Astra J kaukovalot

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Maalis 2008, 20:42
Paikkakunta: jyväskylä

Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

Hei ! onkos kellään kokemusta näistä ajovalo polttimoista joissa luvataan valotehoa 150 % jopa 200 % enemmän ,Motonettikin näitä myy.
Kumminkin niissä on teho 55 W...??
Entäs mikä polttimo on opel Astra 1.6 vuosimalli 2012 J mallin kori,ja kaukovalosta ois kyse ..?
Viimeksi muokannut Rookeri, 15 Joulu 2022, 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Otsikko
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7429
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Ajovaloissa on joku standardi minkä mukaan valoteho määräytyy ja siinä on jonkinlainen toleranssi, että 55W voi olla maksimissaan noin kirkas tai noin himmeä.
Philipsin 150%, jne.. lamput on verrattu siihen standardin heikoimpaan valotehoon ja sieltä saatu sit isot lukemat markkinointiin.

Mää käsittäsin, että 150% lamput ovat ehkä laadukkaammin valmistettu, koska antavat heikoimpaan verrattuna enemmän valoa. Mutta, ne ovat just yhtä hyviä ku se toinen hyvälaatuinen polttimo joka on täällä standardin yläpäässä.

Loput on sit sitä markkinointia ja mielikuvien luomista. :D
prööt
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Maalis 2008, 20:42
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

Niinpä se taitaa olla,lisää valoa ei taida tulla muuten kun laittamalla lisävaloja keulille !!
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Maalis 2008, 20:42
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

Miten tuon vuosimallin Astraan asennetaan lisäkaukovalot,käykö että ottaa heräte virran lampun johdolta,mistä olis paras viedä johto sisälle katkaisijaa varten ..? olen kuulut puhuttavan jostain can-väylästä..mikähän se on..?
Mulla olis vanhat Hellan suorakaiteen malliset kaukovalot,ei ole vuosiin olleet missään minun autoissa paikallaan.
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Maalis 2008, 20:42
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

Semmosethan mulla olis laittaa,entäs nämä nykyiset lisävalot,led valojako ne nyt onkaan,mites näitten kytkentä,en ole koskaan asentanut niitä.taitas olla paremmat valaisemaan..?
tmtopel
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Maalis 2008, 20:42
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Astra J kaukovalot

Viesti Kirjoittaja tmtopel »

ok
Vastaa Viestiin