Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
fillarin etupyörää koitin viritellä paikoilleen ja siitä laakeri pamahti oitis paskaksi, ei kestäny vääntöä ku koitin moottoria kuljettaa kärryn päällä.
Mutta kiitos vinkeistä, täytyykin katsoa jos ravikärryn pyörä sattuis tuohon, sen luulisi kestävän
Mutta kiitos vinkeistä, täytyykin katsoa jos ravikärryn pyörä sattuis tuohon, sen luulisi kestävän
92 fastra caravan C20NE
Puuilossa on ainakin, itse ostin joskus kauan sitten paikallisesta fillarinkorjaus liikkeestä.
https://www.puuilo.fi/farmari-maitokarr ... NTQyMTQ4OA..
GSI-The Real Thing & ST wagon
Puuilossa on tosiaan ravikärryn renkaita! Hyvä kun muistit!
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Jep, tossa maitokärryssä vaan etuhaarukan koko isompi, niin siihen pitäis hitsutella kapeempi haarukka ja sit toivoo et toi pyörä kestää.Arg! kirjoitti: 30 Loka 2024, 13:28 Puuilossa on ainakin, itse ostin joskus kauan sitten paikallisesta fillarinkorjaus liikkeestä.
92 fastra caravan C20NE
Juu noita maitokärryjä on montaa versiota, miten kävisikö esim pappa tunan etupyörä ?
80luvulla niitä näki mopon eturenkaalla varustettuna.
Tuleeko radiokanavilla yhtäaikaa mainokset vai pukkaako ne automaattisesti mainokset ekaksi kun vaihtaa kanavaa
Tulee heti vaihdettua kanavaa kun mainokset alkaa.

- JNN
- OCF Tapahtumavastaava
- Jäsennumero: 3208
Kai ne on ajoitettu niinkuin tv-mainontakin, ettei pääse naapuriin karkuun kesken myrkytyksen.
"Auto on kuin tyttöystävä, mutta siihen käytetään enemmän aikaa ja rahaa"
- Motonetisti
- OCF Member
Löytypä hyvä ketju tämmöselle kyssärille...
Eli onko kukaan koskaan miettiny kauanko tollanen 2k akryylihinkkaävri tai 2k epoksi purkki säilyy varastoituna? Maalivalmistaja lupailee vaan yhtä vuotta, mutta esimerkiksi itse olen käyttänyt muistaakseni jopa pari vuotta vanhaa pohjamaalia, purkkia jota avattu ja suljettu kahtena aiempana kesänä, eikä ole maali kiehunut tai korkannut. On nimittäin jäänyt tähteelle päältä litra 2k hiontaväriä ja talvi-autoa pitäisi maalailla, niin mietin vieläkö tollasta uskaltaa ruiskuttaa? Nythän maalipurkilla olisi ikää yli jo 3 vuotta, mutta ei viitsisi suotta heittää menemään.
Oon tähän asti valehdellu itselleni, että jos maali vaan sekoittuu normaalisti kovetteen kanssa ja notkistuu/ei oo paakkuinen, niin good to go, mutta onko muita näkemyksiä?
Laskeskelin että selviäsin vaan lakan ja värimassan ostolla, sikäli vielä hyöyntäisin vanhoja pohjamaaleja

Oon tähän asti valehdellu itselleni, että jos maali vaan sekoittuu normaalisti kovetteen kanssa ja notkistuu/ei oo paakkuinen, niin good to go, mutta onko muita näkemyksiä?
Laskeskelin että selviäsin vaan lakan ja värimassan ostolla, sikäli vielä hyöyntäisin vanhoja pohjamaaleja

