V6 koneiden viritys
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1533
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: V6 koneiden viritys
Millaiset läppärungot tuli? Jenvey vai jokin itse tehty?
Re: V6 koneiden viritys
Ei mitään uutta tai ihmeellistä, ihan vaan mukavan lyhyesti videolla summattu pahimmat pullonkaulat.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Ite tullu tollaset hommattua. Ei oo kyllä tullu mittailtua, mut hyvin toimiimotorsport kirjoitti: ↑05 Joulu 2022, 19:50 Onko kukaan muu ihmetellyt kiertokangen alasilmän mittaa? Saan lukemaksi sitkeästi 56,9mm. Esim FCP:n verkkokaupassa ilmoitetaan lukema 57mm.
Omega B V8 Turbo
Omega B V6 remmiahdettu
Omega B 320cdi
Vito 120cdi +350hp 800nm
Omega B V6 remmiahdettu
Omega B 320cdi
Vito 120cdi +350hp 800nm
Re: V6 koneiden viritys
99 eteen päin semi closed-deck lohkoja. Ulkoa päin erottaa pitkän mallin imusarjasta ja jos aivan varma haluu olla niin öljypumpun pulteista erottaa. Vahassa on m6 uudessa m8 pultit, nämä siis isommalla kannalla.@@po kirjoitti: ↑16 Syys 2021, 02:12 Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:
Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.
Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?
Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.
Omega B V8 Turbo
Omega B V6 remmiahdettu
Omega B 320cdi
Vito 120cdi +350hp 800nm
Omega B V6 remmiahdettu
Omega B 320cdi
Vito 120cdi +350hp 800nm
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1533
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: V6 koneiden viritys
Ford Duratecin 88mm männistä voisi saada sovellettua 3.2:seen sopivat männät. Männäntappi on sopiva 21mm ja puristuskorkeudessa on muutamien kymppien ero (liikaa) ainakin joissakin männissä.
Re: V6 koneiden viritys
Kyllä, myöskin tossa semi closed-dekki lohkossa on lohkolämmittimelle paikka öljynsuodattimen yläpuolella valussa. En tiiä onko se lohkolämmittimelle suoraan tarkotettu, mutta siihen niitä on laitettu. Samanen paikka löytyy myös 2.6 ja 3.2 moottoreista, mutta ne erottaa sitten merkinnöistä.
Jossei jostain syystä nyt vaikka halua kattoa lohkon merkintöjä, kaipaa tollasta lohkoa ja haluaa olla varma että se on 3.0 niin se on helppo erottaa 2.6 ja 3.2 moottoreista sillä että siinä on termostaatin ja lämmönvaihtimen välissä tasossa valussa kuoppa, mitä ei noissa uudemmissa ole. Toki joo noissa uudemmissa moottoreissa on sähkönen kaasuläppä, puolapaketit yms erot mutta noita on jonkin verran tässä aikojen saatossa väihdettu ties miten ristiin.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Siis nyt kysyttävä onko nämä 3.2 koneen lohkot yhteensopivia 3.0 kansien kanssa. Itsellä tarve toiseen alakertaan ja suomessa ei näytä olevan hirveästi tarjolla noita x30xe koneita/alakertoja.
Re: V6 koneiden viritys
Palotiloissa on todennäköisesti hieman eroa. Eli oletettavasti 3.0 kansien kanssa puristussuhde hieman nousee. Muilta osin uskoisin että ovat täysin yhteensopivat.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Z32se kone, onko kellään autossa. Voisiko saada rekisterinroa. Kampiakseli etsinnässä. Jos ei alakertaa löydy.
Ja joo tuossa ylempänä kyselty läpistä niin tosiaan suzuki gen1 läpät ja itsetehty imusarja. Ja joo on pitkä, mutta ei vaihtoehtoa kun ei viitsinyt litistää putkia lyttyyn. Kokeillaan nyt tuolla kun imukanavan pituus on kuitenkin juuri sen pituinen kun on kuulemma hyvä ollakin.
Ja joo tuossa ylempänä kyselty läpistä niin tosiaan suzuki gen1 läpät ja itsetehty imusarja. Ja joo on pitkä, mutta ei vaihtoehtoa kun ei viitsinyt litistää putkia lyttyyn. Kokeillaan nyt tuolla kun imukanavan pituus on kuitenkin juuri sen pituinen kun on kuulemma hyvä ollakin.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Kampiakseli löyty. Eikä uus edes maksanut hirveitä.
Sovittu jo koneistamon kanssa hionta ja karkaisu lisäiskulle. Todnäk. 49 mm kaulalle.
Onko tietoa miten ison porautuksen opelin lohkoon voi vetää vaparikoneessa. Löyty x30xe lohko niin kun kerta takomännät tilaa vois ottaa sitten suuremmat samantien?
Sovittu jo koneistamon kanssa hionta ja karkaisu lisäiskulle. Todnäk. 49 mm kaulalle.
Onko tietoa miten ison porautuksen opelin lohkoon voi vetää vaparikoneessa. Löyty x30xe lohko niin kun kerta takomännät tilaa vois ottaa sitten suuremmat samantien?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Ai niin siivoan tallia ja ois laatikko ylimääräisenä missä v koneen orkkis johtosarjat, purkit, pari puolaa jotain antureita yms. Toinen puola kai uusi. Kiinnostuneille kuvaa kännynumeroon. Oisko 50 e koko laatikko paha. Laatikon saa just otettua syliin.
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1533
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: V6 koneiden viritys
Mitkä kanget tulee?Järkiliitto? kirjoitti: ↑13 Loka 2023, 20:39 Kampiakseli löyty. Eikä uus edes maksanut hirveitä.
Sovittu jo koneistamon kanssa hionta ja karkaisu lisäiskulle. Todnäk. 49 mm kaulalle.
Onko tietoa miten ison porautuksen opelin lohkoon voi vetää vaparikoneessa. Löyty x30xe lohko niin kun kerta takomännät tilaa vois ottaa sitten suuremmat samantien?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Ei tietoa vielä.
Kunhan akseli tulee ja nähdään paljonko voi iskua pidentää niin katsotaan mitä kankia sitten siihen sopii. Vai pitääkö ojennukselta tilaa kanget sitten mittojen mukaan. Puristukset haetaan 14 nurkille ja jos ei enempää porauteta sylinteriä niin m3 bemun ylikoko männät 12.5 puristuksilla menee tilaukseen. Otetaan lohkon tasopinnasta pois sitten loput.
Kunhan akseli tulee ja nähdään paljonko voi iskua pidentää niin katsotaan mitä kankia sitten siihen sopii. Vai pitääkö ojennukselta tilaa kanget sitten mittojen mukaan. Puristukset haetaan 14 nurkille ja jos ei enempää porauteta sylinteriä niin m3 bemun ylikoko männät 12.5 puristuksilla menee tilaukseen. Otetaan lohkon tasopinnasta pois sitten loput.
-
- 'Admiral'
- Viestit: 132
- Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24
Re: V6 koneiden viritys
Kunhan sähköt kaveri tehtyä loppuun ja bensaletkut saada kiinni niin päästään käynnistää, tai ainakin yrittää
Re: V6 koneiden viritys
Komeen näköst tekemist kyllä
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"