Merkit helevattiin...
Elikkästä pitäisi saada nämä autonmerkit takaluukusta pois. Ne ovat liimalla kiinne takaluukussa mutta näin alku tuuninkimiähenä kysynkin kokenemmailta(?) että mikä on parhain ja turvallisin tapa irroittaa merkit?? Repimällä ja jollain aineella sitten liimajämät hinkaten(??) mutta millä aineella ettei maalipinta kärsisi. Kuumailmapuhallinko???
Elikkäs rohkeasti vain kuumailmapuhaltimella lämmittämään merkkiä. Mutta ole varovainen älä lämmitä liikaa jottei maalipintakärsi. Kokeile vaikka omaan käsivarteen puhaltimen lämpöilman lämpöä jottei ole liian kuumalla. Kun merkin olet poistanut niin usein miten liima lähtee rätillä pyyhkien. Mutta jos ei niin ota ja hinkkaa vahan avulla liima pois maali pinnalta.
joo kuumailma puhallinhan on suosittu noissa hommissa, ja tosta että jos jää tota liimaa niin wùrthilla oli joku lios millä lähtee ihan heti kaikki ylinmääräiset liimat pois ja on TOSI HYVÄÄ tavaraa en vaan muista mitä ainetta se oli mutta tommosta töissä käytin kun piti irroittaa ovi listat ja sitten jä sitä liimaa niin sillä kyllä lähti ihan heti!
Kiitos neuvoista ja vinkeistä -nyt sitten jahtaamaan virmaa jossa olisi tämä kuumailmapuhallin ja kokenut käyttäjä :-/ ja merkit irti ku ois jo =)
Mut periaatteessahan merkit lähtevät varovasti myös sormin repimällä ja jollain aineella sitten rätin kanssa varovasti hinkaten liimajämät pois, eikä näin tarvitsisi kuumailmapuhallinta lainkaan sikäli mikäli arastaa käyttää sitä laitetta siinä mielessä ett maaalipinta alkaa kuplimaan =)
<font size=-1>[ This Message was edited by: KL on 2002-08-05 19:36 ]</font>
Mut periaatteessahan merkit lähtevät varovasti myös sormin repimällä ja jollain aineella sitten rätin kanssa varovasti hinkaten liimajämät pois, eikä näin tarvitsisi kuumailmapuhallinta lainkaan sikäli mikäli arastaa käyttää sitä laitetta siinä mielessä ett maaalipinta alkaa kuplimaan =)
<font size=-1>[ This Message was edited by: KL on 2002-08-05 19:36 ]</font>
Eipä tarvitse tuota kuumailmapuhallintakaaan. Ihan tavallinen hiustenkuivaaja jos tulee tarpeeksi kuumaa riittää. Sillä ne merkit lähtevät ihan pienelllä lämmittämisellä. Pääasia on että se liimapinta hieman lämpiää ja irtoo. Ylimääräiset teipit mitkä jää koriin voi ihan sormenpäällä rullata pois kun se on lämmin. Samoin puhdistukseen voi käyttää esim sinolia!On 2002-08-05 19:33, KL wrote:
Kiitos neuvoista ja vinkeistä -nyt sitten jahtaamaan virmaa jossa olisi tämä kuumailmapuhallin ja kokenut käyttäjä :-/ ja merkit irti ku ois jo =)
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
- Ooppelimies
- 'Diplomat'
- Viestit: 6368
- Liittynyt: 24 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: JKL
No niin. Nyt on merkit otettu pois menestyksekkäästi. Eli lämmitin hiustenkuivaajalla merkkiä ja samalla liikuttelin sitä edes takas ylös ja alas kunnes liima oli jo niin löysää että merkki lähti sormin repimällä. Kangaskäsinettä käytin ettei kuumuus polta näppejä.
Lopuksi sitten lämmitin liimaa ja Sinolilla kostutetulla rätillä hinkkasin liiman pois. Sinolia kannatti käyttää runsaasti.
Viimeistelin Turtlewaxin värivahalla(tässä tapauksessa musta) maalipinnan ja se o siin.
Lopuksi sitten lämmitin liimaa ja Sinolilla kostutetulla rätillä hinkkasin liiman pois. Sinolia kannatti käyttää runsaasti.
Viimeistelin Turtlewaxin värivahalla(tässä tapauksessa musta) maalipinnan ja se o siin.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'
- Viestit: 6368
- Liittynyt: 24 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: JKL
TMan, ota yhteyttä. Voin tsekkailla missä kondiksessa ne merkit on... ooppelimies@kanetti.com