Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Re: Vectra B 1.6 16v 1998 päästöongelma
Se on siinä ruiskutukissa kiinni eli siinä nelospytyn ruiskun suuttimen vieressä oleva mötikkä. Itse sain vaihdettua kaasuläppäkotelon asentotunnistimen ja hyvin pärähti käymään mutta mutta... hetken päästä syttyi moottorin vikavalo ja viaksi ilmoitti P0505 Idle air control eli vissiin tyhjäkäynnin säädin. Vittu taas saatana saa purkaa ton kaasuläppä kotelon irti että saa sen osan vaihdettua
Pitää toivoo jo et rupeis nää osien vaihtelut pikkuhiljaa vaikuttaa noihin päästöihin perkele 
Tohon aikasempaan että onko lambda uusi niin on. Yks motonetin 40€ maksava ja sit ihan bosc lambda se maksa joku 70€ ja sillä olen saannut "parhaimmat" tulokset päästöistä 
ECU?Tarde kirjoitti:Missä ja millainen tuo bensanpaineensäädin on?Isosulka kirjoitti:Ootko jo kokeillut putsata/vaihtaa sen bensan paineen säätimen? Mulla se oli paskaa täys. Ajattelin vielä vaihtaa kaasuläppäkotelon asentotunnistimen jos se jotain auttaisi... Tähän mennessä olen vaihtanu lambdan,lämpötila anturin,puolanjakajan tulpat ja johdot,ilmanputsarin,map anturin,bensanpaineen säätimen,ruiskunsuuttimen,katin,kansi remontti tuli tehtyä,egr venttiili,bensan suodatinVaikkakaan mahtaakohan sillä mitään merkitystä olla näihin vaivoihin.
Mulla on neljä vanhaa lambdaa kierrätyksessä. Tuntuu oudolta, että kaikki olisi rikki, mutta ei kai se ihan mahdotontakaan olisi.
Jännite kuitenkin heittelee 200 - 900 mV välillä. Siksi kiinnostaa, että onko vaihtamasi lambda uusi?
Autocom ilmoittaa realidatassa sekunnin välein seoksen olevan rikas / laiha. Mikä muu seosta säätää kun lamba?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
ECUnkin oon vaihtanut, mutta kylläkin vanhemmasta ja ilmastoimattomasta autosta.
Tarde
Meillä molemmila on ollut kansi pois ja jakopää tehty ja päästöt samalla lailla viturallaan.Isosulka kirjoitti:Kaikki pakoventtiilit vaihdettiin, kaikki imuventtiilit hiottiin hiomatahnalla, uudet venttiilivarren kumit ja kaikki muut tiivisteet eli kannentiiviste ym ja kannenpultit... mitä siihen nyt pitää uusia. Remontin teki henkilö mikä on tehny noita kansi remontteja enemmänki eli osaa varmasti kannen kasata oikein.
Mikä tässä nyt mättää? Mikä on mennyt persiilleen?
Oon kahteen kertaan tarkastanut jakomerkit ja edelleen on merkeissä.
Eniten ihmetyttää kampiakselin merkissä se, että kun merkki on kohdalla mäntä on jo menossa alaspäin, eli merkki ei ole yläkuolokohdassa.
Tarde
- kadett90
- OCF Member 2024

No onko se kampuran hihnapyörän kiila ehjä ja pyörä näin ollen oikeella kohtaa?
On ja kone käy nätisti, jopa rajoitinta vastaan. 
Liikaa bensaa sinne vissiin menee. Pääseekö ecun arvoja muuttamaan jollakin ohjelmalla? Toi ecu on tosiaan jostakin vanhemmasta...
Liikaa bensaa sinne vissiin menee. Pääseekö ecun arvoja muuttamaan jollakin ohjelmalla? Toi ecu on tosiaan jostakin vanhemmasta...
Tarde
-
kari.rautio
- 'Admiral'

Jännitteen nimenomaan kuuluukin elää edestakaisin. Se kertoo, että seos on rikkaan ja laihan rajalla kun se keikkuu rajan molemmin puolin. Tämä seoksen edestakainen hienosäätö tehdään vain lambdan ohjaamana.Tarde kirjoitti:Isosulka kirjoitti:Jännite kuitenkin heittelee 200 - 900 mV välillä. ...
Autocom ilmoittaa realidatassa sekunnin välein seoksen olevan rikas / laiha. Mikä muu seosta säätää kun lamba?
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Nii-i, mut miks säätää rikkaalle?
Nyt kun poistin EGR-tulppauksen on lambdakin kohonnut jo 1.06:een.
Tarde
Eikös nimenomaan noi lambdan jännitetteet ole jotakuinkin oikeanlaiset? Eli voisi kuvitella, että se on kunnossa?
Tarde
Tietty, jos jollakin olisi samallainen X16XEL, jossa on päästöt kunnossa, niin vois tulla käymään meillä kaffeella.
Kokeilis toimivan auton lambdalla, tuleeko päästöt kohdilleen.
Kokeilis toimivan auton lambdalla, tuleeko päästöt kohdilleen.
Tarde
Mikä merkitys tuolla ECUn kirjainyhdistelmällä on?
Mun vanha on tällainen 16202319 D96003 CMXJ.
Nyt paikallaan olevan kirjaimet on BZKU.
Mun vanha on tällainen 16202319 D96003 CMXJ.
Nyt paikallaan olevan kirjaimet on BZKU.
Tarde
-
kari.rautio
- 'Admiral'

Jos labda on yli 1, niin silloin seos on laiha. Jos lambda kohosi, kun EGR tulpattiin, niin se voi johtua siitä, että EGR-liitokseen tuli imuvuoto.Tarde kirjoitti:Nii-i, mut miks säätää rikkaalle?
Lambda-jännitteesi ovat OK.
Omega Farkku 2,2 vm 2000, 385 000 km
Siis poistin EGR:n tulppauksen. Eikö nuo muut arvot, kuten HC yli 200 viittaa liian rikkaaseen seokseen?kari.rautio kirjoitti:Jos labda on yli 1, niin silloin seos on laiha. Jos lambda kohosi, kun EGR tulpattiin, niin se voi johtua siitä, että EGR-liitokseen tuli imuvuoto.
Tarde
Jos pakokaasutesterillä kattelet arvoja ja lambda arvo on yli yks ja HC:tä on 200 niin kannattaa alkaa tutkimaan ilmavuotoja pakoputkessa. Paljoko on jäännöshappea koneen mukaan??Tarde kirjoitti:Siis poistin EGR:n tulppauksen. Eikö nuo muut arvot, kuten HC yli 200 viittaa liian rikkaaseen seokseen?kari.rautio kirjoitti:Jos labda on yli 1, niin silloin seos on laiha. Jos lambda kohosi, kun EGR tulpattiin, niin se voi johtua siitä, että EGR-liitokseen tuli imuvuoto.