Omega A C30NE kulutus
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Elo 2019, 23:12
Omega A C30NE kulutus
Osaisiko joku tekniikkaan perehtynyt antaa vinkkiä.
Itsellä ollut jokunen b omega ja niiden kulutus kyllä tuntunut ihan kohtuulliselta mutta tämän A 3000 tuntuu olevan vähän toinen tarina.
Olen tehnyt kaikkea pientä huoltoa bensansuodattimesta laatikon öljyn ja tulppien kautta virranjakajaan.
Tyhjäkäynnillä haisee vähän rikkaalta puoli/lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään.
Alakierroksilla on tömäkästin vääntöä mutta ihan ylhäältä voisi ehkä kuvitella että ehkä kun jotain puuttuisi.
Koneessa ehkä alkuperäinen ketju mutta näytisi että ehkä jotain tehty kun venakopan kansi ja lohko maalattu värillä mikä hilseillyt pois. Autolla ajettu 250tkm
Onko tämä ketju tässä koneessa 12v 6 sylinterinen c30NE ns ikuinen?
Onko ideoita mitä voisi tehdä?
Itsellä ollut jokunen b omega ja niiden kulutus kyllä tuntunut ihan kohtuulliselta mutta tämän A 3000 tuntuu olevan vähän toinen tarina.
Olen tehnyt kaikkea pientä huoltoa bensansuodattimesta laatikon öljyn ja tulppien kautta virranjakajaan.
Tyhjäkäynnillä haisee vähän rikkaalta puoli/lämpimällä koneella joutuu starttaamaan pitkään.
Alakierroksilla on tömäkästin vääntöä mutta ihan ylhäältä voisi ehkä kuvitella että ehkä kun jotain puuttuisi.
Koneessa ehkä alkuperäinen ketju mutta näytisi että ehkä jotain tehty kun venakopan kansi ja lohko maalattu värillä mikä hilseillyt pois. Autolla ajettu 250tkm
Onko tämä ketju tässä koneessa 12v 6 sylinterinen c30NE ns ikuinen?
Onko ideoita mitä voisi tehdä?
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Elo 2019, 23:12
Re: Omega A C30NE kulutus
Kylmänä putkesta tulee kyllä aika höyry toki auto seisonut nyt hetken. Termostaatti vaihdettu mutta mukana ei tullut oikean kokoista kumia termostaatin ja kotelon väliin niin piti laittaa vanha. Lämpö mittari nousee ihan vähän muttei siihen 93 mittarin mukaan. Sisälle tulee kyllä enemmän kun lämpöistä.
Onko eculle erillinen lämpömittari?
Onko eculle erillinen lämpömittari?
Re: Omega A C30NE kulutus
Millainen on kulutus/ajotapa?
Pitkä starttaus viittaisi vuotaviin suuttimiin.
Vajaa 400tkm ajetusta samalla koneella olevasta Senaattorista kuului aikanaan hieman rapsahtelua jakopäästä, ketjua ei oltu vaihdettu. Tuolla kokemuksella ei pitäisi olla vielä vaihto käsillä noilla kilometreillä. Toki kannattaa kuulostella kuuluuko sieltä ääniä.
6kpl 3.0 V6 B-Omega kokemuksella, kaupungissa 14-16L, maantiellä 8.5-9L. Jos noihin pääset A-mallilla, en olisi huolissani muusta kuin siitä pitkästä startista..
Pitkä starttaus viittaisi vuotaviin suuttimiin.
Vajaa 400tkm ajetusta samalla koneella olevasta Senaattorista kuului aikanaan hieman rapsahtelua jakopäästä, ketjua ei oltu vaihdettu. Tuolla kokemuksella ei pitäisi olla vielä vaihto käsillä noilla kilometreillä. Toki kannattaa kuulostella kuuluuko sieltä ääniä.
6kpl 3.0 V6 B-Omega kokemuksella, kaupungissa 14-16L, maantiellä 8.5-9L. Jos noihin pääset A-mallilla, en olisi huolissani muusta kuin siitä pitkästä startista..
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Elo 2019, 23:12
Re: Omega A C30NE kulutus
Kulutus 15 luokkaa kyllä. Tyhjäkäynnillä näyttää 1,8 l/h. Pakoputki taitaa vuotaa jostain ennen labdaa kun patpattaa.ascona_c kirjoitti: ↑29 Joulu 2022, 21:15 Millainen on kulutus/ajotapa?
Pitkä starttaus viittaisi vuotaviin suuttimiin.
Vajaa 400tkm ajetusta samalla koneella olevasta Senaattorista kuului aikanaan hieman rapsahtelua jakopäästä, ketjua ei oltu vaihdettu. Tuolla kokemuksella ei pitäisi olla vielä vaihto käsillä noilla kilometreillä. Toki kannattaa kuulostella kuuluuko sieltä ääniä.
