Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vht41
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Touko 2018, 19:58

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Minulla takuu meni ohi päivitys maksoi 149e.Vaasassa.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

KM81 kirjoitti: 03 Loka 2022, 10:59 Onko muilla viime aikoina virallinen opel huolto päivittänyt infotaimentin vain pyynnöstä takuuajan sisällä? Autossani on ollut joskus pieniä häröjä tuossa 31.5 versiossa. Muutaman kerran jäänyt näyttöjumiin tai radio kyykännyt. Minulle tuli vastaus opel huollosta, että eivät ala päivittämään ollenkaan, jos ei ole vikakoodeja.
Mulle päivitettiin takuuaikana huollon yhteydessä. Reklamoin vioista joita oli ollut ja katsoivat softa version ja totesivat, että uudempi löytyy. Paljon lähti bukeja pois, mutta joskus vieläkin tuli häröjä, mutta tuon kans pystyi jo ”elää”.
Sano, että tsekkaavat version ja nosta kaikki bukit esille mitä on ollu. Vikakoodejahan tuo infoteinmentin jumittaminen tuskin aiheuttaa. Oli sangen erikoinen lausunto.🤔
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
KM81
'Agila'
Viestit: 8
Liittynyt: 05 Joulu 2019, 08:45

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja KM81 »

Joo tämmönen linja on kuulemma opelilla, että vaikka olisi ollut jotain häröjä, niin ei tehdä mitään ilman vikakoodeja. En tiiä pitäskö jonnekin maahantuojaan olla yhteydessä...
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 AT -20
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

KM81 kirjoitti: 03 Loka 2022, 16:45 Joo tämmönen linja on kuulemma opelilla, että vaikka olisi ollut jotain häröjä, niin ei tehdä mitään ilman vikakoodeja. En tiiä pitäskö jonnekin maahantuojaan olla yhteydessä...
Korjaamot vetää varmaan maahantuojan valitsemalla linjalla. Enemmin ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Vikoja on, mutta ei tehdä takuuaikana mitään.🤷
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Kaasujalka77
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 20 Helmi 2020, 07:54

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka77 »

Länsiautossa Espoossa minulla kaikki takuuseen liittyvät murheet fiksattiin mukisematta + infotainmentin päivitys uusimpaan. Iso peukku sinne.
Opel Insignia Grand Sport Executive 1.6T vm. 2019
nupaha
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 25 Kesä 2019, 13:31

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Kaasujalka77 kirjoitti: 04 Loka 2022, 12:02 Länsiautossa Espoossa minulla kaikki takuuseen liittyvät murheet fiksattiin mukisematta + infotainmentin päivitys uusimpaan. Iso peukku sinne.
Mulla kans Vaasassa Lähdemäellä hoidettiin hommat hienosti.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
MB GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
soap95
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 67
Liittynyt: 10 Marras 2019, 12:34

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja soap95 »

Oli jossain jo aiemmin keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Eli kysyin tuolta: https://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR
Että onko totta ettei navi 900:seen ole uudempaa päivitystä kuin 2019. Vastasivat että ei ole. Kehoittivat kysymään uudestaan v. 2023, tänä vuonna ei tule enää päivitystä. Ja autoni on 2018. Varmistin myös Länsi-autosta, sielläkin kerrottiin ettei uudempaa ole.
Eikös tämä ole jonkin sortin huijaus, jos 4 vuotta vanhaan autoon ei saa enää navi-päivitystä. Johtuuko tämäkin PSA-kaupasta?
Ex. Insignia 2,0T 4x4 2015
Nyk. Insignia GS Innovation 2,0T 4x4 2018
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

soap95 kirjoitti: 05 Loka 2022, 08:22 Oli jossain jo aiemmin keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Eli kysyin tuolta: https://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR
Että onko totta ettei navi 900:seen ole uudempaa päivitystä kuin 2019. Vastasivat että ei ole. Kehoittivat kysymään uudestaan v. 2023, tänä vuonna ei tule enää päivitystä. Ja autoni on 2018. Varmistin myös Länsi-autosta, sielläkin kerrottiin ettei uudempaa ole.
Eikös tämä ole jonkin sortin huijaus, jos 4 vuotta vanhaan autoon ei saa enää navi-päivitystä. Johtuuko tämäkin PSA-kaupasta?
Itse Kuulin OPEL:n huolto neuvojalta ,että OPEL luopuu kartoista kokonaan ,koska kaikilla on kännykässä google maps ,ja sen saa langattomasti liitettyä autoon ? :(
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1048
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

