Lurttinen kirjoitti: 09 Kesä 2025, 15:54 Siinä CIMmissä minkä vaihdoit käytettyyn on sen edellisen auton turvakoodi, jos sitä ei ole nollattu.
Usein noissa romiksilta haetuissa tulee alkuperäinen koodi mukana.
Jos se on nollattu, niin silloin pitää ihan ekana "program immobilizer function" opcomilla tai sitten nollaus käyttäen CIMmin alkuperäistä koodia.
Joka tapauksessa H Astran ajonesto on naitettu ympäri autoa useampaan ohjainlaitteeseen, että pahimmillaan ne kaikki on käytävä läpi.
Jos joku ohjainlaite antaa vikakoodin "wrong enviroment identifier" niin silloin ajonesto pitää koodata uusiksi siihen ohjaimeen.
Ongelma niissä nollauksissa tulee sit kun pitää laittaa "variant programming" kohdalleen, eli kertoa ohjaimelle mitä varusteita autossa on?
Nää pitäs selvittää vanhasta yksiköstä ennen kuin painaa "Reset ECU"![]()
Se kääntökulma anturikaan ei ole pelkästään "vanha pois ja uusi tilalle" vaan pitää "opettaa" ohjelmoinnilla, että ohjainlaitteet tietää missä asennossa renkaat on. (Esimerkiksi vilkun palautus)
Se on yksi henkinen työmaa ja maanantai noi ton aikakauden Opelit ja niiden ohjaimet.![]()
Huokaus, voihan hitto!
Apina juttua jos ei ole pin-koodia niin kivat sullensa, kiva jollei ole vanhan varaosa-auton pin-koodia CIM:iin

ei tolla sitten tee paskaakaan.
parasta vaan romppikselle sanoa että no can do, ja ostaa kunnolla romppikselta joka hokasee että pitää olla turvakoodikin tuon osan mukana huoh.