Makkone kirjoitti: ↑15 Syys 2022, 19:50
Milläs nuo x20xevit on saatu kulkemaan.
Itelläkin nyt semmonen projektina.
Ruiskuna aatellut pitää. Tähän mennässä asennettuna xen peltisarja ja muuttuvan imusarjan tilalle kiinteä omegasta.
Vakio ecu on vielä.
Lueskelin että alta 92 c20ne ois keveämpi vauhtipyörä.
Vinkkejä otetaan vastaan kohtalotovereilta.
hukkis kirjoitti: ↑27 Elo 2022, 14:57
Kohtuuhintanen? resepti jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Haalit halpaa romua, 18NZ lohko, xev pyörivät kamat, xev 2-osanen imusarja ja xe pakosarja.
Lohko porataan xev männille, imusarjasta läppien jälkeiset kanavat pois, xe-sarjan saa näprättyä kohtuuvaivalla kanteen, c18xe kansi nokkineen.
Kanteen ainaki huolto ja jos on intoa voi sitä vähän hinkkailla.
Nokat säätää vähän vajaa milli auki YKK:ssa.
Noilla eväillä pitäs varmaan jo voimaaki tulla.
Tytön peltocorsassa aikalailla tuollanen resepti mega-1 moottorinohjausella anto suunnilleen 180hv ja reilu 200nm ja on tosi jouhee ajettava koko kierosalueen.
Tossa lienee ton koko XEV viritystopicin paras anti. Saisikohan siihen vakio XEV moottoriin eloa jotain jo pelkällä vakio nokkien uudelleen ajoittamisella? Se ei ainakaan maksaisi yhtään mitään.
hukkis kirjoitti: ↑27 Elo 2022, 14:57
Kohtuuhintanen? resepti jos ei oo peukalo keskellä kämmentä.
Haalit halpaa romua, 18NZ lohko, xev pyörivät kamat, xev 2-osanen imusarja ja xe pakosarja.
Lohko porataan xev männille, imusarjasta läppien jälkeiset kanavat pois, xe-sarjan saa näprättyä kohtuuvaivalla kanteen, c18xe kansi nokkineen.
Kanteen ainaki huolto ja jos on intoa voi sitä vähän hinkkailla.
Nokat säätää vähän vajaa milli auki YKK:ssa.
Noilla eväillä pitäs varmaan jo voimaaki tulla.
Tytön peltocorsassa aikalailla tuollanen resepti mega-1 moottorinohjausella anto suunnilleen 180hv ja reilu 200nm ja on tosi jouhee ajettava koko kierosalueen.
Tossa lienee ton koko XEV viritystopicin paras anti. Saisikohan siihen vakio XEV moottoriin eloa jotain jo pelkällä vakio nokkien uudelleen ajoittamisella? Se ei ainakaan maksaisi yhtään mitään.
Lohkojen porailu on sen verran kallista ettei kannata se.
Jostain tuli vastaan että imunokan säädöillä muutama hevonen löytyisi.
Mites se tuo y22xe lohko sillähän sais jo sopivat iskutilavuudet vierasmoottoriin?
Oisko tuo muuttuvaimupönttö parempi jos sieltä sisuskalut poistaa? En toki aukaissut edes kun ei näytä edes imusarjalta.
Eihän siinä lohkon poraamisessa mitään järkeä olekaan, mutta rivien välistä lukemalla X20XEV kellari + C18XE kansi nokkien ajoituksella on ihan jees buduhomma.
C18XE kansien saatavuus taasen on ehkä hieman nihkeä, ni seuraava vaihtoehto on hommaa joku sopiva 1.8 hattu siihen 2.0 kellarin päälle, kairata kansi mukavaksi, muuttaa nostajat koviksi ja hiotuttaa nokat mieluisiksi. Noston ja asteiden kanssa lienee fiksua olla kuitenkin maltillinen. Vakiomäntiin ei oikeasti saa tehtyä kovinkaan syviä venttiilikoloja. Pääsääntöisesti tohon yhdistetään vielä jakaja, ni ei tarvi ihmetellä jos sörssätyistä vakiomännistä murenee reunat tai männänrengasurat rajujen nokkien kanssa.
Jokkisracea pojan kanssa vuodesta 2016 vm-95 Vectralla.
Alkuun vakio 1.8 tekniikalla joka päivitetty nykyisin jumalmoottoriin. On muitakin päivityksiä toki, muun muassa alustaan. Tiimi nykyisin Lieska team aiemmin Paukku team. Nyt rakenteilla harrasteralliin Astra G Sport -00 ecotecillä.
" Innostuksen hulluus on parempaa kuin viisauden välinpitämättömyys! Anatole France