Opel Corsa E 1.0T
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
2 vuotta vanha 1.4 T Corsa lotisee nyt edestä molemmilta puolilta. Kuitekin vaiva enemmän apumiehen puolella. Nopeissa terävissä tössyissä jousitus ei kerkeä niinkuin mukaan vaan kuuluu muljuavaa kolina ääntä alustan suunnasta. Tätä on ollut jollain tasolla uudesta asti ja kahdesti autoa tutkittu. Iskarin yläpuolelle laakeri vaihdettu apumiehen puolelta, mutta ei mitään vaikutusta. Auto kävi äskettäin vuosihuollossa ja mielestäni kolina on nyt lisääntynyt siihen pisteeseen, että pitäisi kyllä löytyä välyksenä jostain osasta. Taaskaan eivät kuitenkaan mitään löytäneet. Onko havaintoa mihin osiin kannattaisi kiinnittää huomiota?
Insignia GS 1.6 T Exexutive classic MY20
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Uudemmissa autoissa se taitaa olla aika tuntematon käsite, mutta millainen tässä E-mallin Corsassa on jousitusmukavuus?
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Minusta jousitus on hyvinkin onnistunut mukavuuden ja jämäkkyyden suhteen pieneksi autoksi. Hidastetöyssyt menee mukavasti ja renkaiden tärinä eristetty korista. Meillä taitaa olla aavistuksen matalampi alusta, joka tulee noissa "säästöpossumalleissa". Normaalissa ajossa kallistelu on mielestäni melko vähäistä.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Iskarit lotisee täälläkin, mutta takana. Huollossa asiasta mainittu, mutta mitään ei löytynyt, joka ei yllättänyt. Kaikissa lampuissa kosteutta sisäpuolella, mutta sekin kuulemma normaalia. Jousitus on tosiaan pikkuautoon onnistunut, on miellyttävämpi hidastetöyssyissä kuin uusin f-malli tai k-astra.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Ajettavuus on niin hyvä kuin olla ja voi tämän kokoiselle autolle. Loskavallit vähän hirvittää ohittaessa kuten kuuluukin. Tohtii kantata kunnon vauhdilla mutkaan eikä hidasteita tarvitse pelätä. 96tkm takana nytjanba kirjoitti: ↑07 Helmi 2021, 12:32 Minusta jousitus on hyvinkin onnistunut mukavuuden ja jämäkkyyden suhteen pieneksi autoksi. Hidastetöyssyt menee mukavasti ja renkaiden tärinä eristetty korista. Meillä taitaa olla aavistuksen matalampi alusta, joka tulee noissa "säästöpossumalleissa". Normaalissa ajossa kallistelu on mielestäni melko vähäistä.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Ohjaus voisi hitusen tunnokkaampi ja parempi olla, mitä tulee alustan komponentteihin. Meillä takana kahdella peräkkäisellä corsa e:llä noin 150tkm, nykyisessä n. 85tkm mittarissa.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Hyvä juttu. Olen pohtinut C-Corsan vaihtoa uudempaan ja ainakin D:stä olen lukenut, että jousitus olisi aika kova. C:ssä olen tykännyt erityisesti mukavan pehmeästä alustasta, joten E:n kanssa tuskin joutuisi kovin pettymään.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Ohjaus saisi tosiaan olla e-mallissa tunnokkaampi, mutta alusta on d-mallia miellyttävämpi, e-mallissa nimenomaan pehmeämpi.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Etuvaloumpioista kosteus häipyi, kun autoa käytti riittävästi ja sen lisäksi piti lämpimässä, mutta takavalojen sisälle kosteus jäi pisaroina. Ja ulkona pakkasessa sitten jääty uudelleen sisäpuolelta, osa umpeen saakka. Normaalia, sano huolto. Viimeisiä e-malleja, takuunalainen auto. No, saahan nuo kesällä itsekin kuivatettua, mutta siitä on aikaa, kun on umpioita tarvinnut kuivatella. Aikoinaan Astra G:ssä ja jossakin muussakin nuo taidettiin vaihtaa samasta syystä vielä takuuseen.JPopeli kirjoitti: ↑07 Helmi 2021, 12:50 Iskarit lotisee täälläkin, mutta takana. Huollossa asiasta mainittu, mutta mitään ei löytynyt, joka ei yllättänyt. Kaikissa lampuissa kosteutta sisäpuolella, mutta sekin kuulemma normaalia. Jousitus on tosiaan pikkuautoon onnistunut, on miellyttävämpi hidastetöyssyissä kuin uusin f-malli tai k-astra.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Onko vinkkejä, mistä voisi tiputtaa kirkkaan vihreää nestettä? Maassa näkyy ehkä noin suurinpiirtein hammastangon kohdilla, autossa taitaa olla täyssähköinen ohjaustehostin. Jarruneste on keltaisempaa, jäähdytysneste punaista.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Vihertävää öljyä on easytronic vaihteiston käyttölaitteessa joka käyttää kytkintä.
