Jokamiesluokka

Keskustelua kaikenlaisesta moottoriurheilusta.
1,2sorsa
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 12107
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Jokamiesluokka

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Makkone kirjoitti: 15 Syys 2022, 19:50 Milläs nuo x20xevit on saatu kulkemaan.
Itelläkin nyt semmonen projektina.
Ruiskuna aatellut pitää. Tähän mennässä asennettuna xen peltisarja ja muuttuvan imusarjan tilalle kiinteä omegasta.
Vakio ecu on vielä.
Lueskelin että alta 92 c20ne ois keveämpi vauhtipyörä.
Vinkkejä otetaan vastaan kohtalotovereilta.
Tuolla iltalukemista
viewtopic.php?t=95156

93 vanhemmista löytyy lättymallin vauhtipyörä ja kytkin. Sopii suoraan ja useamman kilon kevyempi.
Entinen opel asentaja.
Corsa a, b, e ja frontera b
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2730
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Jokamiesluokka

Viesti Kirjoittaja Keme »

hukkis kirjoitti: 27 Elo 2022, 14:57 Kohtuuhintanen? resepti jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Haalit halpaa romua, 18NZ lohko, xev pyörivät kamat, xev 2-osanen imusarja ja xe pakosarja.
Lohko porataan xev männille, imusarjasta läppien jälkeiset kanavat pois, xe-sarjan saa näprättyä kohtuuvaivalla kanteen, c18xe kansi nokkineen.
Kanteen ainaki huolto ja jos on intoa voi sitä vähän hinkkailla.
Nokat säätää vähän vajaa milli auki YKK:ssa.
Noilla eväillä pitäs varmaan jo voimaaki tulla.
Tytön peltocorsassa aikalailla tuollanen resepti mega-1 moottorinohjausella anto suunnilleen 180hv ja reilu 200nm ja on tosi jouhee ajettava koko kierosalueen.
Tossa lienee ton koko XEV viritystopicin paras anti. Saisikohan siihen vakio XEV moottoriin eloa jotain jo pelkällä vakio nokkien uudelleen ajoittamisella? Se ei ainakaan maksaisi yhtään mitään.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
Makkone
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 165
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:19
Paikkakunta: OULU

Re: Jokamiesluokka

Viesti Kirjoittaja Makkone »

Keme kirjoitti: 18 Syys 2022, 21:00
hukkis kirjoitti: 27 Elo 2022, 14:57 Kohtuuhintanen? resepti jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Haalit halpaa romua, 18NZ lohko, xev pyörivät kamat, xev 2-osanen imusarja ja xe pakosarja.
Lohko porataan xev männille, imusarjasta läppien jälkeiset kanavat pois, xe-sarjan saa näprättyä kohtuuvaivalla kanteen, c18xe kansi nokkineen.
Kanteen ainaki huolto ja jos on intoa voi sitä vähän hinkkailla.
Nokat säätää vähän vajaa milli auki YKK:ssa.
Noilla eväillä pitäs varmaan jo voimaaki tulla.
Tytön peltocorsassa aikalailla tuollanen resepti mega-1 moottorinohjausella anto suunnilleen 180hv ja reilu 200nm ja on tosi jouhee ajettava koko kierosalueen.
Tossa lienee ton koko XEV viritystopicin paras anti. Saisikohan siihen vakio XEV moottoriin eloa jotain jo pelkällä vakio nokkien uudelleen ajoittamisella? Se ei ainakaan maksaisi yhtään mitään.
Lohkojen porailu on sen verran kallista ettei kannata se.
Jostain tuli vastaan että imunokan säädöillä muutama hevonen löytyisi.
Mites se tuo y22xe lohko sillähän sais jo sopivat iskutilavuudet vierasmoottoriin?
Oisko tuo muuttuvaimupönttö parempi jos sieltä sisuskalut poistaa? En toki aukaissut edes kun ei näytä edes imusarjalta.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2730
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Jokamiesluokka

Viesti Kirjoittaja Keme »

Eihän siinä lohkon poraamisessa mitään järkeä olekaan, mutta rivien välistä lukemalla X20XEV kellari + C18XE kansi nokkien ajoituksella on ihan jees buduhomma.
C18XE kansien saatavuus taasen on ehkä hieman nihkeä, ni seuraava vaihtoehto on hommaa joku sopiva 1.8 hattu siihen 2.0 kellarin päälle, kairata kansi mukavaksi, muuttaa nostajat koviksi ja hiotuttaa nokat mieluisiksi. Noston ja asteiden kanssa lienee fiksua olla kuitenkin maltillinen. Vakiomäntiin ei oikeasti saa tehtyä kovinkaan syviä venttiilikoloja. Pääsääntöisesti tohon yhdistetään vielä jakaja, ni ei tarvi ihmetellä jos sörssätyistä vakiomännistä murenee reunat tai männänrengasurat rajujen nokkien kanssa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Vastaa Viestiin