A Corsaan Z18XE
A Corsaan Z18XE
Moro! Tuli hommattua tollanen a corsa ja nyt ajatuksena olis laittaa siihen nurkista löytyvä z18xe moottori.. tietysti vaihteisto kans ja kaikki muu asiaankuuluva.. kertokaapas nyt viisaammat miten on tuon moottorin sähköjen kanssa? Pitääkö ottaa kuinka paljon sähköä luovuttajasta mukaan.. myös kaikki asiaan kuuluvat vinkit ovat tervetulleita..
Elämä on aivan liian lyhyt omistamaan riittävästi ooppeleita!
- S.Eskman
- OCF Staff
- Viestit: 553
- Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Tervakoski
- Jäsennumero: 0385
Re: A Corsaan Z18XE
Mä tein omaan a Corsaan melkein saman muutoksen. Sain z18xe moottorin mutta hommasin siihen X18xe1 imusarjan kaasuläppineen ja kokonaisen X18xe1 johtosarjan. X18xe1 on mekaanisella kaasulla ja siten paljon helpompi homma asentaa.
En kyllä osaa sanoa mitä kaikkea tarvitsee mukaan jos tuon z-moottorin haluaa laittaa.
En kyllä osaa sanoa mitä kaikkea tarvitsee mukaan jos tuon z-moottorin haluaa laittaa.
Corsa a 1.8 16v -90 "Corsikka" , Kadett d GTE -84 "Irmscher",Vivaro a 2.0 cdti -10,
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Sisu/Kiitokori asuntobussi -73 "SisuPussi"
Re: A Corsaan Z18XE
Toi z18xe vaatinee ainakin bcm:n, mittariston, kaasupolkimen ja jarrupolkimen kytkimet ecun ja ajoneston lisäksi.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Re: A Corsaan Z18XE
Hommaa c16se sähköt, simppeli järjestelmä ja helppo kytkeä. Laatikossa ei vissiin oo vaijerimittarille ja kytkimelle valmiutta, kannatanee ettiä toinen loota, jos ei oo valmiiks 5-lovista paikallaan. Kaasuläppä vaikka xev:stä, joutunee pultinreikiä muuttamaan.
Jos intoa riittää ni imusarjan voi purkaa ja heittää ne jatkokanavat mäkeen, vääntö kyllä piisaa tuohon koppaan.
Ite tein yhen niin, että otin läpille imusarjalta ailpaineen ja laitoin kuristimen väliin. Läpät on alipaineella kiinni ja luukuttaessa avautuu muutaman sekunnin viiveellä.
Jos intoa riittää ni imusarjan voi purkaa ja heittää ne jatkokanavat mäkeen, vääntö kyllä piisaa tuohon koppaan.
Ite tein yhen niin, että otin läpille imusarjalta ailpaineen ja laitoin kuristimen väliin. Läpät on alipaineella kiinni ja luukuttaessa avautuu muutaman sekunnin viiveellä.
Re: A Corsaan Z18XE
Noniin! Nyt lisää tietoa kiitos. Eli tähän mennessä löytyis se Z18XE moottori,X18XE1 imusarja ja pakosarja,C16SE sähköt ja laatikoista löytyis vaihtoehtoja F12,F13,F17 ja F23.
Mites näitä nyt alkais sekottelemaan??
Mites näitä nyt alkais sekottelemaan??
Elämä on aivan liian lyhyt omistamaan riittävästi ooppeleita!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A Corsaan Z18XE
F13 F15 F17 sopii suoraan vakion tilalle ja tuohon koneeseen. Joissakin f17 laatikoissa ei ole tetukorvaketta valussa joten olisi hyvä olla b vectrasta se. Ja hydrauli kytkin vaihtaa vaijeriin.
Onko sulla tarkoitus muutoskatsastaa?
Onko sulla tarkoitus muutoskatsastaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A Corsaan Z18XE
On tarkoitus kilvittää tolle tekniikalle.
Elämä on aivan liian lyhyt omistamaan riittävästi ooppeleita!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A Corsaan Z18XE
Sitten pitää saada alusta ja jarrut vastaaman gsi:tä.
Eli 22mm etuvakaaja ja reaktiotangot
16x18,5 takavakaaja.
236 jäähdytetyt etujarrut mutta 52mm mäntä.
Paineensäätimet taakse.
2" isompi tehostin
Vanhempiin joutuu vaihtaa pääsylinterin ED pitempään.
Vakaajia ei saa kuin Vallilan takomolta ja ne maksaa.
Nimimerkki paavola oli ostanut H&R etuvakaajan.
Vakio gsi etujarruja ei kannata käyttää.
Perus astran 236 48 männällä vaan sinne eikä puhu mitään ja paljon luotettavammat pikkuliukuiset olkaimineen.
Säätimistä en tiedä mutta voi laittaa säädettävät. Vakio jarrut oli mulla jtn 0,8Kn ja gsi säätimillä 1,0Kn
Tehostin käy muista malleista isompana tilalle mutta tehostimen jalka pitää tehdä itse.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A Corsaan Z18XE
Morjens! Nyt muuttu tilanne totaalisesti kun pihaan tuli aito Corsa A aGsi! Tän ketjun vois varmaan siirtää projektipuolelle jo?
Elämä on aivan liian lyhyt omistamaan riittävästi ooppeleita!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A Corsaan Z18XE
Niin harvinaisia nuo nykyään että että kannattaa pitää ihan täysin alkuperäisenä. Tippuu arvo puoleen jos lähtee tuunaamaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A Corsaan Z18XE
Prosentuaalinen pudotus voi olla suuri, mutta onneksi tässä tapauksessa se ei tarkoita kovinkaan kummoista euromääräistä tiputusta.
JEEEEEEEEEEEEE!
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13554
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: A Corsaan Z18XE
Kyllä orkkis corsa A gsi mallille saa ihan itse keksiä hinnan kun ei niitä myynnissä ole.
A2 oli pari vuotta sitten 2600euroa hetken myynnissä
A2 oli pari vuotta sitten 2600euroa hetken myynnissä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: A Corsaan Z18XE
5-10 vuotta lisää ja puhutaan 10000€+
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)