Astra L

Keskustelua Opeleista
erkkila
'Admiral'
'Admiral'

Re: Astra L

Viesti Kirjoittaja erkkila »

Saunaman kirjoitti: Tänään, 06:37 Jos autossa on pitkä tehdastakuu (5v) niin kattaakohan tuon akun? Mielestäni huolto-ohjelmassa 12V akku uusitaan 4 vuoden kohdalla.
Ei kata, 12v akuilla on vaan 2v takuu, näin mulle sanottiin merkkiliikkeessä
Opel Astra GS 180 A PHEV MY2023A
erkkila
'Admiral'
'Admiral'

brody88 kirjoitti: Eilen, 23:02
erkkila kirjoitti: Eilen, 22:18 No on se silti satasen halvempi ku mulla. Mut samaa ihmettelen ettei agm-akku kestä kuin pari vuotta.

Millon se sun auto oli valmistunut?
Vuosimalli on 2023, mutta en ole varma onko valmistumisvuosi -22 vai -23.
Joo, mun tais lukea jossain että 02/2023. Eli hyvin lähellä. Voisko noi olla vaan jotain viallista erää.
erkkila
'Admiral'
'Admiral'

Jos jollain on takuuehdot ja aikaa niin kananttaishan se lukea läpi mitä se akuista sanoo.
Juntuilija
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Juntuilija »

Miksi noissa on kaksi 12 v akkua, eikö sinne ole mahtunut yhtä riittävön kokoista?

Saahan niillä akkujenvaihdoilla toki huoltoliiketoimintaa jälkimarkkinoille.
Opestra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opestra »

Juntuilija kirjoitti: Tänään, 08:14 Miksi noissa on kaksi 12 v akkua, eikö sinne ole mahtunut yhtä riittävön kokoista?

Saahan niillä akkujenvaihdoilla toki huoltoliiketoimintaa jälkimarkkinoille.
Tuon olen selittänyt pari sivua sitten, miksi akkuja on kaksi.

Voi olla viallista erääkin akuissa, kun on korona-ajan jälkipuolella valmistettu. Monesti autonvalmistajat myös laittavat huonompia oem-akkuja autoihin, joten uusi voi kestää paremmin. Itsellänikin on kyllä alkavia oireita jo 12/23 valmistuneessa autossa, joten eiköhän tuo akku mene ensi talvena vaihtoon.
Astra L Sports Tourer PHEV Innovation Plus MY23
kjans
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kjans »

Opestra kirjoitti: Tänään, 09:09 Tuon olen selittänyt pari sivua sitten, miksi akkuja on kaksi.

Voi olla viallista erääkin akuissa, kun on korona-ajan jälkipuolella valmistettu. Monesti autonvalmistajat myös laittavat huonompia oem-akkuja autoihin, joten uusi voi kestää paremmin. Itsellänikin on kyllä alkavia oireita jo 12/23 valmistuneessa autossa, joten eiköhän tuo akku mene ensi talvena vaihtoon.
Onko muuten vain plugarissa kaksi akku vai onko bensoissa ja hybridissä myös? Jotenkin jäi aiemmasta selostuksestasi käsitys että olis vain plugareissa, mutta varmistaisin vain jos osaat sanoa.
-(z)- Astra L ST Hybrid 145 | Mokka-e