Painelaakeriko?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Turbo ooppeli
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Marras 2021, 14:28

Painelaakeriko?

Viesti Kirjoittaja Turbo ooppeli »

Osaisko joku täällä neuvoa mikä mahtaa autosta olla menossa. Kyseessä 2009 vuosimallin astra gtc z16let koneella ja 6 vaihteisella askilla. (vaihteiston mallista en ole varma)

Auton ollessa kylmänä kytkintä nostettaessa kuuluu kova ujellus ykkösellä, kakkosella ja pakilla. Noin puolivälissä kytkinpolkimen liikerataa. Ei siis kytkin pohjassa tai ylhäällä pidä mitään ihmeempää ääntä. Tai no nyt viime aikoina konehuoneesta on alkanut kuulumaan vähän flektin tyylinen ääni auton ollessa vapaalla ja kytkin ylhäällä. En toki tiedä liittyykö nämä millään tavalla toisiinsa.

Tietysti huollossa varmasti osaisi varmasti sanoa, mutta ajattelin jos täällä jollain olisi kokemusta samantapaisesta tilanteesta.
tikola
'Senator'
'Senator'
Viestit: 467
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 13:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Painelaakeriko?

Viesti Kirjoittaja tikola »

MInulla oli jokseenkin juuri samanlainen, eli selvä ääni kytkinpolkimen liikeradan puolivälin hujakoilla. Ja autona samanikäinen Astra. joskin dieselillä. Painelaakeri se oli, joskin meniköhän siinä koko kytkinpaketti silloin vaihtoon - en muista, koska muistaakseni siihen minun malliin ei pelkkää painelaakeria saanut - tai sitten se kokonaisuus oli se joka oli helppo ja nopea ostaa. Motonetin tms. osalla on sen jälkeen menty ja hyvä siitä tuli.

Vaihteisiin se ei liittynyt minulla vaan pelkästään kytkimen liikkeen aikana. Juuri siinä hujakoilla kun lähestytään sitä paikkaa missä kykin ottaa.
Vastaa Viestiin