Ecotecci kirjoitti: ↑11 Maalis 2025, 16:29
Mistähän johtuu Astran 1.4t-moottorin säksättävä/naputtava ääni, joka paikantuu edestäpäin katsottuna moottorin oikealle puolelle eli vaihteiston puolelle ja suurimmin ääni kuuluu sisätiloihin? Moottori kuulostaa sisälle aivan dieseliltä, koska kierrosten mukaan nouseva rallattava ääni kantautuu sisälle. Moottori sinällään käy ihan nätisti.
Tarkista öljymäärä ja käänny korjaamon puoleen.
Voit myös ottaa videon ja linkata tänne esim youtuben kautta
Tuossa videossa kuuluu samantyyppinen ääni, tuommoinen kumea naputtava/rallattava ääni taustalla.
Linkki:
Jostain lukenut, että olisi jokseenkin normaalia eli ääni tulisi polttoaineensyötöstä, pumppu tms. Oliko näissä naputtavia evap-venttileitä?
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Mikä kone?
Oliko terãs- vai kevytmetallisilppua?
Muutama ruokalusikallinen kuulostaa kyllä isolta määrältä jos kone ei pidä mitään ylimääräistä ääntä.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Täystuhoa odotellessa...
Näinköhän näissä tulee myyjäliike vastaan. Vuoden 2017 astra täydellisellä huoltokirjalla, ite vaihdellu vielä tihennetysti öljyt.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Täystuhoa odotellessa...
Näinköhän näissä tulee myyjäliike vastaan. Vuoden 2017 astra täydellisellä huoltokirjalla, ite vaihdellu vielä tihennetysti öljyt.
Nää on vaikeita asioita, johon vaikuttaa moni asia. Koska olet auton ostanut? Aikoinaan Opelilla oli kai aika hyvä Goodwill, mutta nykyään uuden omistajan ja maahantuojan kanssa voi olla vaikeeta. Tietenkin puhutaan jo vanhasta autosta, mutta virhevastuuseen voi vedota, jos tuore ostos ja muutenkin.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Täystuhoa odotellessa...
Näinköhän näissä tulee myyjäliike vastaan. Vuoden 2017 astra täydellisellä huoltokirjalla, ite vaihdellu vielä tihennetysti öljyt.
Nää on vaikeita asioita, johon vaikuttaa moni asia. Koska olet auton ostanut? Aikoinaan Opelilla oli kai aika hyvä Goodwill, mutta nykyään uuden omistajan ja maahantuojan kanssa voi olla vaikeeta. Tietenkin puhutaan jo vanhasta autosta, mutta virhevastuuseen voi vedota, jos tuore ostos ja muutenkin.
Mikä moottori on kyseessä?
1.4 turbo 150 hv. 2017 uutena ostettu ja säntillisesti huollettu
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 02:16
Mitäs mieltä arvon raati on sellasesta asiasta kun metallisilppu öljyn seassa? Vaihtelin tossa muutama viikko takaperin öljyt ja noin muutama ruokalusikallinen metallisilppua tuli sihtiin. Kone käy ja kukkuu ja vetelee ihan vanhaan malliin. Onkohan edessä kohta isompaa remonttia. Mittarissa 170K.
Toistamiseen kysymys, oliko terãs- vai kevytmetallisilppua?
Voi sitten arvailla mistä se on lähtöisin.
Alumiinin silpulta näytti, magneettia ei ollu mukana ja sen verta kiire oli hallista ulos etten jääny kuvailemaan. Pitänee käydä vaihtelemassa vielä uusiks ja kattoa tulooko lisää ja ajaa sitte vaan paaliin koko laitos kun kone leipoo kiinni. Muutenhan tuo on ollu todella huoleton laite.
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 16:49
Alumiinin silpulta näytti, magneettia ei ollu mukana ja sen verta kiire oli hallista ulos etten jääny kuvailemaan. Pitänee käydä vaihtelemassa vielä uusiks ja kattoa tulooko lisää ja ajaa sitte vaan paaliin koko laitos kun kone leipoo kiinni. Muutenhan tuo on ollu todella huoleton laite.
Voikohan tuota määrää alumiinia tulla muuta kuin männistä
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 16:49
Alumiinin silpulta näytti, magneettia ei ollu mukana ja sen verta kiire oli hallista ulos etten jääny kuvailemaan. Pitänee käydä vaihtelemassa vielä uusiks ja kattoa tulooko lisää ja ajaa sitte vaan paaliin koko laitos kun kone leipoo kiinni. Muutenhan tuo on ollu todella huoleton laite.
Voikohan tuota määrää alumiinia tulla muuta kuin männistä
Männistä jos tulisi niin puristuksissa voisi olla vikaa ja huomata jo ajossakin.
Nokkalinjat on myös alumiinia jos olisi voiteluongelmaa
Jakopään kotelot ja lohko on alumiinia jos olisi jakopäällä jotain ongelmaa mutta sekin kuuluisi.
Ei kannata panikoida yhden auton vuoksi minkä öljyistä ei olla kuvaakaan nähty
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Pepepa kirjoitti: ↑16 Maalis 2025, 16:49
Alumiinin silpulta näytti, magneettia ei ollu mukana ja sen verta kiire oli hallista ulos etten jääny kuvailemaan. Pitänee käydä vaihtelemassa vielä uusiks ja kattoa tulooko lisää ja ajaa sitte vaan paaliin koko laitos kun kone leipoo kiinni. Muutenhan tuo on ollu todella huoleton laite.
Voikohan tuota määrää alumiinia tulla muuta kuin männistä
Männistä jos tulisi niin puristuksissa voisi olla vikaa ja huomata jo ajossakin.
Nokkalinjat on myös alumiinia jos olisi voiteluongelmaa
Jakopään kotelot ja lohko on alumiinia jos olisi jakopäällä jotain ongelmaa mutta sekin kuuluisi.
Ei kannata panikoida yhden auton vuoksi minkä öljyistä ei olla kuvaakaan nähty
Voisko jakoketju raapia metallia irti. Ainakin 1.6 dcti:ssä on ilmeisesti öljynpainekiristeinen jakoketju ja startissa se voi kai olla hiukan löysällä ennenkuin öljynpaineet nousee. Toki huonoa auunnittelua tuollainen on.
Nettiautossa on myynnissä 2016 1.4T farkku, jolla on rullattu kunnioitettavat 400 tkm, jos tiedot pitää paikkansa. Myynti-ilmoituksessa puhutaan säännöllisestä huoltamisesta eikä mainita mistään erikoisista korjauksistakaan. Kyllähän K malli on ollut paljon luotettavampi kuin edeltäjä J. Itsellä on ollut kumpikin 1.4t tekniikalla, ja omatkin kokemukset puoltaa tätä.