Oranssi on jäähdytysnestettä (dex cool)
Kirkas/Keltainen on jarruneste (dott 4+)
Moottori öljy on keltaruskeaa tai mustaa. Katso öljytikkua.
Ohjaustehostin on sähköinen rattiakselilla eikä siinä käytetä öljyä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Tuleepa tänne taas "avauduttua". Emäntä ajaa välillä lyhyehköä ajoa, niin levyt ja palat tuli eteen vaihdettua. Ajotyylissä olisi parantamisen varaa. Toki eipä noi atet kalliit olleet, 135 euroa autodocista. Paloissa oli noin kolmannes pintaa ja akustiseen varoittimeen ~3mm matkaa. Levyistä oli häipynyt hiukan yli puolet paksuudesta, eli karvan alle 21mm oli paksuus. Tein siis hiukan ennakoiden jarruremontin. 85tkm nyt mittarissa.
Syksyllä havaitsin talvirenkaiden alle laiton yhteydessä etutolpan hikoilevan. Nyt jarruremontin yhteydessä se ei ollut enää hikoilua, vaan selvää vuotoa. Laitoin nyt sitten iskarit, kääntölaakerit ja suojat tilaukseen. Monroe tuli valittua kaikkien merkiksi. 140 euroa jäi niille hinnaksi samasta puljusta. Jotenkin tuntuu laatu heikolta noissa iskareissa.
Syksyllä havaitsin talvirenkaiden alle laiton yhteydessä etutolpan hikoilevan. Nyt jarruremontin yhteydessä se ei ollut enää hikoilua, vaan selvää vuotoa. Laitoin nyt sitten iskarit, kääntölaakerit ja suojat tilaukseen. Monroe tuli valittua kaikkien merkiksi. 140 euroa jäi niille hinnaksi samasta puljusta. Jotenkin tuntuu laatu heikolta noissa iskareissa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Postiautoihin tuli vaihdettua lähes kaikkiin etuiskarit 70tkm kohdalla. Noita tosiaan yksittäisiä tullut vaihdettua muutenkin puolta isommilla kilometreillä. Omassa alkuperäistä kaikki ja 98tkm mittarissa.
Kerro toki miten nuo monroet kestää. Ei ole huono mutta toisessa autossa kesti 70tkm kun alkuperäiset 2005 sasch/GM kesti 235tkm
Kerro toki miten nuo monroet kestää. Ei ole huono mutta toisessa autossa kesti 70tkm kun alkuperäiset 2005 sasch/GM kesti 235tkm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Saa nähdä kuinka tuo oespectrum toimii. Onhan monroe käsittääkseni ollut joissakin automerkeissä ensiasennusiskari ihan tehtaalta, eli siinä mielessä pitäisi olla ok valinta. Tuollainen mainosvideo siitä löytyi.
Voin muistaa väärinkin, mutta ehkäpä oman auton dcc iskarit on mahdollisesti monroet. GM:n iskaritko on sachsit?
Voin muistaa väärinkin, mutta ehkäpä oman auton dcc iskarit on mahdollisesti monroet. GM:n iskaritko on sachsit?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Uusi Opel Corsa E 1.0T
Sachsit on alkuperäiset monessa. Ainakin vectra B,C astra G. Uusissa e corsan iskareissa ei lue valmistajaa. Ovh 150e/kpljanba kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 21:17 Saa nähdä kuinka tuo oespectrum toimii. Onhan monroe käsittääkseni ollut joissakin automerkeissä ensiasennusiskari ihan tehtaalta, eli siinä mielessä pitäisi olla ok valinta. Tuollainen mainosvideo siitä löytyi.
Voin muistaa väärinkin, mutta ehkäpä oman auton dcc iskarit on mahdollisesti monroet. GM:n iskaritko on sachsit?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.