Astra K vanteet ja TPMS

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

4stra kirjoitti: 28 Loka 2021, 22:37 2020 Astra K:lla Kävin koittamassa automaattista tunnistamistoimintoa talvirenkaiden TPMS:lle, mutta eipä tuo 50 km maantieajon jälkeen miksikään muuttunut. Mitenhän hyvin tuo automaattinen tunnistus on yleisesti ottaen toiminut ihmisillä. Onko onnistunut tunnistus vain myytti?

Ohjekirja:
"Jos uudelleenoppimisprosessin
aikana ilmenee ongelmia, kuljettajan
tietokeskuksessa näkyy virheilmoi‐
tus. w vilkkuu 60 sekuntia ja palaa
sen jälkeen jatkuvasti.
Jos näin tapahtuu, toista uudellee‐
noppimisprosessi. Pidä autoa paikal‐
laan noin 20 minuuttia ja aja sen
jälkeen uudelleen 10 minuuttia yllä
kuvatulla tavalla."

Miten tuo prosessi käytännössä pitäisi aloittaa? Ei kai se vaadi sitä torventöräytystoimintoa ja auton seisottamista käynnissä 20 min? Virhevalo tosiaan vilkkuu tovin ja sitten jää palamaan. Paineet näkyy alaviivoina. Ehkä pitää miettiä oman kapulan hankkimista jos toistenkin tulee vaihdettua renkaat itse.
Auto parkisa ovet lukossa ja sitten se 10min ajoa maantiellä

Olettaen että sulla on facelift malli
Vanhemmista pitää kuitata
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »


Facelift pystyy myös opettaa vaikka pitäisi itse oppiva olla
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
4stra
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Syys 2020, 23:08

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 4stra »

1,2sorsa kirjoitti: 29 Loka 2021, 06:55
4stra kirjoitti: 28 Loka 2021, 22:37 2020 Astra K:lla Kävin koittamassa automaattista tunnistamistoimintoa talvirenkaiden TPMS:lle, mutta eipä tuo 50 km maantieajon jälkeen miksikään muuttunut. Mitenhän hyvin tuo automaattinen tunnistus on yleisesti ottaen toiminut ihmisillä. Onko onnistunut tunnistus vain myytti?

Ohjekirja:
"Jos uudelleenoppimisprosessin
aikana ilmenee ongelmia, kuljettajan
tietokeskuksessa näkyy virheilmoi‐
tus. w vilkkuu 60 sekuntia ja palaa
sen jälkeen jatkuvasti.
Jos näin tapahtuu, toista uudellee‐
noppimisprosessi. Pidä autoa paikal‐
laan noin 20 minuuttia ja aja sen
jälkeen uudelleen 10 minuuttia yllä
kuvatulla tavalla."

Miten tuo prosessi käytännössä pitäisi aloittaa? Ei kai se vaadi sitä torventöräytystoimintoa ja auton seisottamista käynnissä 20 min? Virhevalo tosiaan vilkkuu tovin ja sitten jää palamaan. Paineet näkyy alaviivoina. Ehkä pitää miettiä oman kapulan hankkimista jos toistenkin tulee vaihdettua renkaat itse.
Auto parkisa ovet lukossa ja sitten se 10min ajoa maantiellä

Olettaen että sulla on facelift malli
Vanhemmista pitää kuitata
Juu on facelift ja pitäisi automaattinen opetuskin toimia. Ei nyt ainakaan talvirenkaille onnistunut. Liekö antureista kiinni, joista ei mitään hajua mitkä niihin on liikkeessä laitettu. Amazon toimitti ripeästi vajaan parin kympin kapulan, jolla sitten tänään sain anturit opetettua. Pitää kokeilla tuota automaattista tunnistusta huvin vuoksi vielä keväällä uudestaan kesärenkaille.
stadia
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Syys 2020, 21:31

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja stadia »

Mulla aina toiminut tuo "opettaminen" kuin vettä vaan, mutta nyt kun laittaa opetustoiminnon päälle ja vie kapulan renkaaseen kiinni niin ei tapahdu yhtään mitään. Onko siis vasenmman eturenkaan anturi sökö vai mitä? 2018 vuoden farkku kyseessä.
Avatar
Kirvehinen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Heinä 2011, 17:36
Paikkakunta: Kokkola

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja Kirvehinen »

Lainataan vanhaa ketjua. Ostin keväällä K Astran ja tilailin samalla uudet 18" vanteet ja kesärenkaat. Ebaysta tilasin tpms anturit ja ohjelmointipalikan. Kesärenkaiden ohjelmointi onnistui helposti ja kaikki toimi 3kk ongelmitta, kunnes kerran auton tietokone ilmoitti, ettei oikeasta eturenkaasta saa enää lukemaa. Kotiin päästyäni ohjelmoin renkaat uudelleen, mutta ongelma toistui vähän ajan päästä ja kohta vasen etupyöräkin alkoi tippumaan pois pelistä eikä antanut lukemia. Uudelleenohjelmointi korjaa aina ongelman hetkeksi kunnes taas tulee herjaa. Välillä auto löytää itsekseen anturit kesken ajon ja näyttää paineet.

Ongelmaa rajatakseni vaihdoin alle auton mukana tulleet alkuperäiset kesärenkaat, joissa alkuperäiset tpms anturit. Näillä ei tuota ongelmaa ole tullut nyt parin tuhannen kilometrin aikana mitä olen niillä ehtinyt ajelemaan.

