Tämä selittää bemarin kahden kaapelin taktiikan ja paukahtavan napaliitoksen idean.
https://sites.google.com/site/lixinauto ... -and-cable
Jos startti/laturi piuha menee oikoseen ja navan nalli napsahtaa, niin auton akussa olevaa virtaa voi edelleen käyttää auton muissa sähköissä. Esimerkiksi hinaamalla käyntiin ja ajamalla pajalle. Ihan pätevä systeemi. Ehkäpä tuo myös häiriönpoistoon jossain määrin vaikuttaa, mutta siitä en mitään varmaa faktaa löytänyt.
Myös startti/latauskaapelin hurjalle paksuudelle selitys: se on alumiinia, joka johtaa sähköä kuparia huonommin.
Nyt on valaistunut olo.
Akun siirto takakonttiin...
Re: Akun siirto takakonttiin...
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Akun siirto takakonttiin...
Se alumiinihan palaa hapettuu komesti.
K astrassa on akkukaapeli vedetty 1 suojaputkessa akkukotelon sivusta pohjaa pitkin kuskinpuolelle rintapeltiin jossa +piste kytkentöjä en ole tarkemmin katsonut
K astrassa on akkukaapeli vedetty 1 suojaputkessa akkukotelon sivusta pohjaa pitkin kuskinpuolelle rintapeltiin jossa +piste kytkentöjä en ole tarkemmin katsonut
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.