Meni eilen keskinäytön allaolevat napit aivan mykäksi. Ei toimi volumensäätö, ei kotipainike tai seuraavan biisin napit. Ilmastoinnista tulee seuraava vikailmoitus.
Samalla meni mittaristo jumiin ja ei voi vaihtaa esim digitaalista nopeusmittaria enää radionäkymään. Onko muilla käynyt näin ja mikäköhän olisi korjaus?
Meni eilen keskinäytön allaolevat napit aivan mykäksi. Ei toimi volumensäätö, ei kotipainike tai seuraavan biisin napit. Ilmastoinnista tulee seuraava vikailmoitus.
Samalla meni mittaristo jumiin ja ei voi vaihtaa esim digitaalista nopeusmittaria enää radionäkymään. Onko muilla käynyt näin ja mikäköhän olisi korjaus?
Sama auto ja järjestelmä itsellä meni koko näyttö pimeäksi vain peruutuskamera näkyy. Kiinasta saa uuden näytön 190e , täytyy kokeilla jossei muuta keksi….
Onko kenelläkään kokemusta Nokian Powerproof kesärenkaista? Tuli sellaiset tilattua 235/50 18" kokoisena. Hinta oli jotain huvittavan ja naurettavan välillä En tiedä oliko tullut hinnoitteluvirhe, kun tilausta seuraavana päivänä katoin, niin hinta oli tuplaantunut
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Tolppa203 kirjoitti: ↑03 Helmi 2024, 19:30
Heippa!
Onko kellään tullut vastaan insigniassa Hudista johtuvaa tärinää? Itsellä siis alkanut normi kaupunki sekä taajama ajossa hudi tärisemään ärsyttävästi vasten ikkunaa. Mikäli on tullut vastaan niin onko korjauksella tai vastaavalla päässyt eroon ongelmasta?
Kyseessä insignia B 2017 1,5t
Ääni ei tule HUDista. Tässä topikissa on ollut paljon juttua tuosta aiheesta.
Ääni tulee kun mittariston pleksin yläosaan ja kojelaudan alaosan jää pieni rako. Pleksi pääsee välillä hankaamaan kojelaudan alaosaan.
Katso vaikka kännykän taskulampulla läheltä mittariston yläosaan, niin näet tämän raon. Laita jokin pieni tilke (vaikka musta pahvinpala) sinne rakoon niin ääni häviää.
JJH kirjoitti: ↑27 Tammi 2024, 19:50
Nyt oli vuorossa jakolaatikon öljynvaihto.
Melkein samat kuvat kävisi tähän kuin peräöljyn vaihdosta otin.
Ulos tuli 5dl ja tilalle laitoin n. 6dl.
Mustaa oli ja samanlainen mönjäpaakku magneetissa kuin oli perässäkin.
Jakolaatikko 2.jpg
Öljynä muuten sama kuin perässä, mutta ilman lukkoperän lisäainetta.
Jakolaatikko 1.jpg
Välitysten rattaathan ovat uutena mattapintaisia, käytössä ne sitten kuluu vähän ja kiillottuu.
Luulen että em. syystä irtoava metalli värjää öljyn ja kiinnittyy magneettiin.
Vähän samalla tavalla kuin moottorin sisäänajossa.
Saa nähdä kun seuraavalla kerralla vaihtaa öljyt onko väri muuttunut samalla tavalla.
Autolla ajettu nyt 60tkm.
Tv Jouni
Mulla taitaa olla tismalleen sama kärry . Vaihdatan jakolaaatikon öljyt Öljypisteellä. Öljy maksaa alkuperäistuotteena 290€/l. Kyllä. Kaksisataayhdeksänkymmentäeuroa / litra. Piti kyllä myyjäkin sitä hinnakkaana. Vaihtotyö osuus muutama kymppi. Hyvää viikonloppua!
JJH kirjoitti: ↑27 Tammi 2024, 19:50
Nyt oli vuorossa jakolaatikon öljynvaihto.
Melkein samat kuvat kävisi tähän kuin peräöljyn vaihdosta otin.
Ulos tuli 5dl ja tilalle laitoin n. 6dl.
Mustaa oli ja samanlainen mönjäpaakku magneetissa kuin oli perässäkin.
Jakolaatikko 2.jpg
Öljynä muuten sama kuin perässä, mutta ilman lukkoperän lisäainetta.
Jakolaatikko 1.jpg
Välitysten rattaathan ovat uutena mattapintaisia, käytössä ne sitten kuluu vähän ja kiillottuu.
