Siperian susi kirjoitti: 29 Loka 2020, 22:00
Pystyykö EDS-ipf virityspalikkaa käyttämään useammassa autossa vai onko se autokohtainen? Jäis kohta ylimääräiseksi..
Kiinnostaa jos jäämässä jouten ja voi käyttää
Astra G Turbo Cabriolet -03
Vectra C CDTI -08
Zafira B EcoFlex CDTI -11
Saab 9-5 "2.0t" Biopower -02
EDS:n palikkaa voi käyttää, mutta kartat sidottu VIN:iin. Näin ainakin aiemmin, enkä näe syytä minkä takia EDS olisi käynyt tuhoamaan omaa bisnestä. Jos palikan saa parilla kympillä niin kannattaa, muutoin ei järkeä.
JukeN kirjoitti: 06 Marras 2020, 09:58
EDS:n palikkaa voi käyttää, mutta kartat sidottu VIN:iin. Näin ainakin aiemmin, enkä näe syytä minkä takia EDS olisi käynyt tuhoamaan omaa bisnestä. Jos palikan saa parilla kympillä niin kannattaa, muutoin ei järkeä.
Pitää paikkansa. Kartat on ostettava aina erikseen, mutta laitteen hinta EDS:llä on 146€, joten 20€ on hivenen alakanttiin.. Kartat voi ostaa myös laitteen sarjanumerolla.
Siperian susi kirjoitti: 29 Loka 2020, 22:00
Pystyykö EDS-ipf virityspalikkaa käyttämään useammassa autossa vai onko se autokohtainen? Jäis kohta ylimääräiseksi..
GAstra pajalla letti pannu vielä auki ja uutta osaa menossa paikoilleen. Tutulla olisi tarjolla vielä xe koneen nokat ja kysynkin onko tarpeellista vaihtaa ne orkkis nokkien tilalle lisähepojen toivossa? Onko jollain heittää faktaa?
Onko nuo nyt x18xe nokat jotka samat kuin x20xev/c18xel ja mitä niitä oli vai c18xe missä enemmän nostoa vaiko ihan c20xe mitkä ei tuohon koneeseen käy? Jos käypäset kyseiseen koneeseen niin vakio pakosarjalla sinne ruukattu vaihtaa vain imunokka jota sitten vähän ajotettu.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
X20xev vakionokat olen myynytkin yhdet virityskäyttöön.
jos listaa jatkaa niin nuo y22xe ja z22xe nokat kanssa samoja tuon ekan rimpsun kanssa ja varmaan myös nuo fronteran 2.2 koneen nokat ja ei ole olemassa konetta x18xel. Ja sitten x20xer koneessa taitaa olla virkeimmät nokat mitä näissä vakio koneissa on ollut.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
X20xev vakionokat olen myynytkin yhdet virityskäyttöön.
jos listaa jatkaa niin nuo y22xe ja z22xe nokat kanssa samoja tuon ekan rimpsun kanssa ja varmaan myös nuo fronteran 2.2 koneen nokat ja ei ole olemassa konetta x18xel. Ja sitten x20xer koneessa taitaa olla virkeimmät nokat mitä näissä vakio koneissa on ollut.
Joo kirjoitusvirhe c18xel piti kirjoittaa.
Fronteran koneessa mulla samanlaiset nokat mitä x20xev mutta en ole mitannut niitä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Thx. Nyt kerkesin lukea tämän topicin läpi että tarvii nokan lisäksi säädettävän nokkapyörän jotta voi muuttaa ennakkoa sen n. 0,5 astetta
Eikös täällä joku tehnyt tuon? Siis imunokka vaan vaihdetaan eikä molempia? Kumpi parempi C vai X nokka
Tarvii varmaan ostaa uusi nokka vai löytyyköhän hyvää käytettyä
Mulla on käytössä tällä hetkellä c18xe nokka imupuolella 1/2 hampaan myöhäistyksellä ja pakopuolella x20xev nokka alkuperäisessä merkissään. Mulla toki ahtimena kiina gt3076 joten moottorin luonne on aika kaukana tehtaan versiosta. Jos pysytään k04/k06 ahtimissa, niin riittää pelkkä imunokan vaihto. Moni pitää noita vakionokkia hyvinä vielä yli 400hv moottoreissa, mutta tiedän että kun alkaa tollasta turbomoottoria tekemään, niin onhan se kiva vaihtaa nuo nokatkin. Saa edes vähän röpöttävämmän tyhjäkäynnin aikaiseksi ja sehän se on parasta Kuitenkin jos koneeseen halutaan voimaa yli 5500rpm niin se eds imusarja lyhyillä runnereilla on paras lääke siihen. Itellä on eds kopio imusarja ja väitän että on aika laadukas siihen 200e hintaan. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta moni väittää että vaikka siinä eds omassa imusarjassa on hintalappu yli 500e, niin ei se laatu juuri sen kummempi ole
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Mistä hyvä ja halpa turbo/korjaussarja Z20ler koneeseen? Leh ahdin olisi vissiin parempi mutta miten paljon heräämisessä eroa jos muuten vakio? Ohjelma ecuun olisi tietysti poikaa mutta mistä sen saisi kun eivät oikein taida tietyistä syistä niitä pahemmin mainostella?
No nythän kävi niin että Emäntä alkoi kiinnostumaan H astra farkku ja sleepper versiosta eli nyt heräsi kysymys onko 170hv ja 200 hv versiot yhtä hyviä/huonoja lähtökohtia . Tavoite ei ole huippu tehoja vaan 350-400 nm vääntö ja toimintavarmuus.
Tuppaa enemmän olemaan noita 170 hv autoja tarjolla kuin 200hv ja pari kappaletta alle 150 000km ajettua olisi kiikarissa.
Opel Ascona C 2,0i 4D LS 1987, Opel Insignia B Sport Tourer Executive 2,0 FWD 2021.