Saabin kiertokangissa on pienet kolot, joiden tarkoituksena on roiskia öljyä männän pohjaan. Tohtisiko tehdä samanlaiset X30XE:n kankiin? Öljyjäähdytys olisi mun mielestä näissä koneissa tarpeen jo ihan vakionakin. Kaksi lohkoa oon purkanut ja molemmissa koneissa pari kolme mäntää lievästi lämpöleikkautunut. 2-4-6-puolella oli nämä kaikki.
Ilmeisesti kolot on kangen molemmilla puolilla samassa kohdassa, kun noihin kohokuviomerkkeihin vertaa. Mutta kumminhan päin kolo on pyörimissuuntaan nähden, onko tuo yläkuolokohdassa ennen vai jälkeen kiertokangen keskilinjaa?
Täältä löytyisi toinen (parempi) vaihtoehto, mutta vaatisi enemmän asennustyötä. En oikein tiedä, että tohtisiko noita varten itse alkaa pylväsporalla työstämään lohkon laakerikauloihin vinoja reikiä. https://ftt-shop.franke-turbotechnik.co ... e-mk3.html