Astra K
Re: Astra K
Kiitos vielä infosta, kävin sopimassa kaupat paikallisesta 150 pollen astrasta sitten kuitenkin. Pitäisi olla vanha vauhtipyörä yms...
Re: Astra K
Astra K lähtee ja vaihtuu L:ään loppuviikosta. Käteen jäi koiraverkko ja Thulen konttiin kiinnitettävä pyöräteline.
Jos kiinnostelee, niin tori.fi:stä löytyy (Jyväskylästä).
Tyytyväinen kyllä olin K:n kyytiin. Mitään suurempaa remppaa ei tässä noin neljän-viiden vuoden aikana tullut vastaan. Saapa nähdä, kuinka Stellantiksen tekeleen kanssa käy. Otin tosin liisarina, joten pääomaa ei tuossa ole kiinni.
Jos kiinnostelee, niin tori.fi:stä löytyy (Jyväskylästä).
Tyytyväinen kyllä olin K:n kyytiin. Mitään suurempaa remppaa ei tässä noin neljän-viiden vuoden aikana tullut vastaan. Saapa nähdä, kuinka Stellantiksen tekeleen kanssa käy. Otin tosin liisarina, joten pääomaa ei tuossa ole kiinni.
Re: Astra K
Etpuskurin kiinike my-16 ponnahtanut irti lokasuojan yläosan kiinikeestä ei vissin muu auta kun puskurin irroitus.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Re: Astra K
Joo raottaa sen verran irti et saa kiinnikkeen paikallee.
-
- 'Kadett'
- Viestit: 42
- Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29
Re: Astra K
https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Re: Astra K
GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.ZeusMass69 kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.
Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra K
Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.Nible kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 18:03GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.ZeusMass69 kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.
Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Re: Astra K
Pirun taloudellinen yhdistelmä ainakin töpöperässä. Leppoisassa matka-ajossa pääsee helpohkosti 4.x kulutuksiin.ZeusMass69 kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 16:07 Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
Ajotietokoneen väittämän mukaan pitkän ajan keskiarvo 5,3.
Rouvan autossa on ollut uudesta saakka kaikenlaista pientä juurikin moottoriin ja voimansiirtoon liittyen:
- Moottori tuntuu "katkovan" matalilla nopeuksilla vakkarilla. Kaikenlaista vaihdettiin ja päivitettiin = ominaisuus.
- Kytkin sohlasi. Sylinteri vaihdettiin jonkin kamppanjan mukana. Sohlasi lisää myöhemmin. Ei suostunut irroittamaan kunnolla varsinkin risteys tai parkkkipaikkaryömittelyn jälkeen. Lopulta meni sylinteri ja varmuuden vuoksi vielä poljinpaketti vaihtoon.
- Tuli muutaman kerran "aliahto" tjsp. vikailmoitus ja vikavalo. Ensin jokin päivitys softiin ja lopulta vaihtoivat koko ahtimen. Ilmeisesti VNT siivet jumitti.
Onneksi tuli otettua 5v takuulla, joten ylimääräisiä kuluja ei sinänsä ole juuri tullut ja nyt viimeiset ~15tkm mennyt ongelmitta (nyt 76).
Oikein hyvä auto ajaa alustaltaan ja ohjaukseltaan. Moottorin ja kytkimen yhteispeli on hieman kulmikasta ja ryntäilevää ykkösellä.
Moottori vetää mielestäni oikein hyvin ja riittävästi koriin.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Re: Astra K
https://www.trailblazertalk.com/threads ... specs.269/rsv kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 20:44Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.Nible kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 18:03GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.ZeusMass69 kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.
Öljyssä uiva hihna tuossakin.
The engine has two camshafts, one for the intake valves and another one for the exhaust valves. The camshafts are driven using a timing chain on the 1.3T or a timing belt-in-oil on the 1.2T. Both the timing chain and the timing belt have a change interval of 150,000 miles (240,000 km) or 15 years.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
Re: Astra K
Ymmärtääkseni näissä GM 1.2 "märkähihnoissa" ei ole juurikaan ollut ongelmia.
1.2sorsa voinee toki jotain kommentoida.
Tosin kuin PSA 1.2, joka näennäisestä yhtäläisyydestään huolimatta on kuitenkin täysin eri kone.
https://huutokaupat.com/kohde/4943125/o ... anual-2021
Laakerivikainen 1.2 myynnissä. Liekö yksilövika, vaiko 42tkm öljynvaihtovälin seurausta, vaiko yleisempikin ongelma. Vaikea sanoa.
1.2sorsa voinee toki jotain kommentoida.
Tosin kuin PSA 1.2, joka näennäisestä yhtäläisyydestään huolimatta on kuitenkin täysin eri kone.
https://huutokaupat.com/kohde/4943125/o ... anual-2021
Laakerivikainen 1.2 myynnissä. Liekö yksilövika, vaiko 42tkm öljynvaihtovälin seurausta, vaiko yleisempikin ongelma. Vaikea sanoa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra K
Ratista alkaa ompeleet ratketa. Mitkään päällysteet eivät tule lämmityksen ja ulkonäön takia kysymykseen ja autoa on tarkoitus pitää vielä pitkään, joten kokonaan uutta rattia tai vanhan uudelleenverhoilua se vaatisi. Käytetyt ratit ei oikein innosta, jollei todella halvalla saa vähän ajettua.
Miten menee hinta verhoilun ja uuden ratin välillä? Tekeekö verhoiluja edes kukaan Suomessa. Joku kehuttu englantilainen paikka on, mutta Brexit tekee hankalaksi sen kanssa asioinnin.
Miten menee hinta verhoilun ja uuden ratin välillä? Tekeekö verhoiluja edes kukaan Suomessa. Joku kehuttu englantilainen paikka on, mutta Brexit tekee hankalaksi sen kanssa asioinnin.
Re: Astra K
https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... turbo+farm
27tkm ajettu ratti. Tuon vähempi ajettuja alkaa olla hankala löytää, ainakin ensimmäisistä vuosimalleista.
150€
Pieni ommelpako kyllä tuossakin vasemman peukalon kohdalla jos näen oikein.
27tkm ajettu ratti. Tuon vähempi ajettuja alkaa olla hankala löytää, ainakin ensimmäisistä vuosimalleista.
150€
Pieni ommelpako kyllä tuossakin vasemman peukalon kohdalla jos näen oikein.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.
Nyt vähän muitakin..
Nyt vähän muitakin..
Re: Astra K
Ja jostain luin jonkun päällystyttäneen vanhan ratin 200 eurolla, ja sai vielä juuri sellaisen kuin halusi. Oli tosin briteista ennen brexittiä, joten nykyään kustantanee hieman enemmän. En näe hirveästi järkeä hankkia kulunutta käytettyä tuohon hintaan.ascona_c kirjoitti: ↑21 Elo 2024, 08:13 https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... turbo+farm
27tkm ajettu ratti. Tuon vähempi ajettuja alkaa olla hankala löytää, ainakin ensimmäisistä vuosimalleista.
150€
Pieni ommelpako kyllä tuossakin vasemman peukalon kohdalla jos näen oikein.
Re: Astra K
On ketju ja ei tosiaan ole loppuun asti GM autokaan. Jarrut on isoin ensikatsastuksen hylkysyy ja ne on kyllä ranskasta pullaa. Jarrulevyt ne meni minullakin entiseksi ensin kun takajarrut jumitti. Ajossa ei huomannut eroa mutta näin vaan oli. Tosin ensikatsin yli pääsin mutta vain puolella vuodella.rsv kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 20:44Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.Nible kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 18:03GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.ZeusMass69 kirjoitti: ↑19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998
Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.
Öljyssä uiva hihna tuossakin.