Sandelsson kirjoitti: ↑19 Syys 2023, 10:25
Kohta viisi vuotta ja yli 150tkm ongelmatonta ja onnellista kilometria takana 1,6CDTi koneisella automaatilla. On ollut kyllä elämäni paras auto tähän mennessä. Pari uutta VAGgilaista oli ennen tätä, eikä ole kyllä tullut ikävä niitä. Hieman tekisi kuitenkin mieli päivittää vähemmän ajettuun ja tuoreempaan versioon paremmilla varusteilla. Mitä eroa on uudemmilla 1.5 ja 2.0 diesel-koneilla? Kusiruiskuttimet taitaa olla molemmissa - onko nämä pelanneet käytössä? Tuosta vanhemmasta 1.6:sta ne vielä puuttuu. Oliko näissä uudemmissa jakopää ketjulla vai hihnalla? Onko mitään järkevää syytä miksi pitäisi harkita myös bensakoneisia?
1,5 on ketju yläpäässä ja hihna alapäässä. Märkähihna.
Dieseleissä nuo hihnat vaikuttaa muillakin merkeillä kestävän. Vaihtoväli oli pitkä…
Öljyntaso valvontaa ei ole niin tikkua pitää joskus nostaa.
2,0 on hammashihnalla ja vesipumppu urahihnalla.
6v/150tkm
Bensakoneisista 1,5 taitaa olla pomminvarma eikä muissakaan moittimista.