ohjauspyörän asentoanturi

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Lurttinen kirjoitti: 09 Kesä 2025, 15:54 Siinä CIMmissä minkä vaihdoit käytettyyn on sen edellisen auton turvakoodi, jos sitä ei ole nollattu.
Usein noissa romiksilta haetuissa tulee alkuperäinen koodi mukana.

Jos se on nollattu, niin silloin pitää ihan ekana "program immobilizer function" opcomilla tai sitten nollaus käyttäen CIMmin alkuperäistä koodia.
Joka tapauksessa H Astran ajonesto on naitettu ympäri autoa useampaan ohjainlaitteeseen, että pahimmillaan ne kaikki on käytävä läpi.
Jos joku ohjainlaite antaa vikakoodin "wrong enviroment identifier" niin silloin ajonesto pitää koodata uusiksi siihen ohjaimeen.

Ongelma niissä nollauksissa tulee sit kun pitää laittaa "variant programming" kohdalleen, eli kertoa ohjaimelle mitä varusteita autossa on?
Nää pitäs selvittää vanhasta yksiköstä ennen kuin painaa "Reset ECU" :D :D

Se kääntökulma anturikaan ei ole pelkästään "vanha pois ja uusi tilalle" vaan pitää "opettaa" ohjelmoinnilla, että ohjainlaitteet tietää missä asennossa renkaat on. (Esimerkiksi vilkun palautus)

Se on yksi henkinen työmaa ja maanantai noi ton aikakauden Opelit ja niiden ohjaimet. :-?

Huokaus, voihan hitto!
Apina juttua jos ei ole pin-koodia niin kivat sullensa, kiva jollei ole vanhan varaosa-auton pin-koodia CIM:iin :(
ei tolla sitten tee paskaakaan.
parasta vaan romppikselle sanoa että no can do, ja ostaa kunnolla romppikselta joka hokasee että pitää olla turvakoodikin tuon osan mukana huoh.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7516
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Saiskohan joku taho kloonattua vanhan CIMmin ohjelmat ja tiedot tähän sun uuteen-käytettyyn?

Merkkiliike saanee pistettyä kokonaan uudet ohjelmat?
prööt
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Lurttinen kirjoitti: 09 Kesä 2025, 17:19 Saiskohan joku taho kloonattua vanhan CIMmin ohjelmat ja tiedot tähän sun uuteen-käytettyyn?

Merkkiliike saanee pistettyä kokonaan uudet ohjelmat?
Juuh, funtsin ja katsoin että videon mukaan menee, mutta pitää ainakin tietää auton car-pass pin-koodi oikein.
ja ehkä kun alkaa ohjaus-modea päivittää niin EHKÄ myöskin vanhan anturin pin koodi.

Huomenna ollaan viisaampia.

Juuri noin käyttäynyt meitin auto pajalla, auto-jakoavain=huolto=ajonesto vilkkuu.
ja videon proseduureilla sai veke, siitä vaan kokeilemaan.

Ihmettelen ettei hitto auton kortin pin-koodi kelvannut :(
jos joku ecun vaihtanut niin kiitos ja näkemiin :)
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Pajalla käyty ja ihmetelty 4h huh.
nyt ei ole missään mitään vikaa mutta esp vaan loistaa kauniisti :o
tsiikattu opcommila ja autocommilla höh.
pitää vielä tsekata että joku piilovika että näkyykö pyörän nopeus-anturit km/h yleensä boxissa.

Aikas poltergeistmäinen vika on :(
kalibroinnissa hävisi tuo ohjauskulman signaali-error vika höh.

aikas veikeetä on, valo palaa=esp on pois päältä muttei kukaan-kenkään kerro miksi se on pois päältä :)

mitään erroria ei ole boxeissa kiäh.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7516
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Hassu idea, mutta sille ESPille saattaa olla oma nappinsa millä sen saa pois päältä.
Sport-nappi radionäytön alapuolella. Sitähän painetaan muutamat sekunnit pohjassa ja ESP sammuu / mittaristoon syttyy merkkivalo, pienessä näytössä saattaa lukea "ESPOFF" ja vissiin siihen nappiin syttyy myös keltainen merkki.
Jos se nappi on jumissa tai oikosessa sisältään niin sehän painaa aina espin pois päältä. Ota napista johto irti?
prööt
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Lurttinen kirjoitti: Eilen, 11:42 Hassu idea, mutta sille ESPille saattaa olla oma nappinsa millä sen saa pois päältä.
Sport-nappi radionäytön alapuolella. Sitähän painetaan muutamat sekunnit pohjassa ja ESP sammuu / mittaristoon syttyy merkkivalo, pienessä näytössä saattaa lukea "ESPOFF" ja vissiin siihen nappiin syttyy myös keltainen merkki.
Jos se nappi on jumissa tai oikosessa sisältään niin sehän painaa aina espin pois päältä. Ota napista johto irti?
Iltapäivää, juuh, tsiikasin tuota kanssa.
Perus H-modelissa on vaan blanko paikka sportti-napille.

