Moikka.
Selailtuani viikoja eri treadejä, eikä oikein sopivaa löydy niin kyselen nyt suoraan.
Eli 2011 diesel neliveto Insignia 118kw ulisee ihan älyttömästi kylmänä 30-40km tuntinopeudessa. Joskus kovemmissakin, mutta kun yli 90 loppuu. Kun auto lämpenee ulina vähenee.
Useampi kyytiläinen sanoi että ääni kuluu oikealta edestä, joten laakerinvaihto. Ei auttanu.
Ääni ei muutu kun rattia heiluttaa. Eikä jarrua painamalla. Auton pitää liikkua että kuuluu mitään ulinaa, joten ei mikään remmi. Eikä näinollen laturi. Ääni voimistuu kun moottorijarruttaa just noissa 30-40km/h.
Ratin takaa en osaa sanoa mistä tulee ääni.
Joku ehdotti oikean puolen vetaria. Olisko kardaanin tukilaakereissa? Ei kai laatikosta? Sain ajan korjaamolle tutkittavaksi vasta viikon päästä, joten aattelin kysellä odotellessa....
Kimi
Ulinaa Insigniassa
- Lurttinen
- OCF Member 2018
- Viestit: 7430
- Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
- Paikkakunta: Tampere
- Jäsennumero: 1227
Re: Ulinaa Insigniassa
Onhan näihn kardaaneita vaihdettu parilla tonnilla.
Pelkkää laakeria ei tule vaan koko paketti.
Ota kardaani irti ja heitä lenkki?
Pelkkää laakeria ei tule vaan koko paketti.
Ota kardaani irti ja heitä lenkki?
prööt
Re: Ulinaa Insigniassa
Kääk
Elokuussa ostin Saka-autosta, ja otin jonkun vuoden takuu jutskan. Koski moottoria, vaihteistoa ja voimansiirtoa (ainakin niin muistelisin). Täytyy ruveta tonkimaan vanhoja sähköposteja...
Ensi viikolla auto nosturille ja tutkimaan...
Kiitti vastauksesta.
Kimi
Elokuussa ostin Saka-autosta, ja otin jonkun vuoden takuu jutskan. Koski moottoria, vaihteistoa ja voimansiirtoa (ainakin niin muistelisin). Täytyy ruveta tonkimaan vanhoja sähköposteja...
Ensi viikolla auto nosturille ja tutkimaan...
Kiitti vastauksesta.
Kimi
Re: Ulinaa Insigniassa
Jep.
Kardaani meni vaihtoon. Taaempi laakeri ihan loppu.
1500 euroon löyty takuukorjattu.
Kimi
Kardaani meni vaihtoon. Taaempi laakeri ihan loppu.
1500 euroon löyty takuukorjattu.
Kimi