dieselin sekaan 2tahtiöljyä?
Arvoisat savujen ritarit, täälläkin annetaan korkillinen täyteen tankkiin. Reksan korjausoppaasta 80-luvulla luin että "2-takt smörjar pumpen och spridarna". Rekord 23TD:llä oli pohjilla 250tkm ja ajoin vähän reilut 300tkm päälle. Heti alusta 2-T lisäys, melko alussa vaihdoin suutinkärjet, ei muuta korjattavaa polttoainepuolella. Kun muistelee tuota konetta, niin tuntuu että pitäis mennä käsiä pesemään...
Sitten lötkössä (100 2,0d vm -86) ostettaessa kuului pumpusta kilkutusta, kuten kiintoavaimia naputtaisi toisiinsa. Yllätys, ääni hävisi kolmannella tankilla kun lisäsin 2-T mukaan sen korkillisen. Ääntä ei vielä tullut vaikka vaimo tankannut pari kertaa peräkkäin ilman lisäystä.
Lisään Mobil synteettistä 2-T, purkissa ainakin kehutaan ettei karstaa ja savuta, miten lie dieseleissä, polttaahan nuo lajinsa omia moottoriöljyjäänkin (huohotus, turbo ja sylinteristä). Karstat lähtee ja voitelu pelaa kun antaa hanaa kierroksilla koneelle, mielellään säännöllisesti Imusarjaa se ei tietenkään putsaa - vähän helpottaa kun EGR off, paitsi tammi-helmi.
Varsinkin, jos tankkaa tuolla Itä-Euroopassa niin lisäys on voisi olla tarpeen - se dieseli on ihan eri kemian tuote kuin täällä.
Seurailen mitä käy, kun ajan kymmenen vuotta tai 300tkm tuolla vähän piristetyllä perus 19TDI:llä ja lisännyt 2-T, vielä ei ole tarvinnut pumppua vaihtaa kop-kop.
Sitten lötkössä (100 2,0d vm -86) ostettaessa kuului pumpusta kilkutusta, kuten kiintoavaimia naputtaisi toisiinsa. Yllätys, ääni hävisi kolmannella tankilla kun lisäsin 2-T mukaan sen korkillisen. Ääntä ei vielä tullut vaikka vaimo tankannut pari kertaa peräkkäin ilman lisäystä.
Lisään Mobil synteettistä 2-T, purkissa ainakin kehutaan ettei karstaa ja savuta, miten lie dieseleissä, polttaahan nuo lajinsa omia moottoriöljyjäänkin (huohotus, turbo ja sylinteristä). Karstat lähtee ja voitelu pelaa kun antaa hanaa kierroksilla koneelle, mielellään säännöllisesti Imusarjaa se ei tietenkään putsaa - vähän helpottaa kun EGR off, paitsi tammi-helmi.
Varsinkin, jos tankkaa tuolla Itä-Euroopassa niin lisäys on voisi olla tarpeen - se dieseli on ihan eri kemian tuote kuin täällä.
Seurailen mitä käy, kun ajan kymmenen vuotta tai 300tkm tuolla vähän piristetyllä perus 19TDI:llä ja lisännyt 2-T, vielä ei ole tarvinnut pumppua vaihtaa kop-kop.
- AkseliTakaveto
- 'Senator'
- Viestit: 394
- Liittynyt: 23 Maalis 2005, 12:29
150 barin tai 1850 barin (tai enemmän) tuottaminen vaatii metallilta ja sen voitelulta paljon.Jarno.v kirjoitti:Paskat, paremmin ne tuntuu kestävän mitä jakajat. Jotkin versiot ei kyllä ilmasta tykkää yhtään, kun nafta ei silloin jäähdytä.DynaMiq kirjoitti:Niinhän ne väittää että jos commonraili pumpulla olevaan auton tankkiin laittaa teelusikallisen bensiiniä nii pumppu hajoo
Noita korkeapainepumppuja on vaihdettu ihan miehekkäästi (tosin vaihdettiin niitä jakajapumppujakin) muutamilla merkeillä. Korkeapainepumpun uusinnan hinta voi helposti kivuta yli 5000 €.
j.h
Jakajapumppu on herkkä bensiinille ja CR korkeapainepumppu on huomattavasti herkempi.