C1 vectra ajonesto
C1 vectra ajonesto
C1 vectra näyttää vikakoodia ja joskus vaikea käynnistää ajoneston takia.Vikakoodi on ei tunnista avainta.Avaimen sisäpuolen hahlossa ei ole perinteistä ajoneston pientä osaa..Mitä hel.., Millanen ajonesto tuossa on..samankaltainenko kuin b mallissa?
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
- kadett90
- OCF Member 2024
- Viestit: 12645
- Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)
Re: C1 vectra ajonesto
Se ajoneston "siru" on integroituna siihen avaimen piirilevylle.
Re: C1 vectra ajonesto
Ajoneston "siru" eli transponderi on avaimen sisällä. Se ei tarvitse paristoa, jotka on vain kauko-ohjattua keskuslukitusta varten. Transponderi saa energiansa (sähkön) induktion avulla virtalukon käämistä.
Tähän käämitykseen oikeastaan liittyykin ajoittaiset ongelmat. Mikäli virtalukon käämiin on kertynyt likaa ja pölyä, se saattaa usein heikentää magneettivuon siirtymistä avaimen transponeriin. Tämä johtaa avaimen takkuiluun. Avaimen sisällä harvoin on vikaa, joka haittaa tällä tavalla.
Virtalukon ympärystän puhdistus niin, ettei tuossa kelassa ja sen ympärillä ole pölyä ym. kannattaa ensimmäisenä tehdä. Joskus kela on vaihdettava magnetoitumisen vuoksi.
Tuollainen tuli nyt ensimmäisenä mieleen tähän ongelmaan.
Tähän käämitykseen oikeastaan liittyykin ajoittaiset ongelmat. Mikäli virtalukon käämiin on kertynyt likaa ja pölyä, se saattaa usein heikentää magneettivuon siirtymistä avaimen transponeriin. Tämä johtaa avaimen takkuiluun. Avaimen sisällä harvoin on vikaa, joka haittaa tällä tavalla.
Virtalukon ympärystän puhdistus niin, ettei tuossa kelassa ja sen ympärillä ole pölyä ym. kannattaa ensimmäisenä tehdä. Joskus kela on vaihdettava magnetoitumisen vuoksi.
Tuollainen tuli nyt ensimmäisenä mieleen tähän ongelmaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: C1 vectra ajonesto
Ei. Transponderiksi kutsutaan varsinaista koodin lähetintä. Joten se on avaimessa.Rookeri kirjoitti:Eikö se transponderi nimenomaan ole virtalukon ympärillä "vastaanottimena" ja siru piirilevyllä "lähettäjänä"?
Koko tapahtuma on kaksiosainen. Energian siirto ja signaalin (koodin) siirto.
Avaimessa olevan sirun (transponderin) pitää jostain saada itselleen energiaa eli sähköä toimiakseen. Sen se saa virtalukon ympärillä olevasta käämistä. Tällöin sähkö siirtyy muuntajan tavoin käämistä toiseen. Virtalukon käämi toimii ensiökääminä, joten se siirtää energiaa avaimeen.
Avaimen siru herää "henkiin" ja lähettää vastavuoroisesti toisen suuntaan oman tallennetun koodinsa virtalukkoon päin. Sekin siirtyy käämien avulla, mutta päinvastaiseen suuntaan kuin energian siirto.
http://www.autonavain.fi/ajonesto-tekniikka.php
Mutta palatakseni itse ongelmaan....
Kun virtalukon käämi ei toimi riittävän hyvin, ei avain saa riittävästi energiaa, jotta siru aktivoituisi. Magneettivuo on heikentynyt. Syynä voi olla virtalukon käämin magneettisten ominaisuuksien muuttuminen, joko pysyvästi tai tilapäisesti esim. pölyn sitomat epäpuhtaudet.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
- ooppeli666
- 'Senator'
- Viestit: 629
- Liittynyt: 24 Touko 2009, 14:21
- Paikkakunta: Ylä-pirkanmaa
Re: C1 vectra ajonesto
Mulla kans tekee tota ajonesto vikaa mut todella harvoin ja välillä ku käynnistää nii käy hetken ja sammuu ja sit käynnistää uudelleen nii toimii ,mutta silloin ei anna mitään koodeja. Tekee molemmilla avaimilla samaa. Tänää katoin koodit ku sytty se lukon kuva.
Insignia sports tourer a20dth
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
Astra h z18xe
Vectra c z18xe
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13559
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: C1 vectra ajonesto
Ensin kokeilee ohjelmoida kolmannen avaimen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.