Opel Astra -98 2,0 Dtl kierroslukuanturi

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Karloz
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2007, 12:21

Opel Astra -98 2,0 Dtl kierroslukuanturi

Viesti Kirjoittaja Karloz »

Eli astran kierroslukumittari tippuu välillä pois pelistä jne.
Missä kyseinen anturi lohkossa sijaitsee?
Kiitos jo etukäteen...
kone oli 2,0 Dtl 60kw..
mppm
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mppm »

noh, laturissahan toi kai dieselissä on.
Edit: Tosin 2.0dth/dtl koneesta löytyy näköjään myös kammenasento anturi joten voi hyvinkin mennä boxin kautta mittaristolle tieto. Suurempi mahdollisuus että mittaristossasi kylmäjuotos jonka takia välillä ei toimi.
dth
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Marras 2006, 21:03
Paikkakunta: häme

Viesti Kirjoittaja dth »

Kierrosnopeustieto tulee ECU:lta nastasta a27 kierroslukumittarille.
ECU:lla kierrosluku muodostetaan käsittääkseni kampiakselin-asentotunnistimen signaalista.
Jos moottorin vikavalo syttyy ja kone menee laiskaksi vika on tunnistimessa.
Jos taas vain kierroslukumittari kettuilee vika on luultavasti johdotuksissa, liitoksissa tai mittariston juotoksissa, niin kuin edellinenkin vastaajakin arvelee.
Karloz
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2007, 12:21

Re: Opel Astra -98 2,0 Dtl kierroslukuanturi

Viesti Kirjoittaja Karloz »

Eli saatiin ilmeisesti suljettua pois mittaristo vika...
Kiitos siitä.
Eli mittari tippu pois pelistä ja vikavalo syttyy. Missä kammen asentoanturi lohkossa on? Voisko olla öljynsuodattimen jalan alapuolella?
mppm
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Opel Astra -98 2,0 Dtl kierroslukuanturi

Viesti Kirjoittaja mppm »

Karloz kirjoitti:Eli saatiin ilmeisesti suljettua pois mittaristo vika...
Kiitos siitä.
Eli mittari tippu pois pelistä ja vikavalo syttyy. Missä kammen asentoanturi lohkossa on? Voisko olla öljynsuodattimen jalan alapuolella?
siinähän se.
dth
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 15 Marras 2006, 21:03
Paikkakunta: häme

Viesti Kirjoittaja dth »

Itse itseäni moottori ja voimansiirto foorumista lainaten
"Laitetaan samalla lisäinfoa konepelti auki ja anturin liitin löytyy öljynsuodatinpanoksen vierestä edestä katsottuna oikealta puolelta (3-napainen liitin). Toimivassa anturissa nastojen 1-2 välillä 860 ohmia autodatan mukaan. Kun vika päällä, yhteys poikki.
Itse anturiin pääsee käsiksi vain alakautta!Anturi edestä katsottuna vasemmalla suunnilleen öljytikun kohdalla , seuraa piuhaa. Vaihtoon meni aikaa vajaa tunti. Anturi kiinni yhdellä pultilla (jokin ihmeellinen tähtipää) tarvitsee erikoishylsyn, joku fiksumpi kertoo mikä pultti on nimeltään. Itse lainasin hylsyn työpaikalta."
Karloz
'Agila'
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Tammi 2007, 12:21

Viesti Kirjoittaja Karloz »

tämä selvä!!!
Kiitos.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kiinnitysruuvi on ulkopuolinen Torx. Saa auki ihan normaalilla hylsyllä, tais olla 8mm.


Vaihto on todella helppo. Liitin on imusarjan päässä peltilipareen varassa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin