Asia hoidossa, soittelin Varkauden Laakkoselle ja ottivat asian hoitaakseen. Kuulema on oikein maahantuojalta ohje tähän ongelmaan ja niitä on korjattu paljon. Ihmettelen mikä mättää kuopion merkkiliikkeessä kun heiluttelevat vain käsiään.Jiik kirjoitti: ↑17 Marras 2021, 16:23 Hei! Minulla on ongelmana edelleen astra k:ssa jälkiasenteisen eberin yhteydessä kytkeytyvät takalasin ja peilinlämmittimet. Huollossa eivät suostu tätä ominaisuutta koodaamaan pois vaan kehoittivat käymään jonkun luona jolla löytyy laitteet tähän hommaan (mitä v€#-ua nyt taas?)
Olisikohan Pohjois-Savossa Kuopion seudulla kellään laitteita ja intoa tällaiseen projektiin?
Astra K
Re: Astra K
Re: Astra K
Saako ylimääräisen öljyn poistettua imupumpulla yläkautta?1,2sorsa kirjoitti: ↑18 Marras 2021, 17:511.pari desiä ei haittaa. Ajatuksissani oon joskus kaatanu itekkin liikaa ja ottanut sitten pois. Opel ei tietääkseni osaa herjata liian suurta öljymäärää.
2, katsoitko rengaspaineet näytöltä ja oliko minkäverran lämmintä? 2,5bar oon näihin laittanut kylmiin renkaisiin tai 0,2bar enemmän jos renkaat olleet lämpimät esim hotellivarastosta tuotu.
Noin 2.4 bar näytöllä huoltoon vietäessä. Haettaessa ihmettelin tärisevää kyytiä mukulakivikadulla, jolloin katsoin paineet 2.9 barin molemmin puolin.Tarkistin vielä erillisellä painemittarilla, joka näytti samoja lukemia. Aika reilusti liikaa minun mielestä.
Opel Astra 1.4T AT Sports Tourer Innovation+ 2019.0
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Siinä on sen verran pieni tikunreikä ettei onnistu.Opelinno kirjoitti: ↑19 Marras 2021, 17:54
Saako ylimääräisen öljyn poistettua imupumpulla yläkautta?
Noin 2.4 bar näytöllä huoltoon vietäessä. Haettaessa ihmettelin tärisevää kyytiä mukulakivikadulla, jolloin katsoin paineet 2.9 barin molemmin puolin.Tarkistin vielä erillisellä painemittarilla, joka näytti samoja lukemia. Aika reilusti liikaa minun mielestä.
Joo on liikaa tuo ellei ole ihan täysi kuorma.
Ohje paineet löytyy huoltokirjasta eri kuormille ja rengaskoolle ja kannattaa laittaa se +0,2bar enemmän että rengas kuluu tasaisesti sekä talvirenkaisiin alle laittaessa syksyllä vielä 0,2bar.
Esim ohjepaine 2,3bar+0,2+0,2=2,7bar ja talvipakkasilla se 2,7 laskee 0,1bar/10astetta kohden
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Marras 2021, 08:36
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Mikähän siinä on ettei niitä kuraläppiä voi olla vakiona? Kaikenmaailman turhaa härpätintä löytyy tyyliin parkkiassistentti, mutta sitten ihan perustarpeellista ei. No, se on Opelin tapa toimia. Navi toimii niin surkeasti että sekin ihan turha, googlen opastus huomattavasti selkeämpää. Sähkökontti pitää sellaista narinaa ja nitinää että siitä on laatuvaikutelmaa kerrakseen aistittavissa. Listaa voisi jatkaa loputtomasti. Summarum; ei ikinä enää Opelia.
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Re: Astra K
Aika harvas on merkit joissa vakiona on roiskeläppiä.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Astra K
Niin kyllähän nuo roiskeläpät puuttuu todella monesta merkistä vakiona ja taitaa syy olla ihan siinä, että niilläkin on oma näkymättömän marginaalinen vaikutus päästöihin, joten valmistajat jättävät ne sen takia pois. Ja toisaalta ei taida lentelevät nastat ja kivet olla yhtä iso ongelma esim. Keski-Euroopassa kuin Suomessa, joten isomman markkina-alueen tarve (tässä tapauksessa sitä tarvetta siellä ei siis ole) voittaa.
Itse enemmänkin ihmettelen sitä, että miksi porukka ei hommaa itse läppiä heti uutena ja pistä kiinni, koska hyöty on kuitenkin Suomessa niin selvä. Läpät kun eivät yleensä maksakaan loppupeleissä paljon mitään. Itse olen jokaiseen autoon asennuttanut läpät jo luovutushuollossa.
Itse enemmänkin ihmettelen sitä, että miksi porukka ei hommaa itse läppiä heti uutena ja pistä kiinni, koska hyöty on kuitenkin Suomessa niin selvä. Läpät kun eivät yleensä maksakaan loppupeleissä paljon mitään. Itse olen jokaiseen autoon asennuttanut läpät jo luovutushuollossa.
