Tämä liittyy sellaiseen juttuun kun eräällä jakeluyhtiöllä easytronic vaihteistollisia autoja käytössä joilla ajetaan urakalla ja kuskeina sitten sellaisia ei suomalaistaustaisia henkilöitä kuskina. Käyttö sellaista rallia että esim jarrupalat kestää 20tkm ja alapallot, iskarit sen 60tkm. Niihin on sitten saanut vaihtaa kytkimiä aika usein. Mutta yhteenkään yksityiskäytössä olevaan ei ole tarvinut vaihtaaarpe kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 10:38Miksi " postirallaajat " painavat jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
Astra K
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Astra K
Vanhemmista paljon ajetuista joku kaipaili kokemuksia.
vm. 2016 1.4T automaatti autooni vaihdettiin tammikuussa kaasuläppäkotelo, kun kärry jätti minut tienposkeen 181 tkm mittarilukemalla.
Nyt viime viikkoina on taas ollut pientä tehon huojuntaa ja pätkimistä havaittavissa. Kerran katosi tehot jo kokonaan vajaan sekunnin ajaksi, kun koitin kiihdyttää 80 -> 100 km/h, niin meinaskin osua nenä tuulilasiin. Onneksi ei ollut ketään perskärpästä juuri silloin seurana. Eikä silloinkaan edes vilahtanut moottorihäiriön valo, niin en jaksanut käydä vikakoodeja luetuttamassa.
Alkaa luotto mennä tähän autoon. Jännä nähdä, pääsenkö 200 tkm ilman toista hinausautokyytiä. Nyt mittarissa 193 tkm.
Ensimmäiset 180 tkm olivat kyllä varsin huolettomia tämän yksilön kanssa. Tuulilasia joutunut muutaman kerran vaihtamaan, mutta ei muita isompia remppoja.
vm. 2016 1.4T automaatti autooni vaihdettiin tammikuussa kaasuläppäkotelo, kun kärry jätti minut tienposkeen 181 tkm mittarilukemalla.
Nyt viime viikkoina on taas ollut pientä tehon huojuntaa ja pätkimistä havaittavissa. Kerran katosi tehot jo kokonaan vajaan sekunnin ajaksi, kun koitin kiihdyttää 80 -> 100 km/h, niin meinaskin osua nenä tuulilasiin. Onneksi ei ollut ketään perskärpästä juuri silloin seurana. Eikä silloinkaan edes vilahtanut moottorihäiriön valo, niin en jaksanut käydä vikakoodeja luetuttamassa.
Alkaa luotto mennä tähän autoon. Jännä nähdä, pääsenkö 200 tkm ilman toista hinausautokyytiä. Nyt mittarissa 193 tkm.
Ensimmäiset 180 tkm olivat kyllä varsin huolettomia tämän yksilön kanssa. Tuulilasia joutunut muutaman kerran vaihtamaan, mutta ei muita isompia remppoja.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Astra K
Miten tuo "ei suomalaistaustaisuus" liittyy tähän asiaan? Kyllä se on yksinkertaisesti se ajon rasittavuus, joka nuo laatikot ja muut osat kuluttaa riippumatta siitä, onko siellä ratin takana kantasuomalainen vai ei.1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 15:46Tämä liittyy sellaiseen juttuun kun eräällä jakeluyhtiöllä easytronic vaihteistollisia autoja käytössä joilla ajetaan urakalla ja kuskeina sitten sellaisia ei suomalaistaustaisia henkilöitä kuskina. Käyttö sellaista rallia että esim jarrupalat kestää 20tkm ja alapallot, iskarit sen 60tkm. Niihin on sitten saanut vaihtaa kytkimiä aika usein. Mutta yhteenkään yksityiskäytössä olevaan ei ole tarvinut vaihtaaarpe kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 10:38Miksi " postirallaajat " painavat jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
Itse aikanaan jakotyötä tehneenä voin sanoa, että kun päivän aikana pysähdyt 10-20 metrin välein postilaatikoille, niin ei se autolle hyvää tee. Koko ajan kiihdytetään, jarrutetaan, kiihdytetään, jarrutetaan jne. ja niitä postilaatikoita kun päivän aikana on matkan varrella se 1000 kpl, niin jokainen ymmärtää, että se on hyvä kestävyystesti autolle. Siinä kun vielä jatkuvasti ajelet kanttareiden yli, niin auto kiittää.
Tuossa syy sille, miksi en ikinä voisi kenellekään suositella jakelukäytössä ollutta autoa, vaikka niitä välillä onkin myynnissä ollut suht halvalla. Ne kun tahtoo olla kaikilta osin jo loppuunkuluneita.