6kpl 3.0 V6 B-Omega kokemuksella, kaupungissa 14-16L, maantiellä 8.5-9L. Jos noihin pääset A-mallilla, en olisi huolissani muusta kuin siitä pitkästä startista..
Tämä varmaan sekoittaa labdaa kyllä jonkun verran. Vai kuinkahan tarkka säätö näissä sitten labdan suhteen on?
Pitää nostella ylös ja koittaa tutkiskella vielä.
Pitkä startti on puoli lämpöisenä koneella kyllä välillä aika pitkä. Mietin kanssa bensanpaineensäädintä tai bensapumppua. Vanha suodatin oli ottanut itseensä suodatin sisällä helisi joku.
Pitäisiköhän suuttimet ottaa sitten irti siihen kyllä tarvitsisi sitten löytää uudet O-renkaat tiedä sitten mistä ne saisi?
Re: Omega A C30NE kulutus
Kyllähän tuo pakoputken vuoto ainakin vaikuttaa. Niin hassua kuin se onkin, ne painevaihtelut putkessa aiheuttaa sen että se nimenomaan imee happea sisäänpäin. Kuten kaikki konttorilla vuotavan putken kanssa käyneet tietää. Tämä saa taas lambdan luulemaan että kone käy laihalla ja säätää seosta rikkaalle.OmenaJunnu kirjoitti: ↑01 Tammi 2023, 13:21Kulutus 15 luokkaa kyllä. Tyhjäkäynnillä näyttää 1,8 l/h. Pakoputki taitaa vuotaa jostain ennen labdaa kun patpattaa.ascona_c kirjoitti: ↑29 Joulu 2022, 21:15 Millainen on kulutus/ajotapa?
Pitkä starttaus viittaisi vuotaviin suuttimiin.
Vajaa 400tkm ajetusta samalla koneella olevasta Senaattorista kuului aikanaan hieman rapsahtelua jakopäästä, ketjua ei oltu vaihdettu. Tuolla kokemuksella ei pitäisi olla vielä vaihto käsillä noilla kilometreillä. Toki kannattaa kuulostella kuuluuko sieltä ääniä.
6kpl 3.0 V6 B-Omega kokemuksella, kaupungissa 14-16L, maantiellä 8.5-9L. Jos noihin pääset A-mallilla, en olisi huolissani muusta kuin siitä pitkästä startista..
Tämä varmaan sekoittaa labdaa kyllä jonkun verran. Vai kuinkahan tarkka säätö näissä sitten labdan suhteen on?
Pitää nostella ylös ja koittaa tutkiskella vielä.
Pitkä startti on puoli lämpöisenä koneella kyllä välillä aika pitkä. Mietin kanssa bensanpaineensäädintä tai bensapumppua. Vanha suodatin oli ottanut itseensä suodatin sisällä helisi joku.
Pitäisiköhän suuttimet ottaa sitten irti siihen kyllä tarvitsisi sitten löytää uudet O-renkaat tiedä sitten mistä ne saisi?
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Nyt alla Saab 9-3 2.0 '98 ja 2.0 turbo '01
Re: Omega A C30NE kulutus
15l/100km on normaali talvikulutus.
Matka-ajossa/rauhallisessa menee kohtuullisella kulutuksella.
Muuten ajettaessa vie todella paljon,varsinkin siihen nähden mitä luovuttaa kulkua.
Piitkä startti lämpösellä koneella ei ole normaalia(täysin kuumaksi ajettuna taas on),joka tosiaan viittaa vuotaviin suuttimiin.Vuotavien suuttimien ominaisuuksiin kuuluu myös todella nopea kylmäkäynnistyminen pakkasesta.
Suuttimia ja niiden testausta tarvikkeineen -> finjector.fi
Moottorinohjaukselle on myös oma lämpötila-anturi,2-napainen termarin kotelossa,yleensä tämä oireilee selkeästi vikaantuessaan.Käytä vain laadukasta anturia jos vaihdat.
Mittariston lämpömittari on suuntaa antava,kaukana tarkasta.
Kannesta menee päädyistä pakosarjan pultit poikki joka voi tehdä vuodon.Jos vuotaa jostain keskimmäisistä sylintereistä on sulla todennäköisesti myös imuvuoto,samassa rivissä kun on sarjat.
Onko tuo 250tkm jollain tapaa todistettavissa?
Meinaan sen verran näillä oli ajettu yleisesti 20v sitten ja jakopää kestää sen 400-500tkm.
Matka-ajossa/rauhallisessa menee kohtuullisella kulutuksella.
Muuten ajettaessa vie todella paljon,varsinkin siihen nähden mitä luovuttaa kulkua.
Piitkä startti lämpösellä koneella ei ole normaalia(täysin kuumaksi ajettuna taas on),joka tosiaan viittaa vuotaviin suuttimiin.Vuotavien suuttimien ominaisuuksiin kuuluu myös todella nopea kylmäkäynnistyminen pakkasesta.
