Minkälaiset nelivedot DTM calibroissa?
DTM V6-kilpa-Calibrojen nelivedoilla (2 eri järjestelmää) ei ollut mitään tekemistä katumallien nelivedon kanssa. Moottorikin oli pitkittäin noissa kisa-Calibroissa.
Alkuperäisessä DTM-Calibrassa oli Opelin oma 2.5 V6-lohko, josta kilpamoottori oli tehty, pitkittäin, sen perässä pitkä kisalaatikko jonka perässä jakovaihteisto jolta lähti takakardaani taka-akselille ja sivusta etukardaani etuakselistolle.
ITC-Calibrassa eli evoluutioversiossa taas oli Opelin Williams F1-teamilla teettämä transakselivaihteisto, jossa oli moottorin molemmilta puolilta ketjuveto etupyörille ja taakse lähti kardaaniakseli. Tämä uniikkiosa oli yksi niitä syitä, miksi autot olivat niin kalliita rakentaa. Näissä käytettiin myös Isuzun moottorilohkoa, Opelin C25XE-moottorin lohko kun ei osoittautunut luotettavaksi kilpamoottorin aihioksi.
Laitetaan vielä sellainen kommentti, että tuolla 1996 ITC-evoluutio-Calibralla oli teknisesti suunnilleen yhtä vähän tekemistä aiemman DTM-Calibran kanssa kuin katuauton kanssa. DTM-autossa kun oli Opelin lohko, kardaaniveto eteen, akselistojen rakenne ja kiinnityspaikat alkuperäiset jne (eli edessä McPhersonit ja takana viistot vinoheilurit kuten Calibrassa normaalistikin, tosin itse osat olivat tietysti ihan muuta... vain tyyppi ja kiinnityspisteen alkuperäisen kaltaisia. Mutta tuossa 1996 ITC-autossa lohko oli Isuzulta ja jousitus oli push-rod-tyyppinen (vaakajousineen/vaimentimineen) päällekkäisillä kolmiotukivarsilla jne. eikä autossa ollut mitään teknisiä yhtymäkohtia edes periaatteessa katu-Calibraan, myös korissa oli enemmän hiilikuitua kuin edeltäjässään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-12-12 13:23 ]</font>
Alkuperäisessä DTM-Calibrassa oli Opelin oma 2.5 V6-lohko, josta kilpamoottori oli tehty, pitkittäin, sen perässä pitkä kisalaatikko jonka perässä jakovaihteisto jolta lähti takakardaani taka-akselille ja sivusta etukardaani etuakselistolle.
ITC-Calibrassa eli evoluutioversiossa taas oli Opelin Williams F1-teamilla teettämä transakselivaihteisto, jossa oli moottorin molemmilta puolilta ketjuveto etupyörille ja taakse lähti kardaaniakseli. Tämä uniikkiosa oli yksi niitä syitä, miksi autot olivat niin kalliita rakentaa. Näissä käytettiin myös Isuzun moottorilohkoa, Opelin C25XE-moottorin lohko kun ei osoittautunut luotettavaksi kilpamoottorin aihioksi.
Laitetaan vielä sellainen kommentti, että tuolla 1996 ITC-evoluutio-Calibralla oli teknisesti suunnilleen yhtä vähän tekemistä aiemman DTM-Calibran kanssa kuin katuauton kanssa. DTM-autossa kun oli Opelin lohko, kardaaniveto eteen, akselistojen rakenne ja kiinnityspaikat alkuperäiset jne (eli edessä McPhersonit ja takana viistot vinoheilurit kuten Calibrassa normaalistikin, tosin itse osat olivat tietysti ihan muuta... vain tyyppi ja kiinnityspisteen alkuperäisen kaltaisia. Mutta tuossa 1996 ITC-autossa lohko oli Isuzulta ja jousitus oli push-rod-tyyppinen (vaakajousineen/vaimentimineen) päällekkäisillä kolmiotukivarsilla jne. eikä autossa ollut mitään teknisiä yhtymäkohtia edes periaatteessa katu-Calibraan, myös korissa oli enemmän hiilikuitua kuin edeltäjässään.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ata on 2002-12-12 13:23 ]</font>