Astra L

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Minkäs hintainen tuo pilvipalvelu on? Jos ei halua kk-maksua maksella, niin saahan sen esilämmityksen kyl ajastettua auton valikoistakin esim. joka aamu klo 7.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 23 Tammi 2023, 21:25 Minkäs hintainen tuo pilvipalvelu on? Jos ei halua kk-maksua maksella, niin saahan sen esilämmityksen kyl ajastettua auton valikoistakin esim. joka aamu klo 7.
e-Remote on ilmainen.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.

Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.

https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus

...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
judenius
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 19:44

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja judenius »

Askoik kirjoitti: 24 Tammi 2023, 19:02 Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.

Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.

https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus

...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Etusivulla on lause, et on ilmainen koko auton elikaaren ajan. Tosin auton elinkaaren pituudesta ei ole mitään lupausta😀
Opel Astra GS 180 A PHEV MY2023A Keltakultainen
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2141
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Askoik kirjoitti: 24 Tammi 2023, 19:02 Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.
Ainakin Grandland X Phevin kohdalla on niin paskasti toimiva softa, että ei siitä kehtaa lipevinkään myyntimies pyytää rahaa :lol: :x :evil:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
usvaa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Heinä 2017, 23:41

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Askoik kirjoitti: 22 Tammi 2023, 18:51 Kenelle ne niitä valmistavat, kun ei niitä ole päästy vielä edes tilaamaankaan? Vai olikos farkkumallikin suomen hinnastoissa joskus vuosi sitten, ehkä kuukauden tai kahden ajan?

Jos niitä "joskus keväällä" aletaan valmistaa ja luovuttaa, niin milloinkohan ne tilauskirjat mahtaa aueta? Luulis että hinnat olis jo tiedossa ja auto tilattavissa.
Saksalaisella palstalla oli sellainen juttu, että Sports Tourerin sarjatuotanto alkaisi lopulta ensi viikolla. Toivotaan, että näin käy.
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Nible »

Askoik kirjoitti: 24 Tammi 2023, 19:02 Kappas joo, toistaiseksi ilmainen, mutta tällä sivulla on jo valmiiksi jätetty tilaa "Valitse tilauksesi" kohdassa muillekin vaihtoehdoille ja sen alapuolella olevassa tekstissä puhutaan ostamisesta. Tuskin tulee siis olemaan kovin pitkään ilmainen. Veikkaanpa, että tämän vuoden lopulla kun ovat jo saaneet riittävästi autoja liikenteeseen, alkavat pyytää rahaa pilvipalvelusta.

Niinhän se oli Koossakin aikoinaan, että eka vuosi ilmainen ja sen jälkeen jotain 90,- eur/vuosi.

https://connect.opel.fi/store/e-remote-etaohjaus

...josta päästäänkin sit jatkokysymykseen: Saakohan tuohon kabiinin esilämmitykseen perinteistä "webaston kaukosäädintä" ? Siitä voisin vaikka 100,- eur kertamaksun maksaa, niin välttyisin maksamasta vuosimaksuja koko eliniän.
Kuten siinä sivulla sanotaan: Tämä palvelu Opelilta on ilmainen sinulle koko ajoneuvon elinkaaren ajan.

Tuo e-remotehan on ollut jo kolme vuotta käytössä. Grandland phev, Mokka-e ja corsa-e

Mitään perinteistä "kaukosäädintä" on hankala alkaa rakentamaan autoon, jossa ei ole mikään mikä ottaisi vastaan niitä kaukosäätimen komentoja. Autossa on 4G yhteys auto juttelee pilven kanssa ja puhelimen appi juttelee pilven kanssa.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Askoik
'Senator'
'Senator'
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2018, 17:59

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Askoik »

Nible kirjoitti: 26 Tammi 2023, 21:35 Mitään perinteistä "kaukosäädintä" on hankala alkaa rakentamaan autoon, jossa ei ole mikään mikä ottaisi vastaan niitä kaukosäätimen komentoja. Autossa on 4G yhteys auto juttelee pilven kanssa ja puhelimen appi juttelee pilven kanssa.
Onhan siinä perinteinen 450 MHz kaukosäädin ovien avauksellekin, niin ei se nyt olis kovin suuri lisäkustannus laittaa samaan kapulaan yksi painike lisää, jota painamalla kabiini alkaa tavoitella +20°C lämpötilaa, oli sitten kesä tai talvi. Toimintavarmuus lähietäisyyksiltä ja käytön nopeus olisivat kertaluokkaa paremmat, kuin jotain kännykkäappia hivelöimällä ja odottelemalla. Toki kännykkä on sit taas kätevämpi silloin, kun hiihtolenkin loppusuoralla (3 km päässä) lähestyt autoa.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Opestra »

Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?

Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Juha2U
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 117
Liittynyt: 20 Kesä 2018, 11:42

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Juha2U »

Vähän huolettaa vaan tuo japanilaisten etumatka sarjavalmisteisten hybridi-autojen tekniikassa. Esim. joku Toyota on niitä kehittänyt ja myynyt jo ainakin sen 20 vuotta, kun taas saksalaiset keskittyi polttomoottorien tekemiseen. Opelkin vasta ensimmäisiä pykää nyt kun tuli pakko. Saa nähdä, onko etumatka otettavissa kiinni miten nopeasti vai vaivaako lastentaudit alkuvuosina pahasti?
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Nible »

Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?

Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.

Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 130
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Juha2U kirjoitti: 30 Tammi 2023, 14:51 Vähän huolettaa vaan tuo japanilaisten etumatka sarjavalmisteisten hybridi-autojen tekniikassa. Esim. joku Toyota on niitä kehittänyt ja myynyt jo ainakin sen 20 vuotta, kun taas saksalaiset keskittyi polttomoottorien tekemiseen. Opelkin vasta ensimmäisiä pykää nyt kun tuli pakko. Saa nähdä, onko etumatka otettavissa kiinni miten nopeasti vai vaivaako lastentaudit alkuvuosina pahasti?
En olisi niin huolissani. Hybridit häviää muutaman vuoden sisään. Uskon että jopa ennen pelkällä polttomoottorilla varustettuja autoja.

Täyssähkö on tulevaisuutta, ja siinä japanilaisilla onkin pelkkää takamatkaa.
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Opestra »

[nettiauto][/nettiauto]
Nible kirjoitti: 30 Tammi 2023, 16:00
Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?

Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.

Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1345
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Nible »

Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 18:30 [nettiauto][/nettiauto]
Nible kirjoitti: 30 Tammi 2023, 16:00
Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?

Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.

Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.
Facebookin Grandland X hybrid ryhmässä:

Electrified Transmission The 8-speed electrified transmission system is standard and offers both smooth transition between gears. The 8-speed electrified gearbox includes the following content: • Multi-disc wet clutch replaces removed torque converter • Permanent electric motor that transforms electric energy into mechanical drive energy • Electric motor installed into the gearbox and petrol engine • Comes with intuitive and stylish Automatic gearbox with electric shifter with shift paddles

Gear box is exceptional 8 speed auto and the electric part is built into the output shaft side

Tuo että se olisi vaihteiston ja moottorin välissä tuli jostakin Aisinin tiedoista, mutta en nyt muista mistä.

Tuo EAT8 on Aisin AWF8F35, mutta ei tietoa ainakaan itsellä että onko tuo E-EAT8 Aisinin vai PSA:n omaa muunnosta siitä.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Opestra
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 256
Liittynyt: 23 Tammi 2016, 08:09

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja Opestra »

Nible kirjoitti: 31 Tammi 2023, 17:49
Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 18:30 [nettiauto][/nettiauto]
Nible kirjoitti: 30 Tammi 2023, 16:00
Opestra kirjoitti: 30 Tammi 2023, 12:56 Tällainen vähän tyhmempi kysymys vielä, johon en löytänyt kovasti yrityksestä huolimatta vastausta. Eli onki PHEV-mallissa sähkömoottori ennen vai jälkeen vaihdelaatikkoa? Vaihtaako automaatti siis pykäliä sähköllä ajettaessa?

Esim. Volvo XC40 plugarissa sähköajossa vaihteisto käyttää vain 2.- ja 4. pykäliä vauhdista riippuen. Onko sama periaate Astrassa?
Moottori on vaihteistossa. Momentinmuuntimen kanssa eli tavallaan laatikon ja bensakoneen välissä. Tosin mittariston mukaan se ei sähköllä käytä vaihteistoa, eikä sitä samanlaista nykäisyä ole mitä bensakoneella vaihteiden kanssa tapahtuu.

Tosin nuo nyt kokemukset tuosta 4wd grandlandista, niin joku 2wd Grandlandin omistajahan pystyy kertomaan vähän paremmin, kun sama kone + laatikko yhdistelmähän noissa kaikissa pheveissä on. 4-vetoon vaan laitettu yksi sähkömoottori taka-akselille enemmän.
Todennäköisesti tuo on sitten toteutettu niin, että vaihteistossa on sama pykälä (kakkonen?) käytössä koko ajan pelkällä sähköllä ajettaessa. Se riittää sitten sinne sähköiseen huippunopeuteen, olikohan n. 135 km/h.
Facebookin Grandland X hybrid ryhmässä:

Electrified Transmission The 8-speed electrified transmission system is standard and offers both smooth transition between gears. The 8-speed electrified gearbox includes the following content: • Multi-disc wet clutch replaces removed torque converter • Permanent electric motor that transforms electric energy into mechanical drive energy • Electric motor installed into the gearbox and petrol engine • Comes with intuitive and stylish Automatic gearbox with electric shifter with shift paddles

Gear box is exceptional 8 speed auto and the electric part is built into the output shaft side

Tuo että se olisi vaihteiston ja moottorin välissä tuli jostakin Aisinin tiedoista, mutta en nyt muista mistä.

Tuo EAT8 on Aisin AWF8F35, mutta ei tietoa ainakaan itsellä että onko tuo E-EAT8 Aisinin vai PSA:n omaa muunnosta siitä.
Tuo kuulostaisi kyllä ihan järkevältä suunnittelulta, ettei sähkömoottorin tarvitsisi pyörittää turhaan vaihteistoa, josta tulisi tehohäviötä ja sähköinen toimintamatka laskisi. Jos siellä on siis vielä omat kytkimet bensamoottorin irroittamiseksi vaihteistosta ja sähkömoottorin irroittamiseksi vaihteistosta. Jossain Mazdan uudessa mallissa nimittäin sähkömoottori käyttää vaihteistoa samalla tavalla, kuin polttomoottori. Siinä sähkömoottori on polttomoottorin ja vaihteiston välissä, momentinmuuntimen sijaan. Sähkömoottorin veto ei ole siinä katkeamatonta, toisin kuin esim. tässä PSA:n ratkaisussa.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23

Ex. Combo Life 1,2T Innovation MY19
Astra J Sports Tourer 1.4T Drive MY16
Vastaa Viestiin