Onko vain todettava että ebaysta keväällä tilatut anturit olivat sutta ja sekundaa eivätkä kestäneet kuin sen 3kk vai olisiko tuo ongelma mahdollisesti korjattavissa esim vanhojen antureiden kloonaamisella rengasliikkeessä? Orggis anturit on melko arvokkaita, niin ei mielellään haluaisi sellaisia ostaa.
Elämä on täynnä valintoja ja itsehän valitsin Opelin.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Ebaystä ostin e corsaan shraider
(miten v#ttu kirjoitetaan) alkuperäisen malliset anturit jotka oli 100% identtiset alkuperäisiin nähden. Yksi oli rikki uutena ja toinen kesti 3kk ja kolmas alkoi syksyllä näyttää paineeksi mitä sattuu.

Tarvike vianorilla 50e ja alkuperäinen 70e luokkaa vuonna 2019
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
InkaM
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Tammi 2023, 14:37

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja InkaM »

Hei!
Tuli syksyllä hommattua 2016. Tuli tilattua tuo oranssi laite renkaiden vaihdon jälkeen, joka tässäkin ketjussa paljon näkyy niin fruugo.fi sivulta ja eilennä tuli sen kanssa taisteltua eikä mitään tapahtunu.. auto ohjelmointitilassa, vilkku palaa siinä kohtaa minkä renkaan haluaa ensin ohjelmoitavan, laitteen kun asettaa venttiilin kohdalle vanteen ja renkaan välikohtaan niin ei tapahdu yhtikäs mitään vaikka laitteen vihreä valo vilkkuu kuitenkin.. testasin painamalla pitkään painamalla vain kerran ja vaikka mitenkä päin mutta ei, mikä ihme tuossa nyt on vikana :(
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12644
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Renkaista puuttuu anturit.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Tai antureista patterit loppu
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
InkaM
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Tammi 2023, 14:37

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja InkaM »

Okei, kiitos teille vastauksista. Täytyy antureita tutkia :)
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9263
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

2016 mallinen orkkis antureilla oli todella tarkka koodattava tänä syksynä.

Kapselit piti ottaa pois, jotta ohjelmointikapulan sai laitettua sellaiseen kohtaan, jossa koodaus onnistui. Kapulaa piti liikutella myös edestakaisin venttiilin kohdalla, hieman vanteen sisäkehän suuntaan, ja sitten tuurillaan saattoi onnistua.

Anturihan ei siis ole heti siinä venttiilin päässä, vaan vähän syvemmällä.

Vika vaiko ominaisuus, mutta hieman työläähkö oli.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
InkaM
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Tammi 2023, 14:37

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja InkaM »

Mulla talvirenkaat perus aluvanteet, mutta kesärenkaissa on sitten alujen kanssa ne kapselit niin varmaan samanlainen taistelu sitten edessä. Kävin liikkeessä näyttämässä tällä viikolla noita niin sanoivat et patterit on joo loppu sen takia ei tapahdu mitään.. uusien hinnaksi tulisi 200€ heidän mukaan :o Sitä en tiedä voiko niitä itse vaihtaa, mutta liikkeeseen ei kyllä tolla hinnalla kehtaa mennä.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

InkaM kirjoitti: 13 Tammi 2023, 15:32 Mulla talvirenkaat perus aluvanteet, mutta kesärenkaissa on sitten alujen kanssa ne kapselit niin varmaan samanlainen taistelu sitten edessä. Kävin liikkeessä näyttämässä tällä viikolla noita niin sanoivat et patterit on joo loppu sen takia ei tapahdu mitään.. uusien hinnaksi tulisi 200€ heidän mukaan :o Sitä en tiedä voiko niitä itse vaihtaa, mutta liikkeeseen ei kyllä tolla hinnalla kehtaa mennä.
Ei onnistu vaihtaa itse kun pitää ottaa rengas vanteelta tai vähintään pyörä irti ja rengas painaa rengaskoneen apukädellä sivuun. 200e anturien päälle tulee varmaan vielä työveloitus päälle?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
InkaM
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Tammi 2023, 14:37

Re: Astra K vanteet ja TPMS

Viesti Kirjoittaja InkaM »

1,2sorsa kirjoitti: 13 Tammi 2023, 16:19
InkaM kirjoitti: 13 Tammi 2023, 15:32 Mulla talvirenkaat perus aluvanteet, mutta kesärenkaissa on sitten alujen kanssa ne kapselit niin varmaan samanlainen taistelu sitten edessä. Kävin liikkeessä näyttämässä tällä viikolla noita niin sanoivat et patterit on joo loppu sen takia ei tapahdu mitään.. uusien hinnaksi tulisi 200€ heidän mukaan :o Sitä en tiedä voiko niitä itse vaihtaa, mutta liikkeeseen ei kyllä tolla hinnalla kehtaa mennä.
Ei onnistu vaihtaa itse kun pitää ottaa rengas vanteelta tai vähintään pyörä irti ja rengas painaa rengaskoneen apukädellä sivuun. 200e anturien päälle tulee varmaan vielä työveloitus päälle?
Okei :/ ja joo ymmärsin että tuo 200€ pelkkä antureitten hinta
Vastaa Viestiin