Re: Astra K
Nimenomaan UUTENA H E T I kiinni ainakin etuläpät (takana on muovia) Pohjolan olosuhteet on mitä onSportsT_Innovation kirjoitti: ↑20 Marras 2021, 23:39 Niin kyllähän nuo roiskeläpät puuttuu todella monesta merkistä vakiona ja taitaa syy olla ihan siinä, että niilläkin on oma näkymättömän marginaalinen vaikutus päästöihin, joten valmistajat jättävät ne sen takia pois. Ja toisaalta ei taida lentelevät nastat ja kivet olla yhtä iso ongelma esim. Keski-Euroopassa kuin Suomessa, joten isomman markkina-alueen tarve (tässä tapauksessa sitä tarvetta siellä ei siis ole) voittaa.
Itse enemmänkin ihmettelen sitä, että miksi porukka ei hommaa itse läppiä heti uutena ja pistä kiinni, koska hyöty on kuitenkin Suomessa niin selvä. Läpät kun eivät yleensä maksakaan loppupeleissä paljon mitään. Itse olen jokaiseen autoon asennuttanut läpät jo luovutushuollossa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Noin 50-60e on läpillä ovh. Ja todella monesta on nuo helman etunurkat jo peltipaljaana missä ei niitä läppiä ole laitettu. Reilumpi automyyjä voisi noita koittaa myydäkkin.SportsT_Innovation kirjoitti: ↑20 Marras 2021, 23:39 Niin kyllähän nuo roiskeläpät puuttuu todella monesta merkistä vakiona ja taitaa syy olla ihan siinä, että niilläkin on oma näkymättömän marginaalinen vaikutus päästöihin, joten valmistajat jättävät ne sen takia pois. Ja toisaalta ei taida lentelevät nastat ja kivet olla yhtä iso ongelma esim. Keski-Euroopassa kuin Suomessa, joten isomman markkina-alueen tarve (tässä tapauksessa sitä tarvetta siellä ei siis ole) voittaa.
Itse enemmänkin ihmettelen sitä, että miksi porukka ei hommaa itse läppiä heti uutena ja pistä kiinni, koska hyöty on kuitenkin Suomessa niin selvä. Läpät kun eivät yleensä maksakaan loppupeleissä paljon mitään. Itse olen jokaiseen autoon asennuttanut läpät jo luovutushuollossa.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 22
- Liittynyt: 17 Marras 2021, 08:36
Re: Astra K
Hienosti hoiti liike tämän helmakeissin, helmat heidän piikkiin kuntoon...
Lisäksi rimphauttelin Rovaniemen Wetterille viihdejärjestelmän päivityksestä et sais sen android auton toimimaan - alko runkonumerolla selvittelemään saako tähän autoon edes sitä päivitettyä
Lisäksi rimphauttelin Rovaniemen Wetterille viihdejärjestelmän päivityksestä et sais sen android auton toimimaan - alko runkonumerolla selvittelemään saako tähän autoon edes sitä päivitettyä
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Jos kauppias olisi oikeasti reilu, hän laittaisi ne kuraläpät peräkonttiin kaupantekiäisinä. Tai jopa paikalleen asennettuna.
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Re: Astra K
Astraankin tuli tingattua kuraläppäsarja asennettuna kaupan päälle. Näköjään hyvä niin. Joissakin merkeissä ne on tullut mukaan kysymättäkin.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Wag merkeissä etuläpät tulee ns vakovarusteeena
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Jep, juuri näin. Ja esim. Hyundaissa on ollut molemmat läpät kiinni pyytämättä.
Re: Astra K
Meillä '17 Astra matriisivaloilla huomasi taas talven tulleen. Viime talvena vaihdettiin molemmat umpiot ja tehtiin "kaikki" koodaukset. Nyt ensimmäisten pakkasten tultua taulussa on taas tuttu herja ajovalojen ohjauksesta.
Pahimmillaan vika toistuu jokaisessa töyssyssä ja reippaammassa nopeuden muutoksessa eli aina kun jousitus tekee töitä ja siitä pääsee eroon kahdella kuittauksella. Seuraavaksi menee varmaan tuo ratin kuittausnappi vaihtoon, kun se joutuu niin koville.
Valoissa ei ole ollut koko aikana mitään havaittavaa ongelmaa, vaikka vikavaloa on poltettu satunnaisesti. Mitä lienee liikkunut käyttöjärjestelmäsuunnittelijan päässä kun on sallinut toistuvat virheilmoitukset samasta asiasta.
Väittäisin että tämän tapauksen juurisyy on alustan asentoantureissa tai niiden johdotuksessa, mutta marmoritiskillä koodit viittaavat muualle ja taitavat siksi hoitaa siellä seurauksia syyn sijaan.
Pahimmillaan vika toistuu jokaisessa töyssyssä ja reippaammassa nopeuden muutoksessa eli aina kun jousitus tekee töitä ja siitä pääsee eroon kahdella kuittauksella. Seuraavaksi menee varmaan tuo ratin kuittausnappi vaihtoon, kun se joutuu niin koville.
Valoissa ei ole ollut koko aikana mitään havaittavaa ongelmaa, vaikka vikavaloa on poltettu satunnaisesti. Mitä lienee liikkunut käyttöjärjestelmäsuunnittelijan päässä kun on sallinut toistuvat virheilmoitukset samasta asiasta.
Väittäisin että tämän tapauksen juurisyy on alustan asentoantureissa tai niiden johdotuksessa, mutta marmoritiskillä koodit viittaavat muualle ja taitavat siksi hoitaa siellä seurauksia syyn sijaan.
3# Insignia 1,5A Sports Tourer 2018 Dressman edition