Calibra huono käynnistyminen
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Calibra huono käynnistyminen
Elikkäs c25xe koneella oleva Calibra ei meinannut käynnistyä... Auto oli seissyt pihassa n. Kaks puol päivää ja kun olin pajalle lähdössä (sunnuntaina n. Klo. 13) auto hörähti kerran ja ei käynnistynyt, vaikka starttasin... Noh, laitoin auton piuhaan lämmitykseen ja jonkin ajan päästä katsoin polttoaine puolen venttiilistä saako kone bensaa. Pieni lurahdus tuli ja ei kunnon painetta, eli viittaisi polttoaine pumppuun... jokunen tunti myöhemmin laitoin uudestaan auton lämmitykseen ja tarkistin samalla jakohihnan (ettei olisi perhana vaan katkennut), kaikki ok, hetken annoin olla vielä piuhassa ja uudestaan starttaamaan... Sahaa taas pitkään, mutta lopulta lähtee käyntiin todella heikon oloisesti Hetken pidin kaasua, jotta kone tasottuisi (ja toivon mukaan ei sammuisi), nyt toiminut jälleen ongelmitta kävin pajalla vaihtamassa renkaat, sammutin auton ja käynnistin uudestaan muutamia kertoja ongelmitta... Viime talvena ei ollut mitään vastaavia ongelmia ja ainakin kerran jouduin käynnistämään kylmänä lähemmäs 20 asteen pakkasilla... Onko tuo polttoainepumppu ollut tuosta seisomisesta jumissa, vaiko jossain kosteutta? Saa nähdä mitä sanoo huomenna, jos sitä suoraa kylmiltään yrittäisi käydä starttaa...
Re: Calibra huono käynnistyminen
Epäileisin että kampiakselin tunnistin menossa.
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibra huono käynnistyminen
B omegat ainakin antaa kampuran koodin aina kun auto ei käy. Ei mulla ainakaan omegoissa oo antanut toisinaan mykistyneet kerrasta ja toisinaan eivät välillä ole käynnistyneet. Ollut siis 3kpl mv6 omegoita 12vuoden aikana
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibra huono käynnistyminen
Pitää tarkastaa vielä noi vikakoodit, maanantaina laitoin käyntiin kylmänä (pakkasta n. -4) ja käynnistyi hyvin... Lähdin viideksi kurssille ja auto oli lämmityksessä pari tuntia, sahas taas hetken ennen kuin käynnistyi...
Re: Calibra huono käynnistyminen
Ooppelin kohdalla kampuran anturin ongelmista kokemusta enemmän C18XE:n ja sen sukulaisten kanssa. Jos niissä on anturi sökö, ne käynnistyy pitkällä sahauksella, saattaa pari kertaa potkia vastaankin, mutta sit kun lopulta käynnistyy niin käynnistyy laakista. Ainoastaan vikavalo jää, ja kierrosten rajoitus. Sen sijaan tuo sun kuvaus kuulostaa kyllä ihan liimaventtiililtä, tosin en tiedä kärsiikö tuo motti siitä? Vai onko ylipäänsä Ooppelin mottia, joka ei kärsis?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibra huono käynnistyminen
Liimaventtiili? Selvennystäshamrock kirjoitti: ↑23 Marras 2021, 18:49 Ooppelin kohdalla kampuran anturin ongelmista kokemusta enemmän C18XE:n ja sen sukulaisten kanssa. Jos niissä on anturi sökö, ne käynnistyy pitkällä sahauksella, saattaa pari kertaa potkia vastaankin, mutta sit kun lopulta käynnistyy niin käynnistyy laakista. Ainoastaan vikavalo jää, ja kierrosten rajoitus. Sen sijaan tuo sun kuvaus kuulostaa kyllä ihan liimaventtiililtä, tosin en tiedä kärsiikö tuo motti siitä? Vai onko ylipäänsä Ooppelin mottia, joka ei kärsis?
Re: Calibra huono käynnistyminen
Jos oot käynnistänyt auton hetkeksi kylmänä, siirtänyt esim pihassa lyhyen matkaa, venttiilit ei sulkeudu kunnolla vaan "liimautuu" ohjuriin. Tämän jälkeen käyntiin saa pitkällä sahauksella, kaasu pohjassa, kone voi pyöriä kuin hihna olis poikki kun puristuksia ei ole. Yleensä lähtee pytty kerrallaan ontuen käyntiin. Joudut edelleen avittamaan kaasulla, kunnes kaikki pytyt lähtee mukaan. Lämmitys auttaa myös.blackangel85 kirjoitti: ↑25 Marras 2021, 00:46Liimaventtiili? Selvennystäshamrock kirjoitti: ↑23 Marras 2021, 18:49 Ooppelin kohdalla kampuran anturin ongelmista kokemusta enemmän C18XE:n ja sen sukulaisten kanssa. Jos niissä on anturi sökö, ne käynnistyy pitkällä sahauksella, saattaa pari kertaa potkia vastaankin, mutta sit kun lopulta käynnistyy niin käynnistyy laakista. Ainoastaan vikavalo jää, ja kierrosten rajoitus. Sen sijaan tuo sun kuvaus kuulostaa kyllä ihan liimaventtiililtä, tosin en tiedä kärsiikö tuo motti siitä? Vai onko ylipäänsä Ooppelin mottia, joka ei kärsis?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibra huono käynnistyminen
Joo itseasiassa kävin joitain juttuja lukemassa tuosta, kun olin viestin jättänyt ja näytti täälläkin olevan aiemmin juttua asiasta, mutta kiitos ytimekkäästä tarkennuksesta yleensä tulee itselleni vähintään jotain 5km ajoja ja maanantaina tosiaan kun käynnistelin kylmiltään, niin lähti heti käyntiin, mutta myöhemmin auton ollessa lämmityksessä joutui sahamaan hetken että sai käyntiin... Jollain britti foorumilla oli puhetta sytytysmoduulin hapettumista, mikä voi aiheuttaa vastaavaa... Se on nyt tuossa purettuna ja putsattu, pitäneen vaihtaa noi lämpötahnat tohon moduulin ja alumiini kiinnityksen väliin myös (en kyllä usko että vika on siinä, mutta tuskin siitä haittaakaan on ).shamrock kirjoitti: ↑25 Marras 2021, 09:39Jos oot käynnistänyt auton hetkeksi kylmänä, siirtänyt esim pihassa lyhyen matkaa, venttiilit ei sulkeudu kunnolla vaan "liimautuu" ohjuriin. Tämän jälkeen käyntiin saa pitkällä sahauksella, kaasu pohjassa, kone voi pyöriä kuin hihna olis poikki kun puristuksia ei ole. Yleensä lähtee pytty kerrallaan ontuen käyntiin. Joudut edelleen avittamaan kaasulla, kunnes kaikki pytyt lähtee mukaan. Lämmitys auttaa myös.blackangel85 kirjoitti: ↑25 Marras 2021, 00:46Liimaventtiili? Selvennystäshamrock kirjoitti: ↑23 Marras 2021, 18:49 Ooppelin kohdalla kampuran anturin ongelmista kokemusta enemmän C18XE:n ja sen sukulaisten kanssa. Jos niissä on anturi sökö, ne käynnistyy pitkällä sahauksella, saattaa pari kertaa potkia vastaankin, mutta sit kun lopulta käynnistyy niin käynnistyy laakista. Ainoastaan vikavalo jää, ja kierrosten rajoitus. Sen sijaan tuo sun kuvaus kuulostaa kyllä ihan liimaventtiililtä, tosin en tiedä kärsiikö tuo motti siitä? Vai onko ylipäänsä Ooppelin mottia, joka ei kärsis?
-
- 'Senator'
- Viestit: 321
- Liittynyt: 20 Marras 2006, 07:06
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Calibra huono käynnistyminen
Nyt auto seisoi tiistaista sunnuntaihin asti, sain sunnuntaina laitettua sen sytytys moduulin takaisin paikalleen ja pidin autoa lämmityksessä n. 3 tuntia. Lähti heti käyntiin, todella mystisiä vikoja, ei auta kuin tarkkailla toimintaa...