Re: Astra K
Minäkin ajoin nuorempana jakeluajoa,tosin se ei ollu noin " tiheää " kuin tuossa kuvasitSportsT_Innovation kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 22:56Miten tuo "ei suomalaistaustaisuus" liittyy tähän asiaan? Kyllä se on yksinkertaisesti se ajon rasittavuus, joka nuo laatikot ja muut osat kuluttaa riippumatta siitä, onko siellä ratin takana kantasuomalainen vai ei.1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 15:46Tämä liittyy sellaiseen juttuun kun eräällä jakeluyhtiöllä easytronic vaihteistollisia autoja käytössä joilla ajetaan urakalla ja kuskeina sitten sellaisia ei suomalaistaustaisia henkilöitä kuskina. Käyttö sellaista rallia että esim jarrupalat kestää 20tkm ja alapallot, iskarit sen 60tkm. Niihin on sitten saanut vaihtaa kytkimiä aika usein. Mutta yhteenkään yksityiskäytössä olevaan ei ole tarvinut vaihtaaarpe kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 10:38Miksi " postirallaajat " painavat jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42Jp vette ajoi moisella 240tkmMarkku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
Itse aikanaan jakotyötä tehneenä voin sanoa, että kun päivän aikana pysähdyt 10-20 metrin välein postilaatikoille, niin ei se autolle hyvää tee. Koko ajan kiihdytetään, jarrutetaan, kiihdytetään, jarrutetaan jne. ja niitä postilaatikoita kun päivän aikana on matkan varrella se 1000 kpl, niin jokainen ymmärtää, että se on hyvä kestävyystesti autolle. Siinä kun vielä jatkuvasti ajelet kanttareiden yli, niin auto kiittää.
Tuossa syy sille, miksi en ikinä voisi kenellekään suositella jakelukäytössä ollutta autoa, vaikka niitä välillä onkin myynnissä ollut suht halvalla. Ne kun tahtoo olla kaikilta osin jo loppuunkuluneita.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 255
- Liittynyt: 20 Helmi 2016, 10:30
Re: Astra K
Joo tuossa tiheydessä toki eroja riippuen siitä, ajaako maaseudulla vai isossa kaupungissa pientaloalueella. Itse ajelin jälkimmäisessä. Maaseutureiteillä autot eivät varmasti joudu yhtä koville, vaikka toki kyllähän niidenkin ajo poikkeaa ns. normaaliajosta.arpe kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 23:20Minäkin ajoin nuorempana jakeluajoa,tosin se ei ollu noin " tiheää " kuin tuossa kuvasitSportsT_Innovation kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 22:56Miten tuo "ei suomalaistaustaisuus" liittyy tähän asiaan? Kyllä se on yksinkertaisesti se ajon rasittavuus, joka nuo laatikot ja muut osat kuluttaa riippumatta siitä, onko siellä ratin takana kantasuomalainen vai ei.1,2sorsa kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 15:46Tämä liittyy sellaiseen juttuun kun eräällä jakeluyhtiöllä easytronic vaihteistollisia autoja käytössä joilla ajetaan urakalla ja kuskeina sitten sellaisia ei suomalaistaustaisia henkilöitä kuskina. Käyttö sellaista rallia että esim jarrupalat kestää 20tkm ja alapallot, iskarit sen 60tkm. Niihin on sitten saanut vaihtaa kytkimiä aika usein. Mutta yhteenkään yksityiskäytössä olevaan ei ole tarvinut vaihtaaarpe kirjoitti: ↑22 Touko 2022, 10:38Miksi " postirallaajat " painavat jarrua ja kaasua yhtäaikaa ?1,2sorsa kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:42 Jp vette ajoi moisella 240tkm
Tästä topikista löytyy jos jaksaa lukea.
Nokkien solenoidit meni hänellä vaihtoon sekä joskus herjasi vaihteiston luistoa mutta sille ei tullut tarvetta tehdä korjausta.
Alkupään malleissa on pari juttua jotka todennäköisesti korjattu jo melko uutena.
Intellink näyttöjen kosketusnäyttöongelmat
Led matrix ajovalojen häiriö ilmoitukset.
Niin ja noiden nokkasolenoidien valmistaja vaihtui myös toiseen.
Easytronic on varsin kestävä. Kytkin siinä kuluva osa kuten manuaalissakin eli saattaa kestää hyvinkin pitkään.
Itse aikanaan jakotyötä tehneenä voin sanoa, että kun päivän aikana pysähdyt 10-20 metrin välein postilaatikoille, niin ei se autolle hyvää tee. Koko ajan kiihdytetään, jarrutetaan, kiihdytetään, jarrutetaan jne. ja niitä postilaatikoita kun päivän aikana on matkan varrella se 1000 kpl, niin jokainen ymmärtää, että se on hyvä kestävyystesti autolle. Siinä kun vielä jatkuvasti ajelet kanttareiden yli, niin auto kiittää.
Tuossa syy sille, miksi en ikinä voisi kenellekään suositella jakelukäytössä ollutta autoa, vaikka niitä välillä onkin myynnissä ollut suht halvalla. Ne kun tahtoo olla kaikilta osin jo loppuunkuluneita.
Re: Astra K
Moro,Markku80 kirjoitti: ↑21 Touko 2022, 23:18 Morjensta,
Kohta olis Opelin omistajuus/haltijuus käsillä todennäköisesti.
Kyseessä siis Astra K 2016 1.0T Innovation ECT5 hatchback.
-100tk kaasuteltu, ei navia, webastolla.
Kyselen tässä ennen kuin laitan nimiä papereihin että mitkä on tuntemukset tällaisen hommaamisesta kun mittarissa olisi 100km?
Tiedän siis auton ja huoltohistoria moitteeton kuntotarkastuksineen, mietityttää vaan että mitä tän jälkeen sitten edessä, onko isojakin remppoja jne. Olen kahlannut tätä topicia jo läpi, mutta löytänyt vielä pitkälle ajetuista autoista erityistä kommenttia.
Tällä hetkellä vaikuttais osuvimmalta vaihtoehdolta varsinkin kun saisin kohtuurahalla ja ajot on aika sekalaista pienelllä kuormalla, tosin kilometrimäärää per vuosi vaikea sanoa. Yleensä ajanut pajon vanhemmilla käytetyillä autoilla, mutta edellinen oli uutuuden karhea josta luovuin vain kulujen takia ja kun sain vielä hyvän paluuarvon.
Koeajo jälkeen tuntuma oli robottivaihteistosta huolimatta ehdoton kyllä.
Onkohan tällainen 3-sylinterinen pärisijä Opel "järkihankinta" vai katsonko vielä muualta?
Itse nyt ajellut vähä alta muutaman tonnin farkulla litrasella koneella ECT:llä niin itse olen ollut todella tyytyväinen. ECT toimii hyvin ja kone vie farkkua kyllä todella hyvin eteenpäin (otti avopuoliso siitä myös 180km/h irti kun vähä innostui sivutiellä kun itse ajoin Vectralla perässä joten kyllä siitä tehoja irti saa). Vikoja ei itselläni ole esiintynyt muutakuin aikaisemmin mainitsin iskareitten suojakumeista. Tietty pidemmän ajan vioista en osaa sanoa, mutta en usko mihinkään kauheen vakavaan kun eipä Vettelläkään niitä ollut. Kaikki koneet tuntuneet tän korin Astrassa toimivan ja kestävän hyvin kun huoltaa ja pitää hyvänä poikkeuksia tietty aina on.
- Astra K -18 1.0T ECT
- Vectra C GTS -06 2.8L V6T
Ex: Corsa B -99 1.2L 16v edition 100 Corsa E -19 1.4L
- Vectra C GTS -06 2.8L V6T
Ex: Corsa B -99 1.2L 16v edition 100 Corsa E -19 1.4L
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: peräkärryn vaikutus kulutukseen
Ajoin 400 km siivun kuomukärry perässä, kokonaispaino ehkä reilu 400 kg. Kulutus asettui lukemaan 8,45l/100 km. Paljon vai vähän?
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: peräkärryn vaikutus kulutukseen
Kuomulla vai ilman?ZeusMass69 kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 20:26 Ajoin 400 km siivun kuomukärry perässä, kokonaispaino ehkä reilu 400 kg. Kulutus asettui lukemaan 8,45l/100 km. Paljon vai vähän?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: peräkärryn vaikutus kulutukseen
Edellisestä viestistä voisin olettaa kuomukärryn olevan kuomulla... kyllä noi yleensä haistaa kärryn perässä olon ja myös kärryn rengaspaineilla on merkityksensä... ei mielestäni paha. Noin 1-1,5litraa nousee pohjosen reissuil keskikulutus omassa opelissa kuomukärryn kanssa...1,2sorsa kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 20:41Kuomulla vai ilman?ZeusMass69 kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 20:26 Ajoin 400 km siivun kuomukärry perässä, kokonaispaino ehkä reilu 400 kg. Kulutus asettui lukemaan 8,45l/100 km. Paljon vai vähän?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: peräkärryn vaikutus kulutukseen
Lukihäiriö näköjään. Mutta ei paha kulutus.imaC kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 21:13Edellisestä viestistä voisin olettaa kuomukärryn olevan kuomulla... kyllä noi yleensä haistaa kärryn perässä olon ja myös kärryn rengaspaineilla on merkityksensä... ei mielestäni paha. Noin 1-1,5litraa nousee pohjosen reissuil keskikulutus omassa opelissa kuomukärryn kanssa...1,2sorsa kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 20:41Kuomulla vai ilman?ZeusMass69 kirjoitti: ↑29 Touko 2022, 20:26 Ajoin 400 km siivun kuomukärry perässä, kokonaispaino ehkä reilu 400 kg. Kulutus asettui lukemaan 8,45l/100 km. Paljon vai vähän?
