P0400 astra G 2,0tdi

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Rak »

Mittaa jokainen purkki ja kato onko vastus sama. Ennen sitä etsisin vikaa alipaineletkuista ja - kelloista.
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Letkut ja kellot käyty läpi kokoimupuoli putsattu ei pitäs sieltä johtua
Rak
'Senator'
'Senator'
Viestit: 820
Liittynyt: 13 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Rak »

Alipainekellot ehjät?
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0300 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Nyt EGR vahettu ja valo sammu, Olitte oikeassa koodi oli P0400 vaihdan vielä kampiakselin asentotunnistimen
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Älä vaihda tunnistinta. Ei se vika ole siinä. P0400 on alipainejärjestelmän/EGR:n koodi
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Ajatelin kun tyhjäkäynti on tasanen vähänkin kun kaasutat käy epätasasesti isomilla kieroksilla toimii paremin. Epäilen pumppuvikaa olen kyllä ajanu tuollasena jo 5 vuotta ajettu Yht. 560Tuh
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Kampuran asentoanturi jos on p*skana häviää jenkakellosta toiminta ja auto menee vikatilaan - mutta sillä voi kyllä ajaa ihan täysiään, voimaa vaan ei ole kummoisesti vikatilan takia.

Itse ruiskutuksen ajoitukseen se ei meinaa mitään - VP44 pumpussa on sisällä hammaskehä ja sitä lukeva kiertokulma-anturi, jonka tiedon perusteella ajoitetaan ruiskutusennakko.
Auto siis lähtee ihan normaalisti käyntiin, käy ihan OK, jne. ilman lohkon kyljessä olevaa kammen asentoanturia.

Karkea tyhjäkäynti voi johtua ihan vaan kuluneista suutinkärkistä, sumu ei ole enää niin hienoa.
Tämä on hyvin mahdollista varsinkin jos polttoaineensuodatinta on vaihdettu vähän laiskalla tahdilla.
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Suutimet vaihdetu testatuihin 1kk sitten samalla vaihdoin p-letkut ja putsasin imuaukot.Tyhjäkäyni tosi hyvä siitä eteenpäin käy kui kolmella sylinterillä ja savuaa ja haisee naftalle, mitä lämpimämpi ilma tai moottori sen paremmin toimii Kulutus noin 8l 100km eli aikapaljon ei Kuluta öljyä
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Tuo johtuu syöttöpumpun ennakonsäätimen jumittamisesta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Eli vaatii pumpun irotuksen minulla olis kyllä toinen ehjä pumppu. Olisi pitänyt laitaa samalla kun moottori oli muutenkin levälään No tulihan tuo P0400 kuntoon
Teuwo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1102
Liittynyt: 19 Syys 2007, 19:40

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Ennakonsäätäjän mäntä on kyllä jäähdyttimen puolella pumpun runkoa, eikä lohkon puolella.
Eli sen männän voisi ehkä vaihtaa pumppu paikallaankin, mutta jos pesä, jossa se liikkuu, on kulunut huonoksi niin siihen se pelkän männän vaihtaminen ei toki auta mitään.

Vaihto-operaatio, jos edes mahdollinen, vaatisi kyllä suurta huolellisuutta jotta pumppuun ei pääse likaa.
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Täytyy tutkia irto pumppua minkalainen operaatio olisi.Voi olla että annan koneen röpötellä ja jatkan matkaa, ei maailma yhden Opelin savuihin kuole
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Tutkailin irto pumppua ja aukaisin luukun pumpun kupeesta alareunasta kaksi ruuvia kansiauki.Siellä on jousi joka painaa mäntää mäntä liikuu mutta ei tule ulos ,Pitäskö tulla
kalle3
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 111
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:49

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja kalle3 »

Eipä lähe pitäis purkaa pumpun sisuskalut ulos,Eikö tuon pitäisi olla kunnossa kun mäntä liikuu sormin
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: P0400 astra G 2,0tdi

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ei se sitä kerro. Sähkösesti ja polttoaineen siirtopaineella ei välttämättä jaksa. Noin ne hajoaa vanhemmiten
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin