Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Terve.
Pitäisi tuollaiseen diesel vectraan ecu vaihtaa.
Mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon?
Pihassa on varaosa auto ja auto mihin ecu pitäisi asentaa molemmat ovat c2 mallia.
T.Mikko
Pitäisi tuollaiseen diesel vectraan ecu vaihtaa.
Mitä tuossa pitäisi ottaa huomioon?
Pihassa on varaosa auto ja auto mihin ecu pitäisi asentaa molemmat ovat c2 mallia.
T.Mikko
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Op com tai tech 2 nollata ecu molemmista autoista. Tämän jälkeen vaihto ja ohjelmoida varaosauton ecu uuteen autoon.
Miten ecu oireili?
Miten ecu oireili?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Ok. Kiitos vastauksesta.
Ecut ovat molemmat kunnossa, tuon varaosa auton ecu olisi optimoitu.
Vaikuttaako tämä operaatio tuohon optimointiin?
Ecut ovat molemmat kunnossa, tuon varaosa auton ecu olisi optimoitu.
Vaikuttaako tämä operaatio tuohon optimointiin?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Luulen että vain ja ainoastaan koodaus autoon eli ajonestoon liittyen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Varaosa-autossa sekä luovuttajassa..
Eikö nuo ole yksi ja sama?
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Korjattu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Kiitos näillä mennään.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Onhan sulla turvakoodit molempiin olemassa?
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Jännän äärellä, sen tiedän että varaosa autossa on mutta tuon uuden yrittäjän koodi asia selviää huomenna.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Tämä nollaaminen on mielenkiintoinen juttu.
Luovuttaja auton ECU:n nollaaminen on sikäli mielenkiintoista, että mikäli auto on mällätty siihen kuntoon, että johtosarjoja ym läjässä, niin autoon ei saa enää akkua laitettua puhumattakaan virtoja päälle. Tuskin myöskään ECU:ja on nollattu, jos ostaa sellaisen vaikka romikselta.
Vai olenko ymmärtänyt asian jotenkin väärin
Jos nollaus pitää tehdä joka tapauksessa, niin pitääkö edellä esitetyssä tapauksessa viritellä ECU:un irtonaisena sähköt päälle sekä CAN-väylä piuhat ym. jotta sen saa nollattua. Ja ottaako OpCom enää tässä vaiheessa yhteyttä, kun on pelkkä ECU? Pitääkö silloin olla Tech2?
Itse olen seurannut vierestä miten ECU:n vaihto tehtiin Saab9-3 SS:än JC:n toimesta. Itse hankin Briteistä ECU:n ja siihen JC ensin irtonaisena ohjelmoi Biopower softan. Virtalähteestä jännitteet ja sitten CAN väylä piuhat Trionic CAN flasheriin. Uusi softa sisään. En tiedä nollasiko tämä toimenpide myös alustanumeroon naittamisen vai oliko se jo tehty Briteissä. Tai tehtiinkö sitä edes tässä vaiheessa ollenkaan.
Syy tähän ECU:n vaihtoon oli se, että silloin ei vielä vanhemman malliseen ECU:un saatu sisään biopower softaa ja piti olla -06 -> ECU.
Sitten autosta vanha (toimiva) ECU irti ja JC naitti Tech2:lla uuden biopoweroidun ECU:n autoon. Sanoi, että autossa on nyt kaksi ECU:a ja toimii kummalla tahansa. JC kyllä tietää mistä puhuu. Eli ei siis irroittanut vanhaa ECU:a autosta. Myöhemmin myin vanhan ECU:n eräälle Saabfoorumin palstalaiselle, jolta ECU oli hajonnut. Irroittamattoman osankin saa kuulemma TECh2:lla naitettua toiseen autoon kunhan vain tietää mitä tekee.
Ellen väärin muista niin oliko jopa niin, että kaikki autoon naitetut osat pitää ensin poistaa ja siten kaikki naittaa uudelleen. Näin siis vaihto-osakin menee siinä.
En siis tiedä meneekö Opelissa homma noin, mutta vahva tunne on että menee, mikäli on käytössä Tech2. OpCom:n kanssa voi olla asia tosin.
Luovuttaja auton ECU:n nollaaminen on sikäli mielenkiintoista, että mikäli auto on mällätty siihen kuntoon, että johtosarjoja ym läjässä, niin autoon ei saa enää akkua laitettua puhumattakaan virtoja päälle. Tuskin myöskään ECU:ja on nollattu, jos ostaa sellaisen vaikka romikselta.
Vai olenko ymmärtänyt asian jotenkin väärin
Jos nollaus pitää tehdä joka tapauksessa, niin pitääkö edellä esitetyssä tapauksessa viritellä ECU:un irtonaisena sähköt päälle sekä CAN-väylä piuhat ym. jotta sen saa nollattua. Ja ottaako OpCom enää tässä vaiheessa yhteyttä, kun on pelkkä ECU? Pitääkö silloin olla Tech2?
Itse olen seurannut vierestä miten ECU:n vaihto tehtiin Saab9-3 SS:än JC:n toimesta. Itse hankin Briteistä ECU:n ja siihen JC ensin irtonaisena ohjelmoi Biopower softan. Virtalähteestä jännitteet ja sitten CAN väylä piuhat Trionic CAN flasheriin. Uusi softa sisään. En tiedä nollasiko tämä toimenpide myös alustanumeroon naittamisen vai oliko se jo tehty Briteissä. Tai tehtiinkö sitä edes tässä vaiheessa ollenkaan.
Syy tähän ECU:n vaihtoon oli se, että silloin ei vielä vanhemman malliseen ECU:un saatu sisään biopower softaa ja piti olla -06 -> ECU.
Sitten autosta vanha (toimiva) ECU irti ja JC naitti Tech2:lla uuden biopoweroidun ECU:n autoon. Sanoi, että autossa on nyt kaksi ECU:a ja toimii kummalla tahansa. JC kyllä tietää mistä puhuu. Eli ei siis irroittanut vanhaa ECU:a autosta. Myöhemmin myin vanhan ECU:n eräälle Saabfoorumin palstalaiselle, jolta ECU oli hajonnut. Irroittamattoman osankin saa kuulemma TECh2:lla naitettua toiseen autoon kunhan vain tietää mitä tekee.
Ellen väärin muista niin oliko jopa niin, että kaikki autoon naitetut osat pitää ensin poistaa ja siten kaikki naittaa uudelleen. Näin siis vaihto-osakin menee siinä.
En siis tiedä meneekö Opelissa homma noin, mutta vahva tunne on että menee, mikäli on käytössä Tech2. OpCom:n kanssa voi olla asia tosin.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
Ei sitä tarvitse välttämättä luovuttaja-autossa nollata.
Kohdeautosta vanha vaan irti ilman mitään toimenpiteitä.
Sitten uusi osa paikalleen ja nollaus ja ohjelmointi siinä
Toki sen luovuttaja ecun turvakoodi pitää olla tässä vaiheessa tiedossa.
Kohdeautosta vanha vaan irti ilman mitään toimenpiteitä.
Sitten uusi osa paikalleen ja nollaus ja ohjelmointi siinä
Toki sen luovuttaja ecun turvakoodi pitää olla tässä vaiheessa tiedossa.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
No jotenkin noin ajattelinkin, että se voisi mennä. Nyt tuli asiaan varmistus
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
No niin molempiin löytyy turva koodit.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
No niin tämäkään ei mennyt ihan putkeen.
Op comilla sain ajon estot ohjelmoitua pois kyllä,mutta ei lähde käymään.
Herjaa rail-paine anturia ja dpf.n paine anturia.
Tuossa varaosa autossa on anturi raili putken molemmissa päissä mutta tuossa uudemmassa ei ole kuin yksi?
Ja nuo dpf anturitkin ovat erilaiset eli varaosa autossa kaksi letkua pönttöön ja uudemmassa yksi?
Pystyyköhän nuita ohjemoimaan tuolla op-comilla?
Elikkä molemmat ovat c2 mallia mutta varaosa auto on rekisteröity 12/05 ja toinen pari vuotta uudempi 12/07.
Op comilla sain ajon estot ohjelmoitua pois kyllä,mutta ei lähde käymään.
Herjaa rail-paine anturia ja dpf.n paine anturia.
Tuossa varaosa autossa on anturi raili putken molemmissa päissä mutta tuossa uudemmassa ei ole kuin yksi?
Ja nuo dpf anturitkin ovat erilaiset eli varaosa autossa kaksi letkua pönttöön ja uudemmassa yksi?
Pystyyköhän nuita ohjemoimaan tuolla op-comilla?
Elikkä molemmat ovat c2 mallia mutta varaosa auto on rekisteröity 12/05 ja toinen pari vuotta uudempi 12/07.
Re: Vectra 1.9cdti 110kw ecun vaihto.
No jos tekniikka ja ecu/program on eri, niin tuskin op-com konfigurointi niitä pystyy yhdistämään.
Tuolla eri ecu:ja https://www.ebay.com/itm/321785179169