Ylikuumenee
Ylikuumenee
Insignia 2013. Tuli tyly ilmoitus, että moottori ylikuumentunut sammuta auto. Mittari punaisella tapissa. Pudotti tehon alas mopotasolle. Odotin puoli tuntia parkissa konepelti auki. Puhaltimet eivät pyörineet. Sammutuksen jälkeen tarkistin, että jäähdytysjärjestelmässä ei ollut painetta eli ei se kiehunut. Vaikuttaa anturivialta, mutta millaisia näissä on ollut?
Merkillistä oli, että lyhyessä uudelleen käynnistyksessä kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä.
Onko tiedossa 2013-vastaavaa purkuautona jossain? Ihan vain varoiksi, jos onkin ohjauspoksissa vikaa.
Merkillistä oli, että lyhyessä uudelleen käynnistyksessä kävi epätasaisesti tyhjäkäyntiä.
Onko tiedossa 2013-vastaavaa purkuautona jossain? Ihan vain varoiksi, jos onkin ohjauspoksissa vikaa.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ylikuumenee
Vikakoodien lukuun ensimmäisenä.
Infrapunamittarilla voi tarkistaa mikäbon moottorin lämpö.
Voi olla että vesipumpun siivet irti ja vesi ei kierrä jolloin moottori on kuuma ja jäähdytin kylmä
Infrapunamittarilla voi tarkistaa mikäbon moottorin lämpö.
Voi olla että vesipumpun siivet irti ja vesi ei kierrä jolloin moottori on kuuma ja jäähdytin kylmä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ylikuumenee
Voi olla kansivikaa myös..?
Re: Ylikuumenee
Tämä "korjaantui" vuodeksi kun kävi merkkihuollossa. Tekivät ohjelmapäivityksen, mutta sehän tarkoittaa myös koodin nollausta samalla.
Taas täsmälleen sama ilmiö. Liittyy ilmeisesti helteisiin. Miten mahtaa oirehtia ellei jäähdytyspuhaltimen termostaatti toimi? Ajossa jäähtyy ja pysähtyessä ylikuumenee. Vikailmoitus ei häviä vaikka kone on kylmä. Kertoo vain että on ylikuumentunut ja pitää sammuttaa. Myös käy epämääräisesti.
Taas täsmälleen sama ilmiö. Liittyy ilmeisesti helteisiin. Miten mahtaa oirehtia ellei jäähdytyspuhaltimen termostaatti toimi? Ajossa jäähtyy ja pysähtyessä ylikuumenee. Vikailmoitus ei häviä vaikka kone on kylmä. Kertoo vain että on ylikuumentunut ja pitää sammuttaa. Myös käy epämääräisesti.
Re: Ylikuumenee
Mitä vikakoodeja se antaa?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: Ylikuumenee
Mikähän tähän oli ratkaisu? Samanmoinen vika ilmeni tänään omassa Insigniassa. Yhtäkkiä ilmoitti, että "Moottori ylikuumenee. Sammuta auto." Ei kuitenkaan missään nimessä ollut niin kuuma, mitä mittari näytti (130 astetta). Limp-moodissa ajelin kotiin mopotehoilla. Vaikuttaisi anturivialta, mutta olisi mukava tietää miten alkuperäisen postaajan vika lopulta ratkesi?
Opel Kadett 1.6S LS 4d '89 (EX)
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13460
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ylikuumenee
Lue vikamuisti ja tarkista mitä moottorinlämpötila näyttää ja vertaa sitä moottorin todellisen lämpöön
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ylikuumenee
Kiinan OBDII testerillä sain nollattua vikakoodin. Koodina oli P2479 Exhaust Gas Temperature Out of Range Bank 1 Sensor 2.
Opel Kadett 1.6S LS 4d '89 (EX)
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
Opel Vectra 1.8i GL 4d '92 (EX)
Opel Astra 1.6i-16 Merit 4d '97 (EX)
Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo '09 (EX)
Opel Corsa E 1.4 Cosmo '16
Opel Vectra C 1.8 Station Wagon OPC-Line '07
Re: Ylikuumenee
P2479 Exhaust Gas Temperature Out of Range:
Turbiini karstoittunut -> Huonontunut kompressorin paineistus ja tuotto -> Korkeampi pakokaasun lämpötila
Turbiini karstoittunut -> Huonontunut kompressorin paineistus ja tuotto -> Korkeampi pakokaasun lämpötila