putkisto dti
joo tuohon viimeiseen pakokaasu kuumempaa niin olis hyvä olla alku isompaa putkea.jannej kirjoitti:onkos toi lambda anturi katin kyljes?eikös katin mittane putken kappale kannata tehrä ja saa katin aina katsastukseen takaisin,ni ei tarvi tuhoilla pahemmin?ja sit jostain kuulin et turbolta kannattais lähteä alku vetämään esim.3"noin metrin pätkällä ja sen jälkee 2,5 putkella.tiä sit onko taikaa...
3" ränni turbolta sopii kyllä yli 2.0L tehokkaille bensakoneille, mutta tällasisa alle 150hv nakupeleissä se on vahvaa liioittelua.
2-2,5" ränni on aivan sopivaa. 2" on varmasti paras ja helpoin laittaa. Vakioputkessakin ne pöntöt ja turhat mutkat jarruttaa eniten.
Sitten kun on yli 200hv, niin sovitellaan niitä yli 2,5" rännejä, jookosta.
2-2,5" ränni on aivan sopivaa. 2" on varmasti paras ja helpoin laittaa. Vakioputkessakin ne pöntöt ja turhat mutkat jarruttaa eniten.
Sitten kun on yli 200hv, niin sovitellaan niitä yli 2,5" rännejä, jookosta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Asensin Vectraani (2,0 DTI) kaks´ja puolituumaisen catbackin 1,5 vuotta sitten, kun halavalla sain... Vakiomoottorissa tuo ei vaikuta käytännössä yhtään mihinkään. Savutustestiä otettaessa ehkä horahtaa hiukka enemmän, mutta viriviriputkella varustetusta bensamoottorista ei voi puhua samalla viikollakaan. Katin sisuksia en ole tuhonnut. Peräpöntöllä on muuten hämmästyttävän vähän vaikutusta ääniin, ajoin monta kuukautta täysin huomiota herättämättä putki poikki ennen takapönttöä. Simonssia asennettaessa käynnistin kokeilun vuoksi ilman peräpönttöä ja ei tuo silloinkaan mahottomasti huutanut.
- Tero Äijälä
- 'Senator'
- Viestit: 979
- Liittynyt: 05 Helmi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Lahti
Kaverilla on tuommoinen Bimmerin naku mallia 120d. Potkii kivasti jo vakiona, eli 163hp/340Nm. Nyt lastun jälkeen dynotettu 196hp/420Nm, aika kivasti 2litraisesta. Joku kohta kysyy että kauan kestää, no kaikkihan kestää aikansa, eikä tuossa vielä ole otettu kaikkea irti koneesta. Ahdin isommaksi, kannen porttaus, isompi välijäähy, kaikkea voi parantaa. Ainoo vika tossa ropposessa on se että se on manuaali, yäk!
-
- 'Admiral'
- Viestit: 289
- Liittynyt: 02 Huhti 2003, 03:00
- Paikkakunta: helsinki
omassa g-astrassani 2.0 di on nyt ollut 3-vuotta ja n.150tkm 2.0l bensa astraan tarkoitettu putkisto katista taaksepäin,putki on 63,5mm paksu eli eikös se sitten ole 2,5 tuumaa ,ääniä ei autossa ole mutta ei niitä kaipaakaan ja eikös tuo turbo vie ääniä aika paljon.muuten meni putkisto heittämällä paikalleen,mutta katin ja simonssin keskipöntön etuputken halkaisia on sama,joten siihen piti laittaa isompi väliputki,jotta sai yhdistettyä ne.tosiaan 3 vuotta ja 150tkm eikä mitään väsymisen merkkejä putkessa.onhan tuolla simonsilla varmaan putkistoja veccuunkin.
Muistelisin kyllä samaa tosta ääni jutusta, et ne äänet jää sinne turboon.
Mutta siitä katista on vaan se haitta et jos katsastus mies hoksaa et kattia ei oo ja rek otteessa lukee et autossa on se niin voi käskee laittaan. Siis vaikka savutus arvot olis hyvät. (ja onkin ku ei ne savut sinne kattiin jää)
On muuten kokemusta tosta katin "turhasta" laitosta. Eli piti olla katin näköinen pönttö vaikka siellä ei mitään sisällä oliskaan.
Mutta siitä katista on vaan se haitta et jos katsastus mies hoksaa et kattia ei oo ja rek otteessa lukee et autossa on se niin voi käskee laittaan. Siis vaikka savutus arvot olis hyvät. (ja onkin ku ei ne savut sinne kattiin jää)
On muuten kokemusta tosta katin "turhasta" laitosta. Eli piti olla katin näköinen pönttö vaikka siellä ei mitään sisällä oliskaan.
Omega 2.5 v6