Eberin hehku
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Elo 2005, 10:40
- Paikkakunta: Pieksämäki
Voi olla, että tarvii nollauttaa eberin vikakoodit Tech-2 ennenkuin lähtee pelaamaan. Itse vaihdoin hehkun toissapäivänä, eikä heti lähtenyt pelaamaan ja luulin että kattila on kokonaan paskana. Meni vuorokausi ja eberi lähti toimimaan??? Kaverilla Astrassa lähti pelaamaan kun vikakoodit nollattiin... jos tulee jotain ylilämpö vikakoodeja niin meneeköhän Ecu tilaan että ei käynnistä eberiä?
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
ööö. Lueskelin tossa päivemmällä vanhoja juttuja, niin missä tilanteessa tuo sulake nro. 28:n irroitus 15minuutiksi pitäisi nollata eberi?
Nykyään kun puhutaan että tech2:lla pitäisi erikseen nollata?
Ilmeisesti akun kenkien irroitus tekee saman kuin tuon sulakkeen irroituskin? (Mietin vain kun akku oli päivän irti, tosin muusta syystä, eikä se ainakaan tuohon omaan tilanteeseen auttanut).
Nykyään kun puhutaan että tech2:lla pitäisi erikseen nollata?
Ilmeisesti akun kenkien irroitus tekee saman kuin tuon sulakkeen irroituskin? (Mietin vain kun akku oli päivän irti, tosin muusta syystä, eikä se ainakaan tuohon omaan tilanteeseen auttanut).
Omega -96 X20SE
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Elo 2005, 10:40
- Paikkakunta: Pieksämäki
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
Ok, omassa tapauksessa auttoi sen verran sulakkeen irroitus, että puhallinmoottori lähti taas käyntiin. Polttoa ei tosin tapahtunut. Miten nopeasti tuo poltto stoppasee, jos liekkivahti on pimeänä? Jälkipuhalluskin pelasi sen 1½minuuttia.Kaverin Astrassa ei akun irroitus riittänyt nollaamaan sitä eberin ylikuuman vikakoodia
Kuuluuko puhallinmoottorin lähteä käymään hitaasti nopeutuen? Eli ensin kun auto starttasi, lähti korkeampi ääni, joka heti parin/kolmen sekunnin jälkeen vaimeni. Sitten puhallinmoottorin ääni nousi asteittain pikkuhiljaa.
Auton kun sammutin, kuului taas hiljainen pulputus (tai jotain sinnepäin) ja puhallin lähti jumppaamaan ilmaa taas hetken.
Omega -96 X20SE
-
- 'Kadett'
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Elo 2005, 10:40
- Paikkakunta: Pieksämäki
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
Eberin hehkun vaihto menossa, mutta kas kummaa! Eberi ei sijaitse samassa paikassa, eli siellä apparin puolen sisälokasuojan etureunan sisällä. Käytin koko sisäloksua irti, mutta ei siellä mitään ollu?!? Sieltä löyty vaan äänitorvi! Osaako kukaan kertoa et missä se on. Ei oikein nuita polttoaine putkiakaan seuraamalla saa selvää?
Ja autona on siis vectra b2 -00 2.0dti
Ja autona on siis vectra b2 -00 2.0dti
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
Öö, vectrassa se ei ole lokasuojan sisällä. Katsoppas ahtimen ja tulipellin väliin. Siellä sen pitäisi lymytä. Hiukan apparin puolella.mutta kas kummaa! Eberi ei sijaitse samassa paikassa, eli siellä apparin puolen sisälokasuojan etureunan sisällä.
http://koti.mbnet.fi/ari1/Opel/Eber/19012007.jpg
edit: päivitetään omaa tilannetta, eli eberi käynnistyy nyt normaalisti, mutta käy noin minuutin/pari.
Omega -96 X20SE
- DieselDaddy
- 'Admiral'
- Viestit: 250
- Liittynyt: 27 Heinä 2006, 01:25
- Paikkakunta: Lahti
Itse en irroittanut mitään paitsi sen päätykannen. Eli päältä ottaa ne kaksi kuskinpuoleista ristipääruuvia irti (lähtee pääty helpommin irti). Se päätykansi(kuskinpuoli edelleen) on muistaakseni 4:llä kuusiokolopultillä kiinni ja lähtee aivan vaakasuoraan irti (kulkee uria pitkin), mutta voi olla vähän jumissa (ja varo niitä siellä sisällä meneviä piuhoja).
Näkyvyys on todella huono, itse hehkua ei näe ollenkaan, vaan se pitää käsin tunnustella. Ensin otat sen 6 vai 7mm pultin siittä päältä pois, jolloin lähtee tulpan piuha irti. Sitten itse tulppa irti 10 vai 13mm hylsyllä.
Se takaisinlaitto oli mielestäni vaikeampaa.
Eli tuosta kuvasta sitä päätykantta ei oikein erota, mutta siittä se lähtee http://koti.mbnet.fi/ari1/Opel/Eber/Eber.JPG
Vectrassahan tuo eber on tuon kuvan peilikuva.
Jos otat koko eberin irti, parempi ehkä niin. Samalla voi tarkistaa liekkivahdinkin. Itse tuskailin vaihtotyössä juurikin hankalan sijainnin/ulottuvuuden takia.
Näkyvyys on todella huono, itse hehkua ei näe ollenkaan, vaan se pitää käsin tunnustella. Ensin otat sen 6 vai 7mm pultin siittä päältä pois, jolloin lähtee tulpan piuha irti. Sitten itse tulppa irti 10 vai 13mm hylsyllä.
Se takaisinlaitto oli mielestäni vaikeampaa.
Eli tuosta kuvasta sitä päätykantta ei oikein erota, mutta siittä se lähtee http://koti.mbnet.fi/ari1/Opel/Eber/Eber.JPG
Vectrassahan tuo eber on tuon kuvan peilikuva.
Jos otat koko eberin irti, parempi ehkä niin. Samalla voi tarkistaa liekkivahdinkin. Itse tuskailin vaihtotyössä juurikin hankalan sijainnin/ulottuvuuden takia.
Omega -96 X20SE