dieselin sekaan 2tahtiöljyä?

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Tommi T
'Senator'
'Senator'
Viestit: 302
Liittynyt: 30 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Äänekoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tommi T »

Mutta miksi ihmeesä laittaa 2T öljyä kun kyseiseen hommaan on tehty varta vasten oma aine kuten vaikkapa jo edellä mainitsemani Red Line 85plus.
veksu
in memoriam
in memoriam
Viestit: 2937
Liittynyt: 19 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuivaniemi/ Ii
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

juu niinhän sitä joskus on laitettu diiseleihin. tiiä sit oko ollut apua mut eipä se kyllä karstaa tee sinne.

eikä hjoaita konetta korkeintaan voitelee pumppua ja suuttimia.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Omaani 2.2 oon syöttänyt noin 10 litraa 200 000 km:lle ennekuin löytyi nuo Redlinen tuotteet
Avatar
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

DynaMiq kirjoitti:Niinhän ne väittää että jos commonraili pumpulla olevaan auton tankkiin laittaa teelusikallisen bensiiniä nii pumppu hajoo
Paskat, paremmin ne tuntuu kestävän mitä jakajat. Jotkin versiot ei kyllä ilmasta tykkää yhtään, kun nafta ei silloin jäähdytä.
NOesc
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 1102
Liittynyt: 05 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhajoki - FIN

Viesti Kirjoittaja NOesc »

Isä käyttää talvella kylmimpinä aikoina naftan seassa hieman 2-t öljyä, ilmeisesti juuri tuon pumpun voitelun takia.
1.3OHC -81 / X20XEV -98
I know i dont know the right way..
Avatar
Omann
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 52
Liittynyt: 15 Maalis 2005, 19:34
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Omann »

Arvoisat savujen ritarit, täälläkin annetaan korkillinen täyteen tankkiin. Reksan korjausoppaasta 80-luvulla luin että "2-takt smörjar pumpen och spridarna". Rekord 23TD:llä oli pohjilla 250tkm ja ajoin vähän reilut 300tkm päälle. Heti alusta 2-T lisäys, melko alussa vaihdoin suutinkärjet, ei muuta korjattavaa polttoainepuolella. Kun muistelee tuota -(z)- konetta, niin tuntuu että pitäis mennä käsiä pesemään... :D

Sitten lötkössä (100 2,0d vm -86) ostettaessa kuului pumpusta kilkutusta, kuten kiintoavaimia naputtaisi toisiinsa. Yllätys, ääni hävisi kolmannella tankilla kun lisäsin 2-T mukaan sen korkillisen. Ääntä ei vielä tullut vaikka vaimo tankannut pari kertaa peräkkäin ilman lisäystä.

Lisään Mobil synteettistä 2-T, purkissa ainakin kehutaan ettei karstaa ja savuta, miten lie dieseleissä, polttaahan nuo lajinsa omia moottoriöljyjäänkin (huohotus, turbo ja sylinteristä). Karstat lähtee ja voitelu pelaa kun antaa hanaa kierroksilla koneelle, mielellään säännöllisesti :) Imusarjaa se ei tietenkään putsaa - vähän helpottaa kun EGR off, paitsi tammi-helmi.

Varsinkin, jos tankkaa tuolla Itä-Euroopassa niin lisäys on voisi olla tarpeen - se dieseli on ihan eri kemian tuote kuin täällä.

Seurailen mitä käy, kun ajan kymmenen vuotta tai 300tkm tuolla vähän piristetyllä perus 19TDI:llä ja lisännyt 2-T, vielä ei ole tarvinnut pumppua vaihtaa kop-kop.
Avatar
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'
Viestit: 394
Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Rekkamiehet käyttävät säännöllisesti 2-tahtiöljyä Venäjän keikoilla tankatessaan jos ei ole varmuutta mistä hanasta dieseli on peräisin...
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Jarno.v kirjoitti:
DynaMiq kirjoitti:Niinhän ne väittää että jos commonraili pumpulla olevaan auton tankkiin laittaa teelusikallisen bensiiniä nii pumppu hajoo
Paskat, paremmin ne tuntuu kestävän mitä jakajat. Jotkin versiot ei kyllä ilmasta tykkää yhtään, kun nafta ei silloin jäähdytä.
150 barin tai 1850 barin (tai enemmän) tuottaminen vaatii metallilta ja sen voitelulta paljon.

Noita korkeapainepumppuja on vaihdettu ihan miehekkäästi (tosin vaihdettiin niitä jakajapumppujakin) muutamilla merkeillä. Korkeapainepumpun uusinnan hinta voi helposti kivuta yli 5000 €.

j.h

Jakajapumppu on herkkä bensiinille ja CR korkeapainepumppu on huomattavasti herkempi.
Vastaa Viestiin