vectra b diesel 2.0di evry-mod?

Diesel moottoreiden viritys ja rakentelu keskustelu
HaukiRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Joulu 2015, 17:02

vectra b diesel 2.0di evry-mod?

Viesti Kirjoittaja HaukiRacing »

Noniin kymysys kuuluu:miten helvetti vp nelinelos tehdään evry-mod :?: Olen koittanut kahtua kaikenmaailman räjäytyskuvia ja kaavioita,kyseisestä pumpusta.Mutta eihän tässä pumpussa ole edes "ruiskutusmääränmittaus"-anturia,jonka signaalia evryssä yleensä heikennetään.Mitenkä tuo pumppu sitten tietää todelliset ruiskutusmäärät,joidenka perusteella sitten moottoria ohjataan?Tässä pumpussa ei näytä olevan ees naftanlämpötila-anturia jonka signaalia voisi huijata,syötön lisäämiseksi.Vai päätteleekö pumppu syötöt jotenkin pumpun kierrosluku-anturin signaalin perusteella.Uudemmissa autoissahan tuo "ruiskutusmääränmittaus"-anturi on yleensä induktiivinen,mutta mistä se sitten mittaa?

Autohan on siis Opel vectra B diesel 2.0di vm97

Vastauksia kaivataan!!
HaukiRacing
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: vectra b diesel 2.0di evry-mod?

Viesti Kirjoittaja seero »

Pumpun elektroniikka jäähdytetään tuossa pumpussa dieselillä niin minun käsityksen mukaan se lämpötila-anturi on siinä ohjainyksikössä sisäänrakennettuna. Ohjainyksiköltä lähtee ulos ennakon- ja määränsäätimille johdot, joiden väliin voisi laittaa jonkin pwm:ää käsittelevän ja signaalia sopivasti jatkavan purkin väliin niin syöttömäärää pääsisi lisäämään. Sitten on lisäksi nuita tuhobokseja joilla on enemmän tai yleensä vähemmän vaikutusta mihinkään. evrymodia ei siis pysty tähän virittelemään.
Halvat pikkulisäykset, joilla saa hieman luonnetta tuohon lisää on ilmamassamittarin takaseinän aukiporaaminen, vastus imm:n lämpömittarin karvaan huijaamaan imuilmaa kylmemmäksi, ja op-comilla max. syöttöä +5%. sai jonkun 5kw ja 20 Nm lisää ja mukavamman muotosen vääntökäppyrän.
http://www.opelclubfinland.fi/viewtopic ... 5&start=15
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
HaukiRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Joulu 2015, 17:02

Re: vectra b diesel 2.0di evry-mod?

Viesti Kirjoittaja HaukiRacing »

No nyt kun on pumppu auki vectrassa,niin aattelin et voisko tuossa huijata polttoaineenlämpötila-anturia??,kun kerta määränsäätimen takaisinkytkentää tuossa ei ole/ei pysty huijata.

Oon miettiny et sijaitseeko termistori pumpun aivoboksissa vai kierokulma-anturiin integroituna.
Kun kierokulma-anturista lähtee 5 johdinta lattakaapelissa ja liittimen päässä 2 johdinta yhdistyy toisiinsa,syntyy 4 johdinta.
Jotka sitten kytketään PSG2-aivolootan kietokulma-anturin neljään kytkentänapaan.

Eihän normaalissa hall-anturissa ole kuin 3 lähtöä,maa,+12,signaalijohdin.
Siihen jäis sopivasti yhteisellä yks johdin termistoria varten,jos käyttäis yhteistä maata hall-anturi ja termistori.

Tai sitten tuo punaisella ympyröity mulikka,vois olla mahdollisesti termistori??

Kuva

Toivottavasti tajusitte jotain selostuksesta.
HaukiRacing
HaukiRacing
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Joulu 2015, 17:02

vectra b diesel 2.0di evry-mod?yritetään kusettaa lämpöantur

Viesti Kirjoittaja HaukiRacing »

Mietin että jos vetäis tuolta kiertokulma-anturilta hyppykaapelit joka nastalta ja pistäis koneen nippuun.
Sitten oskilloskoopilla tms? mittaisi koneen käydessä millä nastalla on hall-anturi ja millä termistori.
Avatar
seero
'Senator'
'Senator'
Viestit: 834
Liittynyt: 08 Huhti 2010, 20:05
Paikkakunta: oulu

Re: vectra b diesel 2.0di evry-mod?

Viesti Kirjoittaja seero »

Onko tutkimukset edenny? Voisithan tehdä vaan niin että laitat poksiin liittimen kiinni ja virrat päälle, mittaat jännitettä siten että toinen pinni on siinä yhteisessä piuhassa joka todennäköisesti olis maa. muille johdoille sitten vaihtoehtoja on +5 hall anturin syöttöjännite, signaalijohto jossa on joko 0 tai +5 riippuen hall anturin tilasta ja sitten jos siellä on termistori niin yksi johto jossa on jotain varmaankin väliltä 0,5v-4,5v. Sitten kun vielä lämmittelis vaikka hiustenkuivaajalla sitä niin näkis kumpaan suuntaan jännite menee niin alkais olla jo nuilta osin selvillä.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Vastaa Viestiin