Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
marseliino
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Marras 2022, 15:47

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja marseliino »

JJT kirjoitti: 04 Joulu 2022, 14:38 Täytyy käydä näyttää jossai, auto kun on käynnissä niin kuuluu vihellys selvästi kun seisoo vieressä.
Viikon Astran omistanut ja huomasin myös vihellyksen tänä aamuna.
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

JJH kirjoitti: 04 Joulu 2022, 15:09 Tosta oli juttua jossain vaiheessa, taitaa olla ominaisuus.

Tv Jouni
Okei.
Jätin auton tyhjäkäynnille lämpeemään, palattuani vihellys oli loppunut.
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Askoik »

JJT kirjoitti: 03 Joulu 2022, 14:37 Noniin, autolla ajettu ensimmäiset ajot ja kaikki tuntuu toimivan, ilmastointi tosin piti "vihellystä" aluksi, loppu kuitenkin jossai vaiheessa kun lämpesi.
Kokeilitko sammuttaa ilmastoinnin, vai miten varmistit että siitä johtuu?

Minullakin on uudesta alkaen joskus viheltänyt, mutta mielestäni se kuuluu moottorista tai turbosta. Ainakin vihellys muuttuu kaasupolkimen asennon mukaan. Nyt ei ole kyl taas pitkään aikaan viheltänyt, niin oliskohan tuo mulla enemmän aina kesäisin äännellyt.

Enpä kyl itsekään muista, olenko ilmastointia (ja koko kabiinipuhallinta) älynnyt kokeilla sammuttaa silloin kun vihellys kuuluu. Radion olen kyl mykistänyt ja siten varmistanut, ettei se siitä kuulunut.
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

Askoik kirjoitti: 04 Joulu 2022, 19:53
JJT kirjoitti: 03 Joulu 2022, 14:37 Noniin, autolla ajettu ensimmäiset ajot ja kaikki tuntuu toimivan, ilmastointi tosin piti "vihellystä" aluksi, loppu kuitenkin jossai vaiheessa kun lämpesi.
Kokeilitko sammuttaa ilmastoinnin, vai miten varmistit että siitä johtuu?

Minullakin on uudesta alkaen joskus viheltänyt, mutta mielestäni se kuuluu moottorista tai turbosta. Ainakin vihellys muuttuu kaasupolkimen asennon mukaan. Nyt ei ole kyl taas pitkään aikaan viheltänyt, niin oliskohan tuo mulla enemmän aina kesäisin äännellyt.

Enpä kyl itsekään muista, olenko ilmastointia (ja koko kabiinipuhallinta) älynnyt kokeilla sammuttaa silloin kun vihellys kuuluu. Radion olen kyl mykistänyt ja siten varmistanut, ettei se siitä kuulunut.
22 astetta oli pyynti, laitoin 20 ja loppu vihellys, takasin 22 ja taas vihelsi. Loppui kun oltiin ajettu vähän aikaa.
Tämän päivänen vihellys kuului selvästi kun seisoi auton vieressä, molemmat loppui kun kone on lämmennyt.
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

Eli tämän päivänen vihellys siis tuli selvästi konepellin alta.. Voi olla turbo tai jotain, itse olen aika huono autojen kanssa( tossa on poljin ja tossa ratti) kaveri enemmän😅
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

kjans kirjoitti: 02 Joulu 2022, 15:50
JP_Vette kirjoitti: 02 Joulu 2022, 09:38 Mulla oli sillon muinoin Lumisen myymä xenon-sarja. Tuli ihan hyvät lähivalot niillä. Ja tosiaan suuntausta sai nostaa ihan ite, kun eivät edes huollossa suostuneet nostamaan siten, että näyttäis sen 50 m eikä 15 m...
Noita kattelin itsekin kun halogeenit on vähän surulliset valoteholtaan, toimiko ongelmitta ja saiko ballastit laitettua johonkin järkevästi vai vaatiko säätöä?
Minusta Astran valot on ihan hyvät. Minulla on kyllä paikallaan Osramin Night Breaker Laserit, niin ehkä niillä on pieni valotehoa parantava (lume)vaikutus.
JP_Vette
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 218
Liittynyt: 14 Loka 2016, 17:13

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

TM joskus noi +++% -polttimot testas ja muistaakseni ainoa +++ oli hinnassa. Toki jos on uudet polttimot ja vertaa niitä vaikka pari vuotta palaneisiin, niin nouseehan se teho, mutta se johtuu siitä uudesta polttimosta. Hyvät ne ei siltikään ole.
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

