V6 koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Lindemann
'Senator'
'Senator'
Viestit: 817
Liittynyt: 27 Marras 2008, 19:41
Paikkakunta: Loppi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Lindemann »

Wesku79 kirjoitti: 10 Kesä 2024, 18:09 No ei kyllä ole erityisen miellyttävä ominaisuus tuo vikakoodi. Onkohan tuossa merkitystä, että mikä on ECUn ident koodi? Sinulla ilmeisesti KC, jos sigun mukaisesti vm -97? Elikkä liittyköhän tuo vain immoon tai SAI-systeemiin jotenkin?
Kyllä, KC-ecu käytössä. Siinä samalla kun ihmettelin niitä puuttuvia pinnejä niin otin auki myös jostain haalimani vanhan C25XE:n ecun ilman ajonestoa ja siellä oli kyllä sama määrä pinnejä.
Käytännössä en ole vielä itse testannut että sytyttääkö vikavalon jos ihmettelee virrat päällä. Ihan myyjän puheen pohjalta huutelen täällä :D
Opel Calibra V6-Auto -97 Last edition Nro.526
Manta A -71 20SE
Vectra C GTS -03 Z22SE
Opel GT -09 Z20NHH
Avatar
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3624
Liittynyt: 15 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Raahe

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Pinnien määrän ei pitäisi tuohon asiaan vaikuttaa. Datapinnit on samoissa kohdissa tuossa lyhyemmässäkin. Alkuperäisessä 32-pinnisessä ylimääräiset pinnit on vain ohjelmointia varten eikä ecu niitä lue. Jotenkin näin se meni. Joskus olen nähnyt selityksenkin pinnikarttoineen, mutta tiedot on hävinneet bittiavaruuteen.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
@@po
OCF Member 2016
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Marras 2009, 20:46
Paikkakunta: Kausala

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja @@po »

Se koodi tulee sinne siitä kun niitä ecu arvoja on muutettu, ns checksum error

Eli kun sen käynnistää sillee heti, eikä anna virtojen olla päällä hetkeä niin se katkasee/ohittaa sen toiminnon ja näin se ei sitä vikakoodia anna.
Vectra A V6 1995
Omega b x 6 kpl
Volvo 740 1988 2.0 16v
"Ja joku viistoist muuta raatoo"
Järkiliitto?
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2014, 00:24

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Järkiliitto? »

Tuli siivottua hyllyjä ja sieltähän löyty vielä yksi mäntäsarja. Eli x30xe koneeseen M3 bemun männät, kevyet ja käsittänyt että ovat ahtaneet noita vakiona noin 500 hp tehoille.
Mäntä eroaa opelin mäntään sillä että tapista männän laelle korkeus 39.5 kun opelissa se on 39.
Itsellä otettu kansista ja lohkosta reilusti pois niin männän lakea on hiukan koneistettu ja puristus on noin 12.3. Voi olla et vakiolohkolla/kannella käy suoraan. Joutuu mittaa/tarkastaa.
Männänrenkaat kannattaa uusia samalla ja tappi tarkastaa.Jos kiinnostusta niin voi olla yhteydessä.
Myös neljä läppärunkoa oli ylimääräisenä.

Itsellä oma kone menee kohta Lahden kansityöhön niin laitetaan siihen 3.2 kampiakseli ja hiotaan se h-profiileille sopivaksi millä saadaan iskua lisää mahd. paljon.

Sitten jää myöhemmälle evo2 versiolle vielä poraus ja wisecot noin 14 puristuksilla.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1537
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: V6 koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Missä M3:ssa on tuollainen puristuskorkeus? Kutoskoneissa on jotain 30-32mm pintaan.
Vastaa Viestiin