Suuttimia ja niiden testausta tarvikkeineen -> finjector.fi
Moottorinohjaukselle on myös oma lämpötila-anturi,2-napainen termarin kotelossa,yleensä tämä oireilee selkeästi vikaantuessaan.Käytä vain laadukasta anturia jos vaihdat.
Mittariston lämpömittari on suuntaa antava,kaukana tarkasta.
Kannesta menee päädyistä pakosarjan pultit poikki joka voi tehdä vuodon.Jos vuotaa jostain keskimmäisistä sylintereistä on sulla todennäköisesti myös imuvuoto,samassa rivissä kun on sarjat.
Onko tuo 250tkm jollain tapaa todistettavissa?
Meinaan sen verran näillä oli ajettu yleisesti 20v sitten ja jakopää kestää sen 400-500tkm.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
- 'Agila'
- Viestit: 6
- Liittynyt: 03 Elo 2019, 23:12
Re: Omega A C30NE kulutus
Katselin alhaalta päin niin pultteja ei näy pakosarjassa ainoastaan nysät päädyssä. Näkyi että pieni vuoto on päädyissä.?! kirjoitti: ↑04 Tammi 2023, 07:11 15l/100km on normaali talvikulutus.
Matka-ajossa/rauhallisessa menee kohtuullisella kulutuksella.
Muuten ajettaessa vie todella paljon,varsinkin siihen nähden mitä luovuttaa kulkua.
Piitkä startti lämpösellä koneella ei ole normaalia(täysin kuumaksi ajettuna taas on),joka tosiaan viittaa vuotaviin suuttimiin.Vuotavien suuttimien ominaisuuksiin kuuluu myös todella nopea kylmäkäynnistyminen pakkasesta.
Suuttimia ja niiden testausta tarvikkeineen -> finjector.fi
Moottorinohjaukselle on myös oma lämpötila-anturi,2-napainen termarin kotelossa,yleensä tämä oireilee selkeästi vikaantuessaan.Käytä vain laadukasta anturia jos vaihdat.
Mittariston lämpömittari on suuntaa antava,kaukana tarkasta.
Kannesta menee päädyistä pakosarjan pultit poikki joka voi tehdä vuodon.Jos vuotaa jostain keskimmäisistä sylintereistä on sulla todennäköisesti myös imuvuoto,samassa rivissä kun on sarjat.
Onko tuo 250tkm jollain tapaa todistettavissa?
Meinaan sen verran näillä oli ajettu yleisesti 20v sitten ja jakopää kestää sen 400-500tkm.
Aika nätisti olen koittanut ajella mutta tosiaan se 15 l tuntuu menevän vähintään vaikka ei leikkisi toisinaan tuntuu että menisi enemmänkin. Vähän eri kulutukset kun M52 BMW koneessa.
En tiedä pitäisikö sille pakosarjaan vaihtaa tiiviste toki varmaan ne pultit sitten poikki ja niiden poisotto mikään helppo juttu?
Tykkään kyllä autosta muuten mutta vähän sitten häiritsee tämä jenkki V8 kulutus.
Koitin putsailla ilmamäärämittarin ja katselin tulppien kunnon ne olivat ihan uudet olivat kyllä löysällä nyt ne kiristetty.
Muuten kyllä kone vetää alakierroksilla nätisti ja kulku ehkä jollain tasolla kohdillaan. Ei ole kyllä tullut ajettua pitempää matkaa että tietäisi miten pääsee ohi.
Kilometrit pitävät ainakin ulkoisen ja sisäisen hapituksen kohdalta paikkansa. Auto ollut saksassa esittely autona ainakin takaluukun tarroista päätellen.
Re: Omega A C30NE kulutus
Tuommoista 60-luvulla kehitettyä patarauta möykkyä ei voi verrata miltään osaalueelta säätyvä nokkaiseen moniventtiilikoneeseen.Häviää ihan kaikessa muussa paitsi painossa.
Yleensä menee vain päätypultit poikki,monesti nysät lähtee ihan kohtuudella irti,ovat sitten M9 pultteja.
Keskimmäiset ovat alunperin kuusiokolo kannalla.
Jos tiiviste huono pitää myös imusarja irroittaa ja noissa on yhteinen tiiviste.
Kulkuahan tuollaisessa ei kummosesti ole tämän päivän mittapuulla.Väittäisin tehtaan ilmoittamankin olevan hiukan yläkanttiin.
Yleensä menee vain päätypultit poikki,monesti nysät lähtee ihan kohtuudella irti,ovat sitten M9 pultteja.
Keskimmäiset ovat alunperin kuusiokolo kannalla.
Jos tiiviste huono pitää myös imusarja irroittaa ja noissa on yhteinen tiiviste.
Kulkuahan tuollaisessa ei kummosesti ole tämän päivän mittapuulla.Väittäisin tehtaan ilmoittamankin olevan hiukan yläkanttiin.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V