Luulen että em. syystä irtoava metalli värjää öljyn ja kiinnittyy magneettiin.
Vähän samalla tavalla kuin moottorin sisäänajossa.
Saa nähdä kun seuraavalla kerralla vaihtaa öljyt onko väri muuttunut samalla tavalla.
Autolla ajettu nyt 60tkm.
Tv Jouni
Mulla taitaa olla tismalleen sama kärry . Vaihdatan jakolaaatikon öljyt Öljypisteellä. Öljy maksaa alkuperäistuotteena 290€/l. Kyllä. Kaksisataayhdeksänkymmentäeuroa / litra. Piti kyllä myyjäkin sitä hinnakkaana. Vaihtotyö osuus muutama kymppi. Hyvää viikonloppua!
Edit: Korvaava tuote löytyikin Öljypisteen toimesta ja sen hinta lasketaan kympeissä. Tässä vielä tiedot korvaavista tuotteista.
-OPC- kirjoitti: ↑12 Helmi 2024, 16:20
Lisävalopaneelia keulaan. Miten ja mistä tietää mikä on hyvä esim. teholtaan? Näitä on markkinoilla miljoona erilaista, eri hinnoilla. Any ideas?
Yhden tarjouksen sain esim tälläisesta:
Curved X-Slim led-lisävalopaneeli 98W: laadukas, tumma optiikka, matala kaareva runko (korkeus 4 cm)
Minulla 2021 inkku matrix valoilla ja neljästi kävi auto länkkärillä , eivät saaneet millään lisähilkuttimilla lisävaloja kytkettyä. B2 eri äly valoissa kuin B1 valoissa. B2 mallissa etutörmäys anturit alamaskin kulmissa ja niiden etupuolella ei voi olla mitään lisävaloa . Muuten herjaa törmäys anturit. No minä ostin tehokkaan led baarin joka mahtuisi rekkarivalotelineen alle ja upotettuna. Paikka hyvä mutta kytkentää ei kukaan saanut tehtyä länkkärillä eikä parissa lisävarusteasennus firmassakaan PK seudulla joten se on jäänyt odottamaan
Toki mielelläni kuulisin missä ja millä B2 on valoja asenneltu.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Vectra A 2,0i 4D Merit 1993, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.
Viikko sitten Grand Sport sammutti moottorin 10 km ajon jälkeen motarilla ja näyttöön tuli "akku vähäinen" ja "akunsäästötila" ja keltainen moottorivalo syttyi. Kaikki sähköt jäivät kyllä päälle. Auto lähti uudelleen käyntiin viidennellä yrityksellä kun silloin tajusin ottaa puhaltimet ja ratin ja ikkunanlämmittimet pois päältä. Laturimittari näytti normaalia 14-15. Moottorivalo poistui illalla, eikä viikon aikana ole tullut ongelmia. Lieneeköhän akussa vikaa? Autolla oli kyllä ajettu edellisenä päivänä 2 x 75 km, mutta ennen tuota motarille lähtöä oli parin korttelin pätkäajoa ja viitisen käynnistystä. Pakkasta oli ehkä 17 astetta.
Grand Sport 2022 ja säädettävillä iskareilla, kilsoja alle 7tkm. Takapäästä kuullu pehmeähköä kolinaa nimismiehen kiharoissa. Hattuhylly pois ja eikä mitään ylimääräisiä tavaroita takakontissa. Onko tietoa mistä toi kolkotus tulee?
Kristallipallo kertoo että iskareista, yläpäistä tahi vakaajan tangoista tai puslista. Mutta miksi arvuutella jos takuuta on vielä jäljellä? Ei sieltä marmoriltakaan välttämättä kyllä tietoa löydy, mutta osia vaihtamalla todennäköisesti jossain vaiheessa hiljenee.
Sama vika Rahikaisessa.
Outo pehmyttä kopinaa ilmaantunut sinne peräpähän.
Ei tarkempaa analyysiä tehty, mutta voisiko se kontin veltto pohjalevy siellä jotenkin väpättää tai ehkäpä pakoputki kannatuksessaan?
Tuulilasi vaihdosta pientä huomiota.
Tarvikelasia ei kannata ottaa ,jos on hud näyttö.
Ensimmäisessä vaihdossa oli tuo hudin täyttö vinossa ja siihen ei ole,kuin korkeussäätö
Alkuperäinen GM-lasi kannattaa vaatia suoraan vakuutuksesta.