Peräkärry lisää sitä kulutusta lähinnä ilmanvastuksen takia
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 36
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
Tämä menee ilman kärryä 6-6,5 l/100 km maantiellä. Kaupungissa menee sitten se 8,5 l ilman kärryä. Tuo kärrykeikka sisälsi muutaman kymmenen km huonoa tietä ja hieman tietysti pyörimistä ja veivaamista. Kiinnostaisi tietää kuinka paljon 1,4 automaatti hörppii vaunu perässä ?
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
-
- 'Kadett'
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34
Re: Astra K
Tälle saattaisi olla sopivampikin aihe, mutta kysellään mielipiteitä nyt tässä.
Eli, kuten tässä on aikaisemmin tullut mainittua, niin viime syksynä ostamassani Astrassa (vm. 2016) on nyt todettu vaihdelaatikon laakerivika (+ jotain muuta vaihdelaatikossa, mitä en äkkiseltään muista). Autolla oli ostohetkellä ajettu n. 123 tkm. Vika ilmoitettu myyjäliikkeelle paria viikkoa vaille 6 kk ostosta, kun vuosihuollon yhteydessä ongelma ilmeni. Nyt ajettu n. 130 tkm.
LänsiäAuto tarjosi uutta laatikkoa hintaan 4 400 €. Myyjäliike lupasi tulla 1 500 € vastaan kuluissa. Myyjäliike vaihtoehtoisesti tarjonnut käytetyn laatikon asennusta (laatikolla ajettu 21 tkm, vm. 2016) hintaan 3 200 €, mistä tulisivat myös vastaan saman 1 500 €. Itselle siis jäisi maksettavaa 1 700 €.
Hirveän vaikea itse arvioida, että onko tuo käytetyn asentaminen tuohon hitaan reilu vastaantulo? Jos virhevastuun kautta mietitään, niin auton arvo kyllä noussee jonkin verran kun noin vähän ajettua laatikkoa ollaan laittamassa alle, mutta nouseeko 1 700 euron verran? Toisaalta minulla on myös ostajan vastuu, kun olen ostanut kuitenkin jo 123 tkm ajetun pelin. Melko lailla kustannukset olisivat siis menossa minun ja myyjän välillä 50/50.
Myyjäliike on mielestäni toiminut tässä kaiken kaikkiaan erittäin asiallisesti, eikä mitään sinänsä ole hampaan kolossa. Kyllähän tuo 1 700 nyt kirpaisee ja ketuttaa, mutta en tiedä olisiko esim. riitauttamisella paljoa edes voitettavaa jos sille tielle lähtee. Löytyisikö täältä kenties asiantuntevampaa mielipidettä, kun ei itsellä näistä juurikaan kokemuksia tai tietoa ole?
Eli, kuten tässä on aikaisemmin tullut mainittua, niin viime syksynä ostamassani Astrassa (vm. 2016) on nyt todettu vaihdelaatikon laakerivika (+ jotain muuta vaihdelaatikossa, mitä en äkkiseltään muista). Autolla oli ostohetkellä ajettu n. 123 tkm. Vika ilmoitettu myyjäliikkeelle paria viikkoa vaille 6 kk ostosta, kun vuosihuollon yhteydessä ongelma ilmeni. Nyt ajettu n. 130 tkm.
LänsiäAuto tarjosi uutta laatikkoa hintaan 4 400 €. Myyjäliike lupasi tulla 1 500 € vastaan kuluissa. Myyjäliike vaihtoehtoisesti tarjonnut käytetyn laatikon asennusta (laatikolla ajettu 21 tkm, vm. 2016) hintaan 3 200 €, mistä tulisivat myös vastaan saman 1 500 €. Itselle siis jäisi maksettavaa 1 700 €.
