käsijarru-kysely

Opel-aiheiset gallupit

Käsijarru on...

Osaavissa käsissä hyödyllinen kapine
100
63%
Käy ainoastaan auton pysäköimiseen
52
33%
Olisi poistettava yleisen liikenneturvallisuuden nimissä kaikista autoista.
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 158

Steku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 480
Liittynyt: 02 Syys 2006, 18:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Steku »

Etuvetomiehet nykii tikusta... eli vastaus: parkkeeratessa käytössä
"Riskitön elämä on tylsää"
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Pysäköintiin siitä ainoastaan on.
Tosin nelivedon kanssa aika turha alkaa sitä kiskomaan,ellei halua välttämättä puskea suoraan ;)
timopel
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Loka 2006, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja timopel »

kyllä se itselläni on käytössä auton pysäköintiin.. Osaavissa käsissä voi tuosta käkkäristä olla jotain muutakin hyötyä, mutta minun kohdallani turha toivo :D

nyt harjottelemaan käsijarrun käyttöä :lollis: -->
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Enimmäkseen pysäköintiin. Ajossa yleensä vähän turhan riskialtista hommaa.
Yöksi en jätä käppäriä päälle, mutta muulloin tulee vedettyä ylös pysäköidessä -> käsijarru pysyy toimintakuntoisena, eikä auto lepää vetoakseleiden varassa.
Avatar
gibba
'Senator'
'Senator'
Viestit: 359
Liittynyt: 12 Touko 2006, 19:01
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja gibba »

Ei etuvetoisia ole tehty hauskoiksi ajettaviksi, jos ei kardaani pyöri auton alla niin ei käsijarrulla tee mitään, ja ei sillä tee kyllä kardaanivetoisessakaan autossa.

Itsellä tosin etuvetoinen Kadett D, käsijarrua joskus ihan huvikseen tulee käytettyä mutta normaalilla ajotavalla takarenkaat tulevat nätisti samaa rataa mukana.
Vanhassa ehdottomasti vara parempi!
-81 Kadett Super 1,2N
-84 Corsa TR 1,3 S
--------------------------
Niki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Niki »

Käsijarru on pysäköintiä varten. Jos välttämättä täytyy etuvetoisella luistossa ajella, niin se tapahtuu sitten vasemman jalan jarrutuksella; luistot on helpommin hallittavia ja voi tarvittaessa pitää yllä vähän pidempään. Käsijarruttelut ja vastaavat ei kyllä kuulu yleisen liikenteen sekaan!

gibba kirjoitti:Ei etuvetoisia ole tehty hauskoiksi ajettaviksi, jos ei kardaani pyöri auton alla niin ei käsijarrulla tee mitään, ja ei sillä tee kyllä kardaanivetoisessakaan autossa.
Miksi en oikein ymmärtänyt tätä...? Ja kyllä se etuvetokin voi jääradalla olla hauska.
Ouphll
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 27
Liittynyt: 14 Syys 2005, 15:04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ouphll »

Mun B-Vectrassa sillä ei ainakaan oo mitään virkaa. Kaikki on uutta, levyt, jarrukengät, asennussarja, kaikki vaijerit, säätö tehty mielestäni kunnolla. Vaan ei toimi ei. Pito täysin olematon, jämähtää päälle yms (joka nyt tosin ei menoa jarruta, kitisee ja jurnuttaa van ikävästi)

Onko jollain OIKEESTI erinomainen käsijarru B-veccussa vai onko se ominaisuus eikä vika....?

Assennus/säätöohjeita voi laittaa, tosin olen autoja rassannut iät ajat enkä ymmärrä mitä olisin tossa tehnyt väärin. Mutta jos joku loitsu löytyy niin tänne vaan.
artcev
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 15:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja artcev »

Talvella jäässä muuloin pääasiassa pysäöintiin :D
Avatar
glo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 637
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Viljakkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Kyllähän se viime talvenakin pelasti parissa paikassa. Kadetissa se nyt ei ainakaan vielä toimi kovemmissa vauhdeissa, mutta yli 80km/h vauhdeissahan tuo kioski lähtee nujuun ratilla
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
joreman
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 08:51
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja joreman »

Turhaan tuli vaijeri vaihdettua, prrkl. Eikä ollut ihan halpa. Pakkasella tahmoo siis kiinni edelleen (vars. oikea), vaikka takapalat on just vaihdettu ja kuparitahnalla herkistelty (niin etteivät kiinni juuttuisi). Tympii! Toisaalta pitää sitten tosi hyvin (auton paikallaan)!! G Astra DTH20 -01 farkku.
Vastaa Viestiin