Auto on Calibra -93 ja ikkunat mekaaniset. Alkuperäinen kaiutin on sanonut viimein itsensä irti ja keskuslukitus on hiekassa, joten pitäisi saada verhoilu irti. Kaikki muut mutterit ja ruuvit lähtevät nätisti mutta veivi ei irtoa millään. Onko joku jippo vai pitääkö käyttää vain raakaa voimaa?
Tietääkö vielä joku onko ko. autossa takaluukku kuulunut keskuslukituksen piiriin vai täytyykö se avata joka kerta avaimella erikseen (niinkuin nyt)?
Omassa vecussa ainakin väli niin pieni ettei sinne mitään koukkua saa. Vahvasta kankaasta suikale tai emännän ompelutarvikkeista ns. kanttinauha ja nytkyttelyä sillä niin sokka tarttuu nauhaan ja lähtee suht helposti pois.
Kokemuksesta voi sanoa, että ensimmäisellä kerralla sokan irtisaaminen voi tuntua yllättävänkin hankalalta, jatkossa se on kuitenkin helpompaa. Minä irrotin sen pienellä ruuvarilla.
Muistan myös kun tahin ekan kerran tuota, mutta koukulla minä sen sieltä sain ja sitten myöhemminkin olen tätä käyttänyt.
Jos yhtään auttaa niin se koukku on ohmimerkin näköinen. Se kahva piti olla alaspäin että nuo reiät mihin koukun tunget on ylä oikealla/vasemmalla. Ruuvarilla hieman työnnät verhoilua pois päin ja koukku väliin ja nostat...
Pellinpalasta väsää näppärä ihminen nopeasti Y-muotoisen työkalun, jolla saa sokan työnnettyä ulos helposti. Tarkkana joutuu vaan olemaan, sillä sokka irrotessaan saattaa lentää pitkälle. Homma onnistuu myös kahdella pienellä talttapäämeisselillä helposti.
On 2002-08-14 18:47, JayJay wrote:
Auto on Calibra -93 ja ikkunat mekaaniset.
Tietääkö vielä joku onko ko. autossa takaluukku kuulunut keskuslukituksen piiriin vai täytyykö se avata joka kerta avaimella erikseen (niinkuin nyt)?
Ainakin omassa Calibrassa takaluukku aukeaa/lukittuu kiltisti varashälyttimen kauko-ohjaimella joka on yhdistetty myös keskuslukitukseen.
Kiitos vaan kaikille vinkeistä. Yritin viikonloppuna saada tuota ikkunanveiviä irti, mutta ei ainakaan Calibran veivin ja oven väliin mahdu ruuvaria, joten yritin muilla koukuilla saada sitä sokkaa pois kunnes iski hiki ja hermot alkoivat palamaan. No, täytyy jatkaa yrittämistä.
On 2002-08-15 18:02, 78kadett wrote:
ooppelissa se kehitys kulkee!
Kyllä se johonkin kulkee noissa kahvoissakin. Esimerkiksi '90 Corsa GSi kahva ei sovi '86 Corsaan, vaikka päällisin puolin ainokainen ero vipulan väri, uudempi on harmaa ja vanha musta. Vipua ei saa painettua perille asti, vaan se on todella tiukka. Tarpeeksi kun tuuppaa, niin se kahva kyllä pysyy siinä aika hyvin ilman sokkaakin kun on niin tiukka
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Kerran väli on yhtä ahdas kuin b-vectrassakin niin katsopa aiemmin kertomaani riepukikkaa ja kokeile. Ensimmäinen kahva vie enemmän aikaa, mutta kun tekniikan saa haltuun niin helppo tekniikka.