Hirveän vaikea itse arvioida, että onko tuo käytetyn asentaminen tuohon hitaan reilu vastaantulo? Jos virhevastuun kautta mietitään, niin auton arvo kyllä noussee jonkin verran kun noin vähän ajettua laatikkoa ollaan laittamassa alle, mutta nouseeko 1 700 euron verran? Toisaalta minulla on myös ostajan vastuu, kun olen ostanut kuitenkin jo 123 tkm ajetun pelin. Melko lailla kustannukset olisivat siis menossa minun ja myyjän välillä 50/50.
Myyjäliike on mielestäni toiminut tässä kaiken kaikkiaan erittäin asiallisesti, eikä mitään sinänsä ole hampaan kolossa. Kyllähän tuo 1 700 nyt kirpaisee ja ketuttaa, mutta en tiedä olisiko esim. riitauttamisella paljoa edes voitettavaa jos sille tielle lähtee. Löytyisikö täältä kenties asiantuntevampaa mielipidettä, kun ei itsellä näistä juurikaan kokemuksia tai tietoa ole?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
Ei nouse käytetyn arvo uudella laatikolla. Lähinnä herättää kummastusta. Silloin arvo voisi nousta jos kyseessä olisi yleinen tyyppivika. Sinulla ilmeisimmin yksittäis tapaus kyseessä
Laittaisin käytetyn ja sitten tarvittavat mutterit ja hilut työohjeen mukaan uudet. Sekä tietenkin vaihteistoöljyt
Laittaisin käytetyn ja sitten tarvittavat mutterit ja hilut työohjeen mukaan uudet. Sekä tietenkin vaihteistoöljyt
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 40
- Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34
Re: Astra K
Lähinnä sitä tässä tuumailen, että voisinko kuluttajasuojalain ja siihen kuuluvan virhevastuun nojalla tappelemalla/riitauttamalla saavuttaa jotain parempaa diiliä. Olen joitain noita keissejä yrittänyt hakea Googlesta niin siellä yleensä katsotaan, että jos autoon laitetaan uutta tai uudempaa osaa, niin sen voidaan katsoa nostavan auton arvoa, mistä kuluttaja sitten maksaa, jos virhe autossa todetaan olleen myyntihetkellä. Oletettavastihan tämä vika tässä autossa on jo ostaessa ollut. En sitten tiedä miten tämä mahdollinen "arvonnousu" siinä tilanteessa laskettaisiin.1,2sorsa kirjoitti: ↑30 Touko 2022, 18:29 Ei nouse käytetyn arvo uudella laatikolla. Lähinnä herättää kummastusta. Silloin arvo voisi nousta jos kyseessä olisi yleinen tyyppivika. Sinulla ilmeisimmin yksittäis tapaus kyseessä
Laittaisin käytetyn ja sitten tarvittavat mutterit ja hilut työohjeen mukaan uudet. Sekä tietenkin vaihteistoöljyt
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Astra K
No näin maallikkona jos oletetaan että Vaihteiston käyttöikä on 300tkm ja sulla kesti siittä noin 40% ja autoliike tarjosi 50% kuluista ja sulle jäisi laatikko jolla 90% käyttöikää jäljellä niin eihän tuo huono diili ole.valtsuvaltsu kirjoitti: ↑30 Touko 2022, 18:52Lähinnä sitä tässä tuumailen, että voisinko kuluttajasuojalain ja siihen kuuluvan virhevastuun nojalla tappelemalla/riitauttamalla saavuttaa jotain parempaa diiliä. Olen joitain noita keissejä yrittänyt hakea Googlesta niin siellä yleensä katsotaan, että jos autoon laitetaan uutta tai uudempaa osaa, niin sen voidaan katsoa nostavan auton arvoa, mistä kuluttaja sitten maksaa, jos virhe autossa todetaan olleen myyntihetkellä. Oletettavastihan tämä vika tässä autossa on jo ostaessa ollut. En sitten tiedä miten tämä mahdollinen "arvonnousu" siinä tilanteessa laskettaisiin.1,2sorsa kirjoitti: ↑30 Touko 2022, 18:29 Ei nouse käytetyn arvo uudella laatikolla. Lähinnä herättää kummastusta. Silloin arvo voisi nousta jos kyseessä olisi yleinen tyyppivika. Sinulla ilmeisimmin yksittäis tapaus kyseessä
Laittaisin käytetyn ja sitten tarvittavat mutterit ja hilut työohjeen mukaan uudet. Sekä tietenkin vaihteistoöljyt
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.