RpisteL kirjoitti: 05 Loka 2022, 09:44Itse Kuulin OPEL:n huolto neuvojalta ,että OPEL luopuu kartoista kokonaan ,koska kaikilla on kännykässä google maps ,ja sen saa langattomasti liitettyä autoon ? :(
Autojen valmistajat eivät halua kokea Nokian kohtaloa ja siirtyvät vähitellen kiltisti käyttämään Android Automotive platformia, joka ei pala :evil: https://en.wikipedia.org/wiki/Android_Automotive

Itse olen käyttänyt Google mapsia alusta alkaen, koska tiesin näin tulevan käymään :nerd:
imaC
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 668
Liittynyt: 06 Syys 2006, 19:31
Paikkakunta: JANAKKALA

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja imaC »

RpisteL kirjoitti: 05 Loka 2022, 09:44
soap95 kirjoitti: 05 Loka 2022, 08:22 Oli jossain jo aiemmin keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Eli kysyin tuolta: https://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR
Että onko totta ettei navi 900:seen ole uudempaa päivitystä kuin 2019. Vastasivat että ei ole. Kehoittivat kysymään uudestaan v. 2023, tänä vuonna ei tule enää päivitystä. Ja autoni on 2018. Varmistin myös Länsi-autosta, sielläkin kerrottiin ettei uudempaa ole.
Eikös tämä ole jonkin sortin huijaus, jos 4 vuotta vanhaan autoon ei saa enää navi-päivitystä. Johtuuko tämäkin PSA-kaupasta?
Itse Kuulin OPEL:n huolto neuvojalta ,että OPEL luopuu kartoista kokonaan ,koska kaikilla on kännykässä google maps ,ja sen saa langattomasti liitettyä autoon ? :(
Miten sen langattomasti saa..?
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

imaC kirjoitti: 05 Loka 2022, 12:14
RpisteL kirjoitti: 05 Loka 2022, 09:44
soap95 kirjoitti: 05 Loka 2022, 08:22 Oli jossain jo aiemmin keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Eli kysyin tuolta: https://opel.navigation.com/home/en_GB/OpelEMEA/EUR
Että onko totta ettei navi 900:seen ole uudempaa päivitystä kuin 2019. Vastasivat että ei ole. Kehoittivat kysymään uudestaan v. 2023, tänä vuonna ei tule enää päivitystä. Ja autoni on 2018. Varmistin myös Länsi-autosta, sielläkin kerrottiin ettei uudempaa ole.
Eikös tämä ole jonkin sortin huijaus, jos 4 vuotta vanhaan autoon ei saa enää navi-päivitystä. Johtuuko tämäkin PSA-kaupasta?
Itse Kuulin OPEL:n huolto neuvojalta ,että OPEL luopuu kartoista kokonaan ,koska kaikilla on kännykässä google maps ,ja sen saa langattomasti liitettyä autoon ? :(
Miten sen langattomasti saa..?
Insignia B lataa itse kartat siltä lähialuuelta minkä se tunnistaa lähialueeksi. Eli jos vaikka asut kuukauden rovaniemellä mökillä niin se päivittää sen alueen kartat. Tähän auto käyttää sitten varmaan wifi verkkoa jotenkin

Sitten jos haluaa päivittää vaikka viron kartan kun lähtee tallinnaan niin pitää päivitys ostaa ja ladata tikulta autoon.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Jartsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 869
Liittynyt: 05 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

1,2sorsa kirjoitti: 05 Loka 2022, 14:13
Insignia B lataa itse kartat siltä lähialuuelta minkä se tunnistaa lähialueeksi. Eli jos vaikka asut kuukauden rovaniemellä mökillä niin se päivittää sen alueen kartat. Tähän auto käyttää sitten varmaan wifi verkkoa jotenkin

Sitten jos haluaa päivittää vaikka viron kartan kun lähtee tallinnaan niin pitää päivitys ostaa ja ladata tikulta autoon.
Ei kyllä varmasti lataa ainakaan 2018 malliset eli pre-faceliftit. Nämä tarvitsevat (autokohtaisen) päivitystikun.

Itsekin tuolta toimittajalta kyselin aikoinaan, sanoivat että on täysin valmistajasta kiinni tuleeko uutta vai ei. No eipä ole näkynyt.
RpisteL
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 18 Helmi 2006, 10:26

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja RpisteL »

Jartsi kirjoitti: 05 Loka 2022, 16:02
1,2sorsa kirjoitti: 05 Loka 2022, 14:13
Insignia B lataa itse kartat siltä lähialuuelta minkä se tunnistaa lähialueeksi. Eli jos vaikka asut kuukauden rovaniemellä mökillä niin se päivittää sen alueen kartat. Tähän auto käyttää sitten varmaan wifi verkkoa jotenkin

Sitten jos haluaa päivittää vaikka viron kartan kun lähtee tallinnaan niin pitää päivitys ostaa ja ladata tikulta autoon.
Ei kyllä varmasti lataa ainakaan 2018 malliset eli pre-faceliftit. Nämä tarvitsevat (autokohtaisen) päivitystikun.

Itsekin tuolta toimittajalta kyselin aikoinaan, sanoivat että on täysin valmistajasta kiinni tuleeko uutta vai ei. No eipä ole näkynyt.
Itselläni Insignia 1,6 GS Exegutiv vm-19 .Ei lähtenyt kartta päivitys tikun kautta toimimaan .Wifin kautta syötettiin ?
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1344
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja Nible »

GM Opeleissahan taitaa olla Heren kartat, jos en nyt ihan väärin muista.PSA pohjaisissa on TomTomin kartat.
Kun GM autojen valmistus loppuu, niin ei tuossa enää järkevää ole noita karttojakaan niihin ylläpitää. Varsinkin kun ne maksaa, eli pienentää vielä enemmän halukkaita päivittäjiä. Jos siinä on jo muutenkin Android Auto tai Apple Carplay, jonka kautta ne navit saa sieltä puhelimesta siihen näytölle.

Viime viikolla Grandlandiin päivitin uuden kartan, joten ainakin TomTom tekee psa autoihin kartta päivityksiä. Tai ainakin plugareihin ja sähkömalleihin.

Sinansä ihan hyvä kun tuosta auton oman navin käytöstä on tuossa plugarissa hyötyäkin, verrattuna android auton kautta wazen tai google mapsin käyttöön.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jartsi kirjoitti: 05 Loka 2022, 16:02
1,2sorsa kirjoitti: 05 Loka 2022, 14:13
Insignia B lataa itse kartat siltä lähialuuelta minkä se tunnistaa lähialueeksi. Eli jos vaikka asut kuukauden rovaniemellä mökillä niin se päivittää sen alueen kartat. Tähän auto käyttää sitten varmaan wifi verkkoa jotenkin

Sitten jos haluaa päivittää vaikka viron kartan kun lähtee tallinnaan niin pitää päivitys ostaa ja ladata tikulta autoon.
Ei kyllä varmasti lataa ainakaan 2018 malliset eli pre-faceliftit. Nämä tarvitsevat (autokohtaisen) päivitystikun.

Itsekin tuolta toimittajalta kyselin aikoinaan, sanoivat että on täysin valmistajasta kiinni tuleeko uutta vai ei. No eipä ole näkynyt.
Juu. Faceliftissä tuo. En muista enään tarkemmin navin tyyppiä tai mallivuotta mistä lähtien tuo oli
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Vastaa Viestiin