Tuli nyt vaihdettua tuo imuilman lämpötilatunnistin ja tyhjäkäynti ei siitä parantunut... Toisaalta onko tuollainen tosi vähäinen tyhjäkäynnin "seilaaminen" nyt niin kummallistakaan tämän ikäiselle autolle. Seilaaminen on lainausmerkeissä sen vuoksi, että tuo häiriö on niin pientä ettei varsinaisesta seilaamisesta ole mielekästä puhua...
Eli jos unohdettaisiin nyt tuo tyhjäkäynti"ongelma" ja haettaisiin syytä tuolla jäännöshapin korkealle tasolle tyhjäkäynnillä.
Tarkastin pakoputken ja aluksi näytti, että kun tukki putken, että olisi jostain liitoskohdasta pukannut savua ulos mutta vähän ajan kuluttua ei enää tullut mitään. Olisiko lämmennyt ja laajentunut sen verran, että meni kiinni. Joka tapauksessa putken tukkiessa keräsi kyllä hyvin painetta. Tuota putkea ei nyt ole täysin suljettu pois joten mahdolliset tarkastuskohteet lienee:
- pakoputki
- lambda, vai voiko johtua tästä? (oli kuitenkin arvojen sisällä)
X20XEV Tyhjäkäynti pikkusen liian alhainen? Vikakoodi P0110
Re: X20XEV Tyhjäkäynti pikkusen liian alhainen? Vikakoodi P0110
No nyt on vectra kunnossa ja vikahan oli tuo yleinen imuvuoto. Vein pajalle, koska en enää jaksanut värkätä etsiä vikaa. Nyt ketuttaa, koska tuli hommattua "turhia" osia. Nyt olisi sitten halvalla myynnissä tyhjäkäyntisäädin ja imuilman lämpötilatunnistin. Toisaalta helpotushan tuo oli, ku nyt pääsee leimaamaan ja myymään ehjää autoa. Noiden osien lisäksi olisi myös koko auto myynniissä...
Re: X20XEV Tyhjäkäynti pikkusen liian alhainen? Vikakoodi P0110
Täällä sama vika (lue kaverin autossa), tyhjäkäynti jää liian alhaiseksi 700 rpm. Moottori on Astrassa 1.8 vuosimallia 1995.
Toinen vika on, ett'ä jos lämpimänä painaa vähänkin startissa kaasupoljinta, niin ei käynnisty.
Epäilen ilmamäärämittaria, mutta jos joku lukisi koodit tai ohje niiden lukemiseen. Aikoinaan oli ledilukija hyllyssä, mutta ohjeet sen tekemiseksi.
Imuilman lämpötila-anturi voi toki olla, eli Motonetin varaosanumero olisi hyvä tietää yllä mainituista.
Toinen vika on, ett'ä jos lämpimänä painaa vähänkin startissa kaasupoljinta, niin ei käynnisty.
Epäilen ilmamäärämittaria, mutta jos joku lukisi koodit tai ohje niiden lukemiseen. Aikoinaan oli ledilukija hyllyssä, mutta ohjeet sen tekemiseksi.
Imuilman lämpötila-anturi voi toki olla, eli Motonetin varaosanumero olisi hyvä tietää yllä mainituista.
Re: X20XEV Tyhjäkäynti pikkusen liian alhainen? Vikakoodi P0110
Vian selvitysapau uudelleen kyselyyn. Miten vikakoodit luetaan 1995 Astran 1.8 Ecotec-moottorista, tyhjäkäynti liian alhainen.