"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
-
- OCF Member 2024
Kovete ei kestä kuin vuoden vaikka kuinka pitäisi sisällä tasalämmössä tai kellarissa…….Motonetisti kirjoitti: 03 Touko 2025, 19:34 Löytypä hyvä ketju tämmöselle kyssärille...Eli onko kukaan koskaan miettiny kauanko tollanen 2k akryylihinkkaävri tai 2k epoksi purkki säilyy varastoituna? Maalivalmistaja lupailee vaan yhtä vuotta, mutta esimerkiksi itse olen käyttänyt muistaakseni jopa pari vuotta vanhaa pohjamaalia, purkkia jota avattu ja suljettu kahtena aiempana kesänä, eikä ole maali kiehunut tai korkannut. On nimittäin jäänyt tähteelle päältä litra 2k hiontaväriä ja talvi-autoa pitäisi maalailla, niin mietin vieläkö tollasta uskaltaa ruiskuttaa? Nythän maalipurkilla olisi ikää yli jo 3 vuotta, mutta ei viitsisi suotta heittää menemään.
Laskeskelin että selviäsin vaan lakan ja värimassan ostolla, sikäli vielä hyöyntäisin vanhoja pohjamaaleja![]()
Epoksia olen käyttänyt parivuotta vanhaakin ja ostanut vain uuden kovetteen. Toki käyttö oli auton pohjaan
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
- Motonetisti
- OCF Member
Voi olla että joudun itsekin hommaamaan uuden kierroksen myös pohjamaaleja, mutta silti ihan purematta en nielisi tuota vuoden säilymis ikkunaa, en edes sille kovetteelle1,2sorsa kirjoitti: 03 Touko 2025, 20:29Kovete ei kestä kuin vuoden vaikka kuinka pitäisi sisällä tasalämmössä tai kellarissa…….Motonetisti kirjoitti: 03 Touko 2025, 19:34 Löytypä hyvä ketju tämmöselle kyssärille...Eli onko kukaan koskaan miettiny kauanko tollanen 2k akryylihinkkaävri tai 2k epoksi purkki säilyy varastoituna? Maalivalmistaja lupailee vaan yhtä vuotta, mutta esimerkiksi itse olen käyttänyt muistaakseni jopa pari vuotta vanhaa pohjamaalia, purkkia jota avattu ja suljettu kahtena aiempana kesänä, eikä ole maali kiehunut tai korkannut. On nimittäin jäänyt tähteelle päältä litra 2k hiontaväriä ja talvi-autoa pitäisi maalailla, niin mietin vieläkö tollasta uskaltaa ruiskuttaa? Nythän maalipurkilla olisi ikää yli jo 3 vuotta, mutta ei viitsisi suotta heittää menemään.
Laskeskelin että selviäsin vaan lakan ja värimassan ostolla, sikäli vielä hyöyntäisin vanhoja pohjamaaleja![]()
Epoksia olen käyttänyt parivuotta vanhaakin ja ostanut vain uuden kovetteen. Toki käyttö oli auton pohjaan

Tiedän kyllä mitä maalivalmistaja ilmoittaa, mutta siinähän saattaa olla pientä ylivarovaisuutta. Esimerkiksi hiontavärien kovetteetkin olleet silmämääräisesti ihan kunnossa vaikka yli vuoden vanhaa, toki noissa on kierrekorkki putelissa, jolloin ei pääse ilman tai kosteuden kanssa tekemisiin.
Missään vaan ei puhuta niistä konkreettisista ongelmista vanhoilla kamoilla maalatessa, ilmotetaan vaan tuo aika ikkuna.
"Hard at it, homebuilts are the fastest cars"
-
- OCF Member 2024
Mulla on kovettunut lakan kovete puuroksi ja epoksin kovete vaihtanut väriä osittain. Epoksin kovete toimi mutta vaati aikaa ja sekoituksen ensin. Noi vanhat on hyviä läträtä johonkin vähemmän merkitykselliseen kohteeseen
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
- Juutas
- OCF Member
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Me maalattiin joskus Isuzu Bellett -68 mustalla Miranolilla lantrattuna 99 oktaaniseen bensaan. Edelleen kiiltää ja ruoste ei oo pukannu läpi mistään. Kysymys kuuluu et parista kohtaa kolhattu kaaria ni millä vitulla ne maalais et tulis yhtä kova pinta ja suunnilleen sama jälki ku oli? Enää ei löydy mustaa Miranolia mistään ja 99 lyijybensakin aika saakelin vaikeaa löytää... xD
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Kyllä Miranolia saa edelleen
- Juutas
- OCF Member
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Ai perkele, ei oo osunut silmään täällä perämettässä. Tarttee kysyä tosta paremmin. Sokeana hyvä vetää kaupoissa... Kiitti!
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"