Miten ikkunanveivi-kahva lähtee irti?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
JayJay
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki, Vantaa

Viesti Kirjoittaja JayJay »

Auto on Calibra -93 ja ikkunat mekaaniset. Alkuperäinen kaiutin on sanonut viimein itsensä irti ja keskuslukitus on hiekassa, joten pitäisi saada verhoilu irti. Kaikki muut mutterit ja ruuvit lähtevät nätisti mutta veivi ei irtoa millään. Onko joku jippo vai pitääkö käyttää vain raakaa voimaa?

Tietääkö vielä joku onko ko. autossa takaluukku kuulunut keskuslukituksen piiriin vai täytyykö se avata joka kerta avaimella erikseen (niinkuin nyt)?
veka
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 164
Liittynyt: 01 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja veka »

Kammen ja verhouksen välissä on sokka, jonka nykaiset pois koukun avulla. Näin ainakin kadetissa!
pelswick
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 02 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna/Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pelswick »

sama juttu Asconassakin...
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

...ja a vectrassa...
TMan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja TMan »

Omassa vecussa ainakin väli niin pieni ettei sinne mitään koukkua saa. Vahvasta kankaasta suikale tai emännän ompelutarvikkeista ns. kanttinauha ja nytkyttelyä sillä niin sokka tarttuu nauhaan ja lähtee suht helposti pois.
jallari
OCF Member 2015
Viestit: 227
Liittynyt: 06 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jallari »

Kokemuksesta voi sanoa, että ensimmäisellä kerralla sokan irtisaaminen voi tuntua yllättävänkin hankalalta, jatkossa se on kuitenkin helpompaa. Minä irrotin sen pienellä ruuvarilla.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Avatar
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viestit: 519
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Muistan myös kun tahin ekan kerran tuota, mutta koukulla minä sen sieltä sain ja sitten myöhemminkin olen tätä käyttänyt.

Jos yhtään auttaa niin se koukku on ohmimerkin näköinen. Se kahva piti olla alaspäin että nuo reiät mihin koukun tunget on ylä oikealla/vasemmalla. Ruuvarilla hieman työnnät verhoilua pois päin ja koukku väliin ja nostat...
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'
Viestit: 324
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Pellinpalasta väsää näppärä ihminen nopeasti Y-muotoisen työkalun, jolla saa sokan työnnettyä ulos helposti. Tarkkana joutuu vaan olemaan, sillä sokka irrotessaan saattaa lentää pitkälle. Homma onnistuu myös kahdella pienellä talttapäämeisselillä helposti.
78kadett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja 78kadett »

ooppelissa se kehitys kulkee!

mulla on c kadetissa sama systeemi :smile: ja b asconassakin oli sama juttu. kuinka vanhoista opeleista sama lukitus mahtaa löytyä??
Avatar
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viestit: 519
Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Ainakin 73 rekordissa on moiset, mallisarjaa aloitettu tekemään vuonna 72..
€ncore
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 193
Liittynyt: 22 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tyrnävä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja €ncore »

On 2002-08-14 18:47, JayJay wrote:
Auto on Calibra -93 ja ikkunat mekaaniset.
Tietääkö vielä joku onko ko. autossa takaluukku kuulunut keskuslukituksen piiriin vai täytyykö se avata joka kerta avaimella erikseen (niinkuin nyt)?
Ainakin omassa Calibrassa takaluukku aukeaa/lukittuu kiltisti varashälyttimen kauko-ohjaimella joka on yhdistetty myös keskuslukitukseen.
rav
OCF Member 2015
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rav »

On 2002-08-15 19:10, Juho Anttila wrote:
Ainakin 73 rekordissa on moiset, mallisarjaa aloitettu tekemään vuonna 72..
Samanlaiset B-kadetissakin;) Tänään juuri totesin...

Olli.
Astra G 2.2i Sport Caravan
Vectra B2 2.2i Sport CC
Kadett B 1.1
Avatar
JayJay
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 28 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki, Vantaa

Viesti Kirjoittaja JayJay »

Kiitos vaan kaikille vinkeistä. Yritin viikonloppuna saada tuota ikkunanveiviä irti, mutta ei ainakaan Calibran veivin ja oven väliin mahdu ruuvaria, joten yritin muilla koukuilla saada sitä sokkaa pois kunnes iski hiki ja hermot alkoivat palamaan. No, täytyy jatkaa yrittämistä.
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

On 2002-08-15 18:02, 78kadett wrote:
ooppelissa se kehitys kulkee!
Kyllä se johonkin kulkee noissa kahvoissakin. Esimerkiksi '90 Corsa GSi kahva ei sovi '86 Corsaan, vaikka päällisin puolin ainokainen ero vipulan väri, uudempi on harmaa ja vanha musta. Vipua ei saa painettua perille asti, vaan se on todella tiukka. Tarpeeksi kun tuuppaa, niin se kahva kyllä pysyy siinä aika hyvin ilman sokkaakin kun on niin tiukka :smile:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
TMan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 138
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja TMan »

Kerran väli on yhtä ahdas kuin b-vectrassakin niin katsopa aiemmin kertomaani riepukikkaa ja kokeile. Ensimmäinen kahva vie enemmän aikaa, mutta kun tekniikan saa haltuun niin helppo tekniikka.
Vastaa Viestiin