottalook käyttis.
Opelkin ollut. / Esso. o4oysikuusnelikuus888
Avatar
lepOsimA
'Senator'
'Senator'
Viestit: 768
Liittynyt: 26 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Perthell

Re: Chernobyl

Viesti Kirjoittaja lepOsimA »

Tämän lähemmäksi en itse päässyt:
Kuva
ex: KadettE x3, AstraF x 3, Vectra-A, Corsa-A
Opeleita vaan varaosa-autoina ny :(
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Chernobyl

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Toi tutka-asema ois kyllä kiva käydä koluumassa, jotenkin vaan näyttää mielenkiintoiselle.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Vastaa Viestiin