Astra K

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
korvaoo
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 03 Loka 2020, 20:43

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja korvaoo »

Kiitos vielä infosta, kävin sopimassa kaupat paikallisesta 150 pollen astrasta sitten kuitenkin. Pitäisi olla vanha vauhtipyörä yms...😊
Sasseli_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 83
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 19:11

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Sasseli_ »

Astra K lähtee ja vaihtuu L:ään loppuviikosta. Käteen jäi koiraverkko ja Thulen konttiin kiinnitettävä pyöräteline.

Jos kiinnostelee, niin tori.fi:stä löytyy (Jyväskylästä).

Tyytyväinen kyllä olin K:n kyytiin. Mitään suurempaa remppaa ei tässä noin neljän-viiden vuoden aikana tullut vastaan. Saapa nähdä, kuinka Stellantiksen tekeleen kanssa käy. Otin tosin liisarina, joten pääomaa ei tuossa ole kiinni.
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

Etpuskurin kiinike my-16 ponnahtanut irti lokasuojan yläosan kiinikeestä ei vissin muu auta kun puskurin irroitus.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
jj-60
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 57
Liittynyt: 19 Helmi 2018, 19:09

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jj-60 »

jj-60 kirjoitti: 11 Elo 2024, 19:21 Etpuskurin kiinike my-16 ponnahtanut irti lokasuojan yläosan kiinikeestä ei vissin muu auta kuin puskurin irroitus.
Vactra B 1.6 5D
Meriva 1.8 Aut
Vectra C 1.8 Caravan
Corsa E 1.0 Cosmo
Avatar
jarkkis
OCF Member 2021
Viestit: 12758
Liittynyt: 27 Heinä 2008, 20:06
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Joo raottaa sen verran irti et saa kiinnikkeen paikallee.
ZeusMass69
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 42
Liittynyt: 19 Helmi 2020, 19:29

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ZeusMass69 »

https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998

Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
Opel Astra Sports Tourer 1,4 AT -18
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1447
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Nible »

ZeusMass69 kirjoitti: 19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998

Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.

K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.

Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
rsv
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Tammi 2023, 12:08

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja rsv »

Nible kirjoitti: 19 Elo 2024, 18:03
ZeusMass69 kirjoitti: 19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998

Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.

K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.

Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.
Avatar
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2145
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

ZeusMass69 kirjoitti: 19 Elo 2024, 16:07 Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
Pirun taloudellinen yhdistelmä ainakin töpöperässä. Leppoisassa matka-ajossa pääsee helpohkosti 4.x kulutuksiin.
Ajotietokoneen väittämän mukaan pitkän ajan keskiarvo 5,3.

Rouvan autossa on ollut uudesta saakka kaikenlaista pientä juurikin moottoriin ja voimansiirtoon liittyen:
- Moottori tuntuu "katkovan" matalilla nopeuksilla vakkarilla. Kaikenlaista vaihdettiin ja päivitettiin = ominaisuus.
- Kytkin sohlasi. Sylinteri vaihdettiin jonkin kamppanjan mukana. Sohlasi lisää myöhemmin. Ei suostunut irroittamaan kunnolla varsinkin risteys tai parkkkipaikkaryömittelyn jälkeen. Lopulta meni sylinteri ja varmuuden vuoksi vielä poljinpaketti vaihtoon.
- Tuli muutaman kerran "aliahto" tjsp. vikailmoitus ja vikavalo. Ensin jokin päivitys softiin ja lopulta vaihtoivat koko ahtimen. Ilmeisesti VNT siivet jumitti.

Onneksi tuli otettua 5v takuulla, joten ylimääräisiä kuluja ei sinänsä ole juuri tullut ja nyt viimeiset ~15tkm mennyt ongelmitta (nyt 76).

Oikein hyvä auto ajaa alustaltaan ja ohjaukseltaan. Moottorin ja kytkimen yhteispeli on hieman kulmikasta ja ryntäilevää ykkösellä.
Moottori vetää mielestäni oikein hyvin ja riittävästi koriin.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Nible
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1447
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:11
Paikkakunta: Imatra

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja Nible »

rsv kirjoitti: 19 Elo 2024, 20:44
Nible kirjoitti: 19 Elo 2024, 18:03
ZeusMass69 kirjoitti: 19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998

Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.

K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.

Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.
https://www.trailblazertalk.com/threads ... specs.269/

The engine has two camshafts, one for the intake valves and another one for the exhaust valves. The camshafts are driven using a timing chain on the 1.3T or a timing belt-in-oil on the 1.2T. Both the timing chain and the timing belt have a change interval of 150,000 miles (240,000 km) or 15 years.
Grandland X PHEV Executive 300 Turbo A8 AWD MY20
Ex. Astra Sports Tourer Innovation 1.4T MY17.5, Ex. Astra Sports Tourer Sport 1.4T MY15.5, Ex. Astra Enjoy 1.4T MY13.5
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9439
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ymmärtääkseni näissä GM 1.2 "märkähihnoissa" ei ole juurikaan ollut ongelmia.

1.2sorsa voinee toki jotain kommentoida.

Tosin kuin PSA 1.2, joka näennäisestä yhtäläisyydestään huolimatta on kuitenkin täysin eri kone.



https://huutokaupat.com/kohde/4943125/o ... anual-2021

Laakerivikainen 1.2 myynnissä. Liekö yksilövika, vaiko 42tkm öljynvaihtovälin seurausta, vaiko yleisempikin ongelma. Vaikea sanoa.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

Ratista alkaa ompeleet ratketa. Mitkään päällysteet eivät tule lämmityksen ja ulkonäön takia kysymykseen ja autoa on tarkoitus pitää vielä pitkään, joten kokonaan uutta rattia tai vanhan uudelleenverhoilua se vaatisi. Käytetyt ratit ei oikein innosta, jollei todella halvalla saa vähän ajettua.

Miten menee hinta verhoilun ja uuden ratin välillä? Tekeekö verhoiluja edes kukaan Suomessa. Joku kehuttu englantilainen paikka on, mutta Brexit tekee hankalaksi sen kanssa asioinnin.
ascona_c
OCF Member 2020
Viestit: 9439
Liittynyt: 05 Helmi 2004, 02:00

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... turbo+farm

27tkm ajettu ratti. Tuon vähempi ajettuja alkaa olla hankala löytää, ainakin ensimmäisistä vuosimalleista.

150€

Pieni ommelpako kyllä tuossakin vasemman peukalon kohdalla jos näen oikein.
Perheen ex-Opelit 1990-2023 49kpl + 1.6milj.km.

Nyt vähän muitakin..
JKAVS
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 08 Heinä 2013, 13:57

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja JKAVS »

ascona_c kirjoitti: 21 Elo 2024, 08:13 https://www.autopurkaamot.com/naytaosa. ... turbo+farm

27tkm ajettu ratti. Tuon vähempi ajettuja alkaa olla hankala löytää, ainakin ensimmäisistä vuosimalleista.

150€

Pieni ommelpako kyllä tuossakin vasemman peukalon kohdalla jos näen oikein.
Ja jostain luin jonkun päällystyttäneen vanhan ratin 200 eurolla, ja sai vielä juuri sellaisen kuin halusi. Oli tosin briteista ennen brexittiä, joten nykyään kustantanee hieman enemmän. En näe hirveästi järkeä hankkia kulunutta käytettyä tuohon hintaan.
ics
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Syys 2018, 18:49

Re: Astra K

Viesti Kirjoittaja ics »

rsv kirjoitti: 19 Elo 2024, 20:44
Nible kirjoitti: 19 Elo 2024, 18:03
ZeusMass69 kirjoitti: 19 Elo 2024, 16:07 https://www.nettiauto.com/opel/astra/14495998

Mikä moottori tässä on, Opelin oma vai ranskalainen ? Ketjulla vai hihnalla ? Onko yleensä hyvä yhdistelmä manuaalilaatikko ja tämä moottori ? Kannattaako GM:n versio 1,4-litrainen automaatti vaihtaa tällaiseen ..? Kiitoksia jo etukäteen tietäjille!
GM:n moottori, suoraan Meksikosta. Tosin Opel ehtinyt myös osallistua sen suunnitteluun.

K astra ollut loppuunsa asti täysin GM auto, vaikka se Opelin tekemä onkin.

Öljyssä uiva hihna tuossakin.
Eikös näissä gm moottoreissa ole jakoketju.
On ketju ja ei tosiaan ole loppuun asti GM autokaan. Jarrut on isoin ensikatsastuksen hylkysyy ja ne on kyllä ranskasta pullaa. Jarrulevyt ne meni minullakin entiseksi ensin kun takajarrut jumitti. Ajossa ei huomannut eroa mutta näin vaan oli. Tosin ensikatsin yli pääsin mutta vain puolella vuodella.
Vastaa Viestiin