Nyt tulee vettä, perjantaina jälleen pajalle.
Ainakin ekaksi autocommilla koe-ajo että kaikki renkaat antaa todellakin km/h tietoja.

Göögletin eilen 3h, ja toiset mainitsivat useasti että tulpat/puolat.

Kuten eräs sähkäri kaveri kertoi että jos ja kun motin tehot häviää niin syttyy esp eli se tipahtaa ekana veke=ei sammuta valoa.
Pitää myöskin autocommilla tsiikata käppyränä kaikki sytkä datat livenä, hitto kun tulee tänään ja huomenna vettä höh.

Yleisin sähkövika on kanssa akku, tässä ollut apu-akku rinnalla niin ei häviä, tosin jos toinen akku edes yksi kenno oikkarissa niin se riittää.

Sitten oli että ABS-jarrupaineen kattoo opcommilla, jos se ei hyvä niin absi toimii muttei esp.

Tässähän sitä duunia sitten onkin :)

Kertoilen mitenkäs äijän käy ...
shamrock
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1716
Liittynyt: 14 Helmi 2006, 20:07
Paikkakunta: Alahärmä

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Oli kylläkin Vectra B aikanaan kyseessä, mutta sekin käyttäytyi niin, että kun oli jotain aivan muuta anturi/käyntihäikkää niin ekana meni ESP pois päältä ja valo syttyi. Juoni lienee siinä, että mistä tahansa syystä kun ecu menee jonkinlaiseen vikamoodiin, ESP ei pysty kontrolloimaan moottorin tehoja ja putoaa ekana.
Monta Astraa, Vectraa, Corsaa on ollut ... Ooppelista siirrytty Saabbeliin.

Saab 9-3 2.0 turbo BioPower stage1 '01
Saab 9-3 1.8i Arc '05
Fiat Ducato 2.8 idtd Dehtleffs Bus III '00
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

Lurttinen kirjoitti: 09 Kesä 2025, 17:19 Saiskohan joku taho kloonattua vanhan CIMmin ohjelmat ja tiedot tähän sun uuteen-käytettyyn?

Merkkiliike saanee pistettyä kokonaan uudet ohjelmat?
Huomenta, en alkanut laittamaan tätä vara-osaa koska sen koodaaminen ei onnistunut.
Oli vara-osan auton car-pass ja sitten tämän vika-auton car pass.

Ei muuta kuin vanha valeeseen ja auton omalla car-passilla kalibrointi.
sitten hävisi c0460 vika.

Pitää kokeilla frendin mukaan jarru-kaasu poljin vikalukua, jollei obd kerran sitä anna.

Kerännyt tässä kunnolla listaan duunia mitä huomenna pajalla tehdä, eilen ja tänään tulee kaatamalla-sonta vettä :(

Auton saisi pajan sisällä mutta siinä ala lampun valossa mitään tekemään, luonnon valo pihalla on paras
ja koska pitää välillä mitata tietoja autossa sen ollessa käynnissä niin ulkona paras.
finnjet
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Joulu 2015, 17:22

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja finnjet »

shamrock kirjoitti: Tänään, 08:15 Oli kylläkin Vectra B aikanaan kyseessä, mutta sekin käyttäytyi niin, että kun oli jotain aivan muuta anturi/käyntihäikkää niin ekana meni ESP pois päältä ja valo syttyi. Juoni lienee siinä, että mistä tahansa syystä kun ecu menee jonkinlaiseen vikamoodiin, ESP ei pysty kontrolloimaan moottorin tehoja ja putoaa ekana.
Juuh, tämähän se kaikkein kivonta onkin :(
Huomenna iltapäivällä ehkä viisaampi sitten.
Avatar
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 12922
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna (Renko)

Re: ohjauspyörän asentoanturi

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Onko nyt tilanne se että vikakoodeja ei ole mutta ESP-valo edelleen palaa mittaristossa?
Vastaa Viestiin