JP_Vette kirjoitti: 05 Joulu 2022, 10:42 TM joskus noi +++% -polttimot testas ja muistaakseni ainoa +++ oli hinnassa. Toki jos on uudet polttimot ja vertaa niitä vaikka pari vuotta palaneisiin, niin nouseehan se teho, mutta se johtuu siitä uudesta polttimosta. Hyvät ne ei siltikään ole.
Joo, polttimoilla on tietty toleranssi mihin niiden täytyy osua. Noissa tehokkaammissa polttimoissa valoteho on säädetty sinne toleranssin yläreunaan, joten tolkuttomasti normaaleja tehokkaampia ne ei voi olla. Tosin värilämpötila niillä on selvästi suurempi, ja valkoisemmassa valossa näkee hiukan paremmin.
valtsuvaltsu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja valtsuvaltsu »

JJT kirjoitti: 04 Joulu 2022, 21:32 Eli tämän päivänen vihellys siis tuli selvästi konepellin alta.. Voi olla turbo tai jotain, itse olen aika huono autojen kanssa( tossa on poljin ja tossa ratti) kaveri enemmän😅
Oliskohan samaa mitä mulla oli? Tähän liittyvä ketju ja äänestä video heti aloituksessa: viewtopic.php?t=269273

Paheni kelien kylmetessä ja itsekin epäilin pitkään tuuletinta tai ilmastointia kunnes sitten piti alkaa käyttää lämmitintä. Silloin vasta kuulin äänen ulkopuolelta käsin ja selkeni ettei voi tulla tuulettimesta.
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

valtsuvaltsu kirjoitti: 05 Joulu 2022, 22:55
JJT kirjoitti: 04 Joulu 2022, 21:32 Eli tämän päivänen vihellys siis tuli selvästi konepellin alta.. Voi olla turbo tai jotain, itse olen aika huono autojen kanssa( tossa on poljin ja tossa ratti) kaveri enemmän😅
Oliskohan samaa mitä mulla oli? Tähän liittyvä ketju ja äänestä video heti aloituksessa: viewtopic.php?t=269273

Paheni kelien kylmetessä ja itsekin epäilin pitkään tuuletinta tai ilmastointia kunnes sitten piti alkaa käyttää lämmitintä. Silloin vasta kuulin äänen ulkopuolelta käsin ja selkeni ettei voi tulla tuulettimesta.
Ei toiminut aloitus video mulla, koitan tänään paikallistaa paremmin mistä ääni tulee.
ovc2z22yh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1059
Liittynyt: 23 Elo 2016, 12:22
Paikkakunta: Tre

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ovc2z22yh »

JJT kirjoitti: 04 Joulu 2022, 21:26 22 astetta oli pyynti, laitoin 20 ja loppu vihellys, takasin 22 ja taas vihelsi. Loppui kun oltiin ajettu vähän aikaa.
Tämän päivänen vihellys kuului selvästi kun seisoi auton vieressä, molemmat loppui kun kone on lämmennyt.
Automaatti voi kääntää sisäkierron päälle kun lämpöpyyntiä isontaa ja takasin kun lpt. saavutettu.
valtsuvaltsu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja valtsuvaltsu »

JJT kirjoitti: 06 Joulu 2022, 08:47Ei toiminut aloitus video mulla, koitan tänään paikallistaa paremmin mistä ääni tulee.
Tässä vielä oma lyhyt pätkä kys. äänestä vuoden takaa:
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

valtsuvaltsu kirjoitti: 06 Joulu 2022, 14:47
JJT kirjoitti: 06 Joulu 2022, 08:47Ei toiminut aloitus video mulla, koitan tänään paikallistaa paremmin mistä ääni tulee.
Tässä vielä oma lyhyt pätkä kys. äänestä vuoden takaa:
Aika raju :roll:
Omasta ei tuu ihan tommosta ääntä, enemmi tasasta vihellystä
valtsuvaltsu
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Loka 2021, 10:34

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja valtsuvaltsu »

Rookeri kirjoitti: 06 Joulu 2022, 16:08 Videossa oleva ääni muistuttaa laakerivikaa, laakerissa väljää ja alkaa pyörä resonoimaan.
Vaihdelaatikon laakeri? Sori, en juurikaan tunne autojen tekniikka yhtään niin en tiedä missä muualla laakereita voisi olla.

Omasta autosta ongelma lopulta katosi, kun vaihdelaatikko otettiin irti toisen vianetsinnän vuoksi (laakerivikaa tutkittiin ja vika myös todettiin). Sama laatikko kasattiin takaisin kiinni autoon ja tämä ääni katosi sen myötä. Lopulta koko laatikko vaihtui eikä ongelma ole palannut (puuta koputellen).
JJT
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 24
Liittynyt: 22 Marras 2022, 11:28

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JJT »

Noniin, vähän yli viikko auto pihassa ja Toimintavika valo palamaan.
Myyjään yhteys ja ohjeet, täytä reklamaatio lomake netistä